Bizpoint — October 28, 2019 at 10:33 am

Efecte cu valoare de multiplicator

by

Digital transformation technology strategy, digitization and digitalization of business processes and data, optimize and automate operations, customer service management, internet and cloud computingConform unui nou studiu efectuat de compania Terradata, fenomenele disruptive de natură digitală au ajuns să afecteze aproape toate firmele de pe glob. Multe dintre companii se tem că dacă nu se adaptează la această nouă paradigmă a afacerilor, vor rămâne în urmă, iar unele dintre ele îşi fac griji că vor ajunge să nu mai poată opera pe piaţă.

Amploarea luată de fenomenul digitizării, implementările extinse de soluţii de automatizare, trecerea tot mai extinsă la lucrul în medii cloud şi fenomenul de consumerizare a întreprinderii reprezintă forţe motrice cheie în cadrul acestei noi paradigme globale. Practic, conform studiului, toate firmele intervievate din Statele Unite, zona EMEA, Japonia şi China au declarat că se confruntă cu fenomene disruptive şi, drept consecinţă, se simt sub presiune constantă să inoveze şi să adopte noi abordări ale afacerii şi proceselor de lucru.

Presiunile se exercită din toate părţile. Clienţii sunt din ce în ce mai dinamici, căutând mereu noi experienţe. Forţa de lucru vine şi ea cu setul propriu de provocări şi cerinţe, aici incluzând lipsa de talente şi dificultatea de a păstra angajaţii talentaţi. În fine, concurenţa şi explozia firmelor de tip start-up se adaugă la forţele care obligă firmele să îşi regândească strategiile de lucru în lupta pentru supravieţuire. Iar cele mai multe companii intervievate nu simt că sunt pregătite în acest moment să abordeze cu succes aceste elemente disruptive.

Conform autorilor studiului, ritmul schimbării în întreaga lume este năucitor, amplificat fiind de toţi factorii enunţaţi mai sus. În context, conştientizarea cât mai rapidă a acestor schimbări şi luarea de acţiuni în scopul adaptării şi capitalizării lor reprezintă deja componente critice ale succesului afacerii în prezent şi mai ales în viitor.