IoT powered by ALLIED TELESIS, Retail / Horeca — June 10, 2020 at 6:06 pm

IoT retransformă modul în care magazinele fac vânzări

by

Shop and AI. e-commerce concept.În ciuda disponibilității crescânde a serviciilor alimentare online, supermarketurile rămân o piatră de temelie a consumatorilor, iar schimbarea modelelor de achiziții a sporit în mod semnificativ vizitele la magazinele alimentare în ultimele câteva luni, în timp ce cumpărătorii achiziționează produse esențiale. Iar această abordare a traficului prezintă provocări duale legate de cum se asigură magazinele că stochează ceea ce este cel mai necesar și cum pot reduce interacțiunile de la persoană la persoană după ce clienții intră pe ușă.

Internet of Things (IoT) oferă cadrul pentru supermarketurile „inteligente” care pot detecta nivelurile stocurilor, pot reduce timpul de întrerupere al echipamentelor și pot îmbunătăți serviciile pentru clienți. Supermarketurile inteligente folosesc dispozitive IoT conectate pentru colectarea datelor fizice, transmit aceste informații pe platformele digitale și ajută personalul magazinelor alimentare să ia decizii mai bune. IoT în supermarketuri se referă într-adevăr la asocierea tehnologiei senzorilor cu lucruri care sunt utilizate în mod obișnuit în magazin, dar ceea ce s-a schimbat recent este prețul, deoarece dispozitivele sunt mai ieftine și mai eficiente din punct de vedere al costurilor.

Cu toate acestea, rămân provocări, iar magazinele inteligente încă nu și-au dat seama cum să mepeze eficient consumatorii, cum să trimită oferte clienților din magazin, sau cum să intercepteze procesul de planificare a clienților pentru a le oferi promoții personalizate.

Pentru a oferi valoare, supermarketurile inteligente trebuie să ofere atât experiență îmbunătățită clienților, cât și eficiență corporativă sporită. Rezultatul: succesul magazinului la scară necesită o aplicație specifică, mai degrabă decât o adopție generală, de la rafturile inteligente la opțiunile fără casier și suportul de infrastructură de bază.

Rafturile inteligente au început să fie utilizate în 1992 cu etichete electronice pentru rafturi. Acum fac o revenire datorită dispozitivelor conectate cu costuri reduse care pot afișa prețuri și detecta nivelul stocurilor, ce pot fi utilizate în planificarea magazinului. Mai mult, aceste etichete stau la baza vizibilității stocurilor și a previziunii cererii, dacă supermarketurile rămân fără fructe proaspete, paste sau hârtie igienică, tehnologia inteligentă a rafturilor ajută la alinierea achizițiilor cu obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor.

Apoi, activele echipamentelor care stau la baza multor rafturi de produse, cum ar fi frigidere pot fi modernizate cu tehnologia senzorilor ce pot transmite când mecanismul de răcire are nevoie de reparație, și mai mult, pot avertiza când produsele încep să se strice detectând prezența gazului de etilenă.  Aceste informații pot fi apoi transmise către aplicațiile de pe dispozitivele angajaților îi avertizează cu privire la nivelurile de stoc, la produsele alimentare stricate sau la necesitatea unei întrețineri preventive.

Coșurile și căruțurile alimentare au, de asemenea, un rol în retelele inteligente de vânzare cu amănuntul. Prin reducerea interacțiunii dintre personal și clienți, magazinele pot îmbunătăți siguranța și crește volumul clienților simultan. Procesele recente de „cărucior inteligent” din supermarketurile canadiene se concentrează pe mutarea procesului de scanare și efectuare a plăților în coșul propriu, permițând clienților să plătească articolele în timp ce cumpără și pur și simplu pleacă atunci când au terminat.

Conceptele precum Amazon Go înregistrează un succes deoarece magazinele folosesc camere și senzori pentru a detecta ce obiecte ridică cumpărătorii și le încarcă automat la plecare. Dar această opțiune fără casier rămâne relativ de nișă, având în vedere numărul de dispozitive necesare pentru gestionarea și monitorizarea eficientă a produselor. Aici, utilizarea mai probabilă a IoT în supermarketurile din viitor este un teren intermediar reprezentată de cărucioarele fără casier sau checkout-uri self-service care văd utilizatorii scanând și plătind articolele la cerere. Totul deoarece supermarketurile au nevoie de o platformă pentru a coordona acești senzori la scară și pentru a monitoriza producția și întreținerea.

Având la dispoziție atât de multe date, de la rapoarte la nivel de stoc la alerte cu privire la prospețimea alimentelor, detalii privind tranzacțiile cu consumatorii și tendințele modelului de achiziție, companiile au nevoie de platforme capabile să acorde prioritate seturilor de date cheie și să le furnizeze la cerere. Acest lucru poate lua forma de inteligență artificială integrată care detectează probleme de întreținere și apelează companiile de reparații sau datele de inventar agregate către aplicațiile interne pentru a ajuta la informarea comenzii produselor.