Transport/Travel — December 13, 2019 at 10:02 am

Amadeus Executive Event 2019 – schimbări radicale ale industriei de turism și călătorii

by

Industria de turism și călătorii este afectată radical de Internet și tehnologiile mobile. În acest context, Amadeus organizează seria de evenimente Amadeus Executive Event. Unul dintre aceste evenimente a fost organizat la București, fiind dedicat profesioniștilor din această industrie.

Robert Komartin - Regional Manager, Romania & Hungary, General Manager, Amadeus Romania
Robert Komatin, Head of Retail Travel Agencies, Central Europe, Country Manager, Romania & Hungary – Amadeus.

“În 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai Internetului, dintre aceștia peste 3 miliarde folosind rețelele sociale. În acest context, un lucru important de subliniat este că în influențarea deciziilor luate de utilizatori, prietenii sunt de două ori mai influenți decât celebritățile și factorii de opinie. Tehnologia informației devine o componentă de bază, în toate domeniile industriei, iar adopția se realizează într-un ritm accelerat. Ne așteptăm în următorii ani la un impact masiv al tehnologiilor de tip deep learning și al sistemelor chatbots. De asemenea, asistenţii virtuali pentru efectuarea rezervărilor (pentru companiile aeriene și hoteluri) vor deveni un element comun în industrie. Vom discuta tot mai mult despre asistență în timp real în timpul călătoriilor,  bazată inteligenta artificială.” a declarat Robert Komatin, Head of Retail Travel Agencies, Central Europe, Country Manager, Romania & Hungary – Amadeus.

Legat de piața din România, Kitija TIGULE – General Manager Amadeus Latvia & Lithuania, Sales Director Nordics & Central Europe la Amadeus – ne-a declarat

Kitija TIGULE
Kitija TIGULE, General Manager Amadeus Latvia & Lithuania, Sales Director Nordics & Central Europe la Amadeus

“Privind piața din România în general constatăm că aceasta este în creștere, o creștere remarcabilă în comparație cu alte țări din regiune, iar piața de turism menține aceeași tendință cu a pieței generale. Un rol important îl are și mediul online, care se împletește cu agențiile tradiționale. Acestea, pe lângă simpli vânzători de bilete, au devenit consultanți și și-au dezvoltat competențele pe nișa serviciilor de călătorii. Suportul pe care îl oferă clienților este extrem de important și valoros. Personal, niciodată nu fac rezervări directe și apelez la serviciile unei agenții de turism deoarece suportul lor este esențial, nu neapărat în fiecare zi, ci cu precădere atunci când apar situații neprevăzute. Ca să vă dau un exemplu, am fost afectată la fel ca foarte mulți pasageri de erupția vulcanului Eyjafjallajokull din Islanda din luna aprilie 2010. Eram la Nisa în acea perioadă și am văzut aglomerația generată de persoane aflate în căutare de informații legate de ziua și ora, de zborul pe care îl vor avea în încercarea de a ajunge la destinația dorită. Agentul meu de călătorie m-a scutit de tot acest stres, mi-a asigurat serviciul de cazare pe perioada așteptării, m-a informat în timp util când trebuie să mă prezint la aeroport și ce variantă de zbor am la dispoziție. Iată valoarea pe care o adaugă serviciul unei agenții de turism în comparație cu un site prin intermediul căruia îți pot face rezervări directe”.