Retail / Horeca — December 2, 2019 at 4:13 pm

Soluții IT moderne pentru comerțul cu amănuntul

by

Domeniul de IT se extinde la toate nivelele atât în viața personala, cât și profesionala, zi de zi. Unul dintre ele este comerțul cu amănuntul, ale cărui nevoi legate de tehnologiile moderne sunt foarte mari. Printre aceste nevoi se regăsesc bineînțeles cele legate de înregistrarea vânzărilor, de gestionare a stocurilor din depozite (Big Data) și de gestionare a personalului. De asemenea comercianții folosesc soluții IT cu scopul de a proteja mărfurile aflate în magazine, precum și pentru a îmbunătați procesul de vânzare ca atare – de exemplu folosind casieriile automatizate.

grafikaUn aspect despre care de multe ori nu se vorbește este, pe înțeles larg, comunicarea de marketing cu clienții. Timp de mulți ani scopul principal al comunicării era afișarea prețurilor și consolidarea valorii brandului. S-a dovedit totuși că, în realitatea de azi, unde clienții au devenit mai exigenți și mai sensibili nu numai la preț, dar și la sortimente personalizate și de calitate, simpla comunicare a prețurilor duce la limitarea serioasă a profitului și la așa-zisa luptă a prețurilor. Mulți dintre reprezentanții în domeniul vânzărilor cu amănuntul au resimțit în mod semnificativ consecințele acestei lupte. Mulți au înțeles că, pentru a se gândi la viitor, trebuie întâi să înceapă să comunice în mod eficient cu clienții lor, să înlesnească modul de cumpărare și să facă tranzacțiile mai plăcute. Din acest motiv s-a schimbat formatul magazinelor, s-au rearanjat rafturile în magazine și nu numai.

Din ce în ce mai mulți dintre reprezentanții în domeniul vânzărilor cu amănuntul investesc în noi metode de comunicare a prețurilor și de prezentare a ofertei. Numeroasele soluții vin din domeniul IT – inclusiv de la Digital Signage, în cadrul căruia este posibilă folosirea numeroaselor soluții inteligente – de la etichete de preț executate pe hârtie în format digital, până la ecrane imense cu conținut dinamic, adaptat la strategia de marketing de lungă sau scurtă durată. Marele avantaj al Digital Signage este posibilitatea schimbării dinamice și la cerere a modului de comunicare, chiar și de mai multe ori în timpul unei zile. Totuși marcarea digitală are și anumite dezavantaje. Primul din ele este costul inițial de achiziție a tehnologiei – adică achiziția soluțiilor digitale corespunzătoare, inclusiv a ecranelor. Trebuie ținut cont și de infrastructură – alimentarea cu energie și rețelele cu capacitate mare de transfer (mai ales dacă este vorbă de prezentări ale materialelor video). Când vom fi rezolvat deja problemele cu definitivarea arhitecturii, ne vor aștepta și mai multe provocări și, din păcate, mai multe cheltuieli, care uneori pot fi mari. O trăsătură caracteristică a Digital Signage o reprezintă cerințele suplimentare, deoarece nu este suficient să se investească doar în infrastructură, ci și în conținutul comunicării. Pe scurt, este necesară angajarea unei agenții de marketing, care va pregăti conținutul ce urmează să fie afișat, precum și care va fi responsabilă de supravegherea în ceea ce privește corectitudinea comunicării și performanțele echipamentului. Acest lucru necesită costuri semnificative.

Cum este posibil, așadar, să transformăm comunicarea în interiorul magazinelor, ținând cont de cerințele cliențiilor și de abordarea corespunzătoare a acestora, menținând în același timp cheltuielile la un nivel rezonabil? Una dintre posibilitatăți este folosirea echipamentelor de imprimare ale firmei OKI, în special imprimantele din seria C800, destinate reprezentanților din domeniul vânzărilor cu amănuntul, imprimante care permit crearea la cerere și cu resurse proprii a unor materiale de comunicare internă de înaltă calitate. Strategia OKI se bazează pe trei ramuri complementare. Cea mai mică împrimantă în format A3 care se află pe piață la momentul de față , seria C800 poate tipări pe o gamă largă de materiale și oferă o gamă largă de formaturi – de la cărți de vizită până la bannere cu dimensiuni de până la 30 x 120 de centimetri. Oferta de materiale certificate pentru mai multe domenii de activitate – inclusiv pentru cel de comerț – este foarte variată: etichete, etichete de prețuri, folii autocolante, folii de pus pe geamuri/pardoseli, bannere, etichete destinate folosirii în condiții de joasă temperatură, sau umiditate ridicată, folii rezistente la apă. Software-ul aferent, pentru administrarea comunicări interne și pentru crearea șabloanelor pentru materiale de informare noi, este confortabil și ușor de folosit,. Conform concepțului ”comunicării hibride” acest software poate fi folosit atât pentru crearea comunicării pe medii imprimate, cât și pe cele electronice – Digital Signage.

De ce pentru a construi un mediu propice de comunicare în interiorul magazinului o imprimantă se dovedește a fi un mijloc de comunicare mai atractiv decât Digital Signage? Primul avantaj al imprimantei este costul mic de achiziție al echipamentului. Imprimanta este mai ieftină decât ecranele și etichetele de preț digitale, și nu necesită, de asemenea, o infrastructură suplimentară de energie și rețea. Mai mult decât atât, împrimanta poate servi nu numai la marcaje, deoarece se potrivește ideal pentru tipărirea altor documente legate de gestionarea unui punct de vânzare cu amănuntul – cum ar fi facturile sau comenzile. Al doilea avantaj de bază al imprimantei OKI este posibilitatea de a imprima materiale specializate fără a fi necesară contractarea unui astfel de serviciu din surse externe. În aceeași măsură, în ceea ce privește etichetele de prețuri, descrierile produselor congelate, sau bannerele – se pot crea toate aceste lucruri în mod independent, pe loc, pe materiale testate și certificate. Merită menționați încă doi factori foarte importanți: se tipărește în momentul în care este nevoie și în cantitatea de care este nevoie la momentul respectiv. Acest lucru dă posibilitatea de a reacționa imediat la acțiunile concurenței, precum și de a cheltui sume strict controlate pentru marcajele produselor, lucru care este foarte important. Ultimul motiv, dar nu mai puțin important, este aspectul ecologic. S-a dovedit că în realitate Digital Signage duce la creșterea emisiei de dioxid de carbon. Prin urmare, imprimarea folosind soluțiile OKI are numai avantaje, inclusiv ecologice.