NEW TECHNOLOGY — May 6, 2020 at 11:07 am

Transcrierea automată a înregistrărilor audio. 5 beneficii pentru business

by

Speech-to-text.pngAtunci când vine vorba de automatizare, oamenii se gândesc la liniile de producţie Ford sau la roboţii software UiPath. Ignoră însă un domeniu simplu, precum transcrierea automată a înregistrărilor audio. Primele dispozitive de înregistrare a vocii au fost o revoluție tehnologică la vremea lor, iar ulterior reportofoanele de buzunar au devenit reprezentative pentru meseria de jurnalist. În ultimele decade, Tehnologia digitală a făcut însă din înregistrările audio un conţinut omniprezent în aproape orice business. Transcrierea automată a înregistrările este însă utilizată sub potenţial.

Aici intervine Scriptoman, serviciul de transcriere automata a înregistrărilor audio dezvoltat de RolaxIT. Transpuse în format text, fişierele audio sau video oferă o valoare mult mai mare fiind uşor de arhivat, accesat şi căutat.  Procesul este simplu şi rapid, dar mai ales accesibil oricui sub forma unui serviciu cloud, cu plata în funcţie de utilizare. (per ora de transcriere)

Care sunt avantajele utilizării Scriptoman, serviciu automat de transcriere a înregistrărilor audio în business?

1. Aplicabilitate extinsă. Înregistrările audio sunt un element de bază în domenii precum Call şi Contact Center, radio şi televiziune, conferinţe şi webinarii, justiţie, training, media etc. Sunt justificate atât de cerinţele legale cât şi de nevoia exploatării informaţiilor pe alte canale sau în alte linii de business.  De cele mai multe ori, înregistrările audio sunt arhivate în acest format sau sunt transcrise manual. În ambele cazuri costurile generate sunt mari, iar unele companii fie nu stochează toate înregistrările audio, fie nu exploatează informaţiile conţinute. Utilizarea Scriptoman elimină procesarea manuală  şi permite arhivarea informaţiilor în format text, mult mai uşor de indexat.

2. Câştig mare de timp şi eficienţă. Transcrierea unei înregistrări audio sau video consuma timp, cu precădere în domenii de nişă, unde limbajul de specialitate este mai greu de înţeles. Experienţa practică arată că pentru o oră de înregistrare sunt necesare 4-5 ore de muncă efectivă pentru o transpunere corectă în format text. Unii specialişti o pot face mai repede, însă dacă se suprapun mai multe voci sau calitatea înregistrării este redusă, timpul poate fi chiar şi dublu. La fel de mult contează şi disponibilitatea resurselor, ceea ce face ca livrarea transcrierilor să fie mai înceată în realitate. Scriptoman finalizează acest proces într-un interval mult mai scurt, cca ½ din timpul de înregistrare, imediat ce fişierele sunt încărcate, cu un program 24/7.

3. Cost redus. Automatizarea face ca un astfel de serviciu să coste la o fracţiune faţă de utilizarea unui operator uman. Scriptoman poate fi utilizat atât sub forma unui abonament (recomandat pentru utilizare sporadică) dar şi cu licenţa perpetuă, instalată pe serverul beneficiarului (fizic sau cloud).

4. Livrare de calitate. Un serviciu modern de tip texttospeech are un grad de recunoaştere de 90-95%. Specificul limbii române face mai dificilă transcrierea din cauza normelor ortografice şi ortoepice mai severe. Tehnologia utilizată de RolaxIT permite însă ca Scriptoman să atingă un scor de 96% şi chiar mai mare, prin utilizarea unor liste de cuvinte cheie, acronime etc.

5. Căutarea rapidă a informaţiilor. Căutarea într-o arhivă audio-video este complicată, ceea ce insa nu se poate spune despre text. Transpunerea în fişiere text cu alocare de metadate şi indexare complexă, simplifică această operațiune la nivelul căutărilor pe Google. Informațiile sunt astfel accesibile rapid şi pot fi exploatate în cele mai diverse analize de business. Procesul decizional suferă în numeroase companii deoarece se bazează doar pe datele tranzacționale (existente în aplicațiile de business: ERP, CRM etc) şi nu pe datele nestructurate colectate de la clienţi.

Utilizarea unui serviciu automat de transcriere a înregistrărilor audio este un pas necesar în digitalizarea multor domenii de activitate. Scriptoman integrează o tehnologie deja matură şi este un serviciu accesibil oricărei companii şi cu beneficii ușor de evaluat şi cuantificat. Nu este încă un serviciu perfect (nici operatorii umani nu sunt) însă oferă un nivel bun de recunoaștere, chiar şi dacă participă mai mulţi vorbitori.  Poate fi perfecționat prin utilizarea unor funcționalități de Inteligenţă Artificială dar mai ales este disponibil în regim 24/7, ceea ce reprezintă un real avantaj.

Dacă domeniul în care activaţi implică înregistrări audio (discuţii telefonice cu clienţii, conferinţe, webinarii, cursuri, şedinţe, chestionare telefonice etc) utilizarea Scriptoman pentru transpunerea în format text vă este de mare ajutor. Acum că aţi aflat cât de uşor este de utilizat şi care sunt beneficiile, dacă aveţi în vedere un scenariu concret de utilizare, vă stăm la dispoziţie. Contactaţi-ne la office@rolaxit.com.

 

Citiți și:

Un chatbot pentru fiecare companie

Care chatbot e mai bun? „Rule-based“ vs „AI-powered“

Cum implementezi un chatbot