NEW TECHNOLOGY, Retail / Horeca — October 22, 2019 at 3:59 am

Sistemele bazate pe inteligența artificială vor reduce furturile din magazine

by

happy woman buying bottle of water at supermarket self service cash register check outIntroducerea sistemelor self-checkout (auto-scanare) în supermarketuri a dublat ritmul de furturi din magazine, conform cercetărilor Universității din Leicester din Marea Britanie. Analiza sa a 12 milioane de drumuri la cumpărături prin Europa și SUA arată că nivelul furturilor și al fraudei se ridică în medie cu 122% la supermarket-urile dotate cu tehnologii self-checkout, împingând pierderile aferente la un dureros 3,9% din veniturile companiei.

În mod evident, comercianții sunt în căutare de soluții care pot reduce un astfel de impact, care, în cele mai multe cazuri, rezultă din fraude care schimbă etichete cu coduri de bare de la articole cu costuri mai scăzute la cele scumpe sau trecerea unor articole costisitoare, cum ar fi fructe sau legume cu greutate proprie.

Acum, un test realizat de un mare lanț de supermarketuri europene introduce utilizarea tehnologiei noi a Fujitsu, bazată pe AI, pentru a oferi o soluție cu potențialul de a economisi miliarde anual.

Sistemul funcționează prin captarea de imagini cu un element, cum este prezentat la un dispozitiv self-checkout, identificându-se tipul de produs din caracteristicile sale vizuale pentru ca apoi să le verifice pe cele cu elementul pe măsură ce codul de bare este scanat. Dacă se așteaptă un produs iar în realitate aspectul nu se potrivește cu codul de bare, verificarea automată solicită o intervenție manuală pentru a determina pașii următori.

Această soluție de prevenire a fraudei, bazată pe AI, completează verificările existente, deoarece camerele sale sunt adaptate scanerelor existente. Ca atare, nu implică costurile și complexitatea asociate cu alte opțiuni de identificare a nepotrivirii, cum ar fi unitățile de procesare grafică (GPU).

Parte a portofoliului de soluții AI Zinrai de Fujitsu, sistemul este una dintre primele aplicații comerciale dezvoltate în centrul de excelență AI al companiei, care a fost înființat în 2017 în apropierea Parisului.