Transport/Travel — October 30, 2019 at 10:41 am

GEFCO lansează două soluții phygital inovatoare

by

Grupul GEFCO, lider european în logistică auto și un expert mondial în lanțul de aprovizionare multi-modal, a anunțat astăzi lansarea a două soluții „phygitale” (care combină capacitățile fizice și tehnologiile digitale) pentru a asigura o experiență de neegalat utilizatorilor. Aceste inovații sunt bazate pe un know-how de 70 de ani în logistică și experiența digitală a partenerilor. Recent achiziționată de GEFCO, Chronotruck reprezintă o platformă digitală pentru transporturi rutiere de marfă care simplifică livrările pentru transportatorii rutieri prin algoritmi robuști care corelează cererea cu oferta disponibilă. Moveecar reprezintă o platformă digitală creată de GEFCO și de experți IT internaționali* care asigură servicii de logistică pe întreaga durată de viață a vehiculului pentru companii din domeniul auto și al mobilității.

PARIS - RUE DU MAIL - 23/10/2019 CONFERENCE DE PRESSE GEFCO STARTEGIE DE DIGITALISATION GEFCO CHRONOTRUCK - MOVEECAR RODOLPHE ALLARD PHOTO ©BRUNO DES GAYETS BRUNO DES GAYETS 21 RUE MAUBLANC 75015 PARIS Tél. : 33 (0)9 50 38 16 49 Mobile : 33 (0)6 62 65 24 00 bdg@nikoja.com www.nikoja.com

Schimbările introduse de tehnologia phygital
„Comportamentul consumatorului digital a influențat în mod semnificativ strategia noastră din punct de vedere al deservirii piețelor business-to-business (B2B) și business-to-business-to-consumer (B2B2C)”, a afirmat Emmanuel Arnaud, Vice-președinte Executiv, Vânzări și Marketing al GEFCO. „În prezent, noi combinăm know-how-ul privind rețeaua fizică și competențele digitale pentru a susține noile servicii phygital”. „Chronotruck și Moveecar pun în valoare inteligența artificială, învățarea automată și algoritme puternice pentru a schimba experiența consumatorului”.

Inovația, un factor de dezvoltare  pentru GEFCO
Inovația prin digitalizare și achiziții de companii specifice pentru acest domeniu este esențială pentru strategia de dezvoltare a GEFCO. Dezvoltarea Moveecar și Chronotruck reprezintă două exemple importante pentru modul în care GEFCO schimbă sectorul logistic și generează valoare adăugată pentru clienți. „Moveecar se bazează pe experiența GEFCO în domeniul logisticii auto și al soluțiilor de tip end-to-end pentru a valorifica întregul potențial al pieței vehiculelor second-hand”, a confirmat Luc Nadal, CEO al GEFCO. „În plus, platforma digitală flexibilă și accesibilă a Chronotruck asigură pentru clienții GEFCO răspunsuri prompte la nevoile lor imediate”.

Chronotruck: acces permanent la cea mai bună carieră disponibilă posibilă  
„Chronotruck reprezintă piața principală a transporturilor de marfă”, a explicat Rodolphe Allard, CEO al societății Chronotruck. Chronotruck conectează transportatorii cu firmele de expediții printr-o platformă digitală care utilizează algoritmi puternici. „Noi am dezvoltat această soluție de performanță înaltă pentru transportatori și firme de expediții care au nevoie de soluții prompte și rentabile. Serviciile noastre eficientizează transporturile și limitează amprenta de carbon a transporturilor, permițând în același timp societăților mici de transport rutier să acceseze clienți mari”.
Societățile de expediții pot alege un transportator pentru mărfurile lor generale, între 50 kg și 28 tone, la prețul corect și la momentul corect. Chronotruck asigură accesul la transportatorii din apropiere și un portofoliu de servicii digitalizate, inclusiv cotații de preț instantanee, urmărirea poziției geografice a vehiculului, confirmarea livrării și e-facturare. Pentru transportatori, platforma digitală oferă oportunitatea de a optimiza fluxurile și de a utiliza camioanele la capacitate maximă prin acceptarea comenzilor din apropiere.

Soluții fiabile, rentabile și sustenabile
În prezent, capacitatea de transport a camioanelor devine din ce în ce mai puțin accesibilă, iar disponibilitatea șoferilor reprezintă o problemă din ce în ce mai mare. Atunci când firmele de expediții plasează o comandă, transportatorii sunt geo-localizați și răspund imediat cu cotații de preț. Soluția de piață a Chronotruck permite societăților să aleagă un transportator la prețurile și momentele potrivite nevoilor lor. 95% dintre solicitările clienților găsesc o soluție convenabilă.
„Platforma permite participarea tuturor transportatorilor, deschizând oportunități pentru transportatorii mici de a accesa clienți mari”, a confirmat Rodolphe Allard. „Nu există  criterii de accesare și nu reutilizăm datele transportatorilor. Informațiile solicitate de la transportator sunt aceleași ca în tranzacțiile logistice tradiționale”.

Dezvoltare internațională
Platforma Chronotruck deservește peste 9.000 de clienți în Franța și planifică extinderea în curând a activității în Europa. În prezent, platforma digitală este disponibilă în șapte limbi: engleză, franceză, germană, italiană, polonă, portugheză și spaniolă.

Moveecar: logistica vehiculului în orice moment și în orice loc
Platforma digitală Moveecar permite societăților de car-as-a-service (CaaS), ca de exemplu producători auto, dealeri auto, manageri de flotă, societății de închiriere și leasing, agenți de licitații, agenți de comerț electronic și agenți de transporturi, să ofere servicii superioare de logistică auto pentru întreaga durată de viață a vehiculului.

„Cu puțin timp în urmă, consumatorii achiziționau vehicule uzate prin anunțuri în ziar”, a afirmat Dominque Masutti, CEO al Moveecar. „În prezent, consumatorii apelează la internet pentru a achiziționa vehicule noi și uzate, iar serviciile Moveecar vor ajuta societățile din domeniul auto și al transporturilor să satisfacă așteptările clienților și să genereze profituri mai mari”.

Emmanuel Arnaud, Vice-președinte executiv pentru Vânzări și Marketing al GEFCO a adăugat: „Pentru serviciile Moveecar, există o piață interesantă și încă neexplorată. În Europa, în fiecare an se vând patruzeci și cinci de milioane de vehicule folosite și 15 milioane vehicule noi. Transportul acestor vehicule, adesea în grupuri mici sau în livrări individuale, este complicat. Moveecar pune în valoare expertiza GEFCO în logistica auto pentru transportul eficient al acestora la nivel național și internațional”.

Servicii STAART
În plus față de transportul vehiculelor uzate, Moveecar va asigura servicii suplimentare pe întreaga durată de viață a vehiculului. Sub egida serviciului „STAART” al platformei Moveecar, care înseamnă Depozitare, Transport, Administrare, Evaluare, Reparare și Deplasare, clienții Moveecar pot accesa toate serviciile în orice moment și din orice locație. Moveecar construiește o rețea de parteneri locali în mai multe țări pentru a oferi serviciile STAART. Acestea sunt personalizate și oferite sub marca Moveecar sau ca un supliment la marca clientului.

Două cazuri folosite pentru serviciile Moveecar

Viziunea Moveecar privind serviciul tip livrare la cheie
Prin aplicația Moveecar, clienții primesc o avertizare privind expirarea contractului de leasing pentru vehicul. Aceștia pot folosi aplicația pentru a comanda reparații înainte ca vehiculul să fie înapoiat societății de leasing. Astfel, locatorul poate planifica și realiza inspecția cu ajutorul aplicației. Dacă locatorul dorește să vândă vehiculul, Moveecar poate recondiționa vehiculul pentru a fi vândut și transportat noului proprietar. Acest serviciu de tip livrare la cheie, care va fi pus la dispoziție în curând, demonstrează amploarea soluțiilor oferite de Moveecar pe perioada de viață a vehiculelor.

Servicii pentru actorii din piața mobilității
Dezvoltarea soluțiilor de car-sharing și a altor soluții de mobilitate va permite platformei  Moveecar să își lărgească oferta de soluții. „În viitorul apropiat, Moveecar va livra sau prelua un vehicul curat și cu rezervorul plin la sau de la domiciliul clienților. În plus, va oferi o gamă largă de servicii conexe. Noi putem administra toate aceste activități prin intermediul aplicației noastre. Viitorul este incitant,” a concluzionat Dominique Masutti.

Dezvoltare internațională
Principalii cumpărători și vânzători online de vehicule din Europa folosesc deja serviciile Moveecar pentru livrări internaționale individuale și multiple în Franța, Portugalia și Regatul Unit. Până la finalul anului 2019, serviciile de inspectare și reparații pentru vehicule vor fi oferite în multe țări, iar alte servicii „STAART” vor fi implementate treptat. În anul 2020, vor fi lansate serviciile tip livrare la cheie împreună cu serviciile de transport cu șofer pentru clienți individuali.

Accesați Moveecar.com și Chronotruck.com pentru informații suplimentare legate de aceste servicii noi și inovatoare.