Big Data&Analytics — February 2, 2016 at 8:24 pm

IBM lanseaza prima metoda de consultanta din industrie, dedicata solutiilor cognitive

by

Solutii cognitive
Solutii cognitive

Specialisti in solutii de analytics si stiinta datelor ofera consultanta clientilor in ceea ce priveste implementarea solutiilor cognitive in domenii precum cel bancar, healthcare, retail, cel al aprovizionarii si multe altele

IBM a infiintat prima organizatie de consultanta care ofera suport clientilor in descoperirea valorii aduse de implementarea solutiilor cognitive in transformarea afacerilor. IBM Cognitive Business Solutions extinde atat leadership-ul exclusiv al IBM Watson in domeniul solutiilor cognitive, cat si cel in domeniul solutiilor de business analytics, in care IBM este recunoscut ca lider de piata. Noua organizatie se bazeaza pe expertiza a peste 2.000 de profesionisti in domeniul consultantei in varii domenii precum inteligenta artificiala (machine learning), solutii avansate de analytics, stiinta datelor și dezvoltare, susținuti de specialisti din industrie si din domeniul managementului schimbarii pentru a accelera “calatoria” clientilor in domeniul solutiilor cognitive.

Solutiile cognitive reprezinta un model cu totul nou de calcul, care include o serie de inovatii tehnologice in domeniul analytics, procesarea limbajului natural si inteligenta artificiala. Firma de analiza in domeniul IT, IDC, estimeaza ca pana in 2018, jumatate din toți consumatorii vor interactiona in mod curent cu serviciile bazate pe calcul cognitiv.

“Colaborarea noastra cu clientii din industrii diferite arata ca solutiile de calcul cognitiv reprezinta viitorul in ceea ce priveste extinderea orizonturilor de business “
, a declarat Bridget van Kralingen, senior vice president, IBM Global Business Services. “Clientii stiu ca in prezent colecteaza si analizeaza mai multe date, dar 80 la suta din toate datele disponibile – imagini, inregistrari de voce, literatura, formule chimice, expresii sociale – nu pot fi accesate de sistemele de calcul traditionale. Utilizam toata expertiza de care dispunem pentru a diminua acest decalaj și pentru a ne ajuta clientii – banci, retaileri, producatori auto, asiguratorii sau furnizorii de servicii medicale, sa devina cognitivi. “

Un sondaj prin care s-au intervievat peste 5.000 de directori executivi (C-suite) si care va fi publicat in această toamna de către Institutul IBM pentru Business Value (IBV) constata ca executivii de la companiile cele mai performante acorda o mai mare prioritate capabilitatilor cognitive decat omologii lor din companiile mai mici.
In toate industriile, directori intervievati de IBV indica deficitul de competente si expertiza tehnica ca fiind barierele principale in adoptarea solutiilor cognitive – depasind preocuparile legate de securitate, confidentialitate sau maturitatea tehnologiei.
Consultantii IBM sunt pregatiti astazi pentru a aduce clientilor oferte si evaluari pentru o implementare initiala low-cost, care sa ii sprijine in transformarea lor in intreprinderi cognitive.

“Intr-un timp foarte scurt ne vom uita inapoi si ne vom intreba cum am luat decizii importante sau cum am descoperit noi oportunitati fara sa invatam sistematic din toate datele disponibile”, a declarat Stephen Pratt, lider global, IBM Business Cognitive Solutions. “In urmatorii zece ani, aceasta transformare va deveni una foarte personala pentru profesionisti, odata cu adoptarea algoritmilor de invatare ce ne vor spori capacitatea. Pentru clienti, sistemele cognitive vor oferi avantaje competitive organizatiilor care implementeaza aceste instrumente puternice.”

IBM ofera clientilor experienta colectiva acumulata pe parcursul a mai mult de 50.000 de colaborari in domeniul implementarii solutiilor de analytics si expertiza celor mai multi specialisti in domeniul stiintei datelor, incluzand pe cea a miilor de experti din IBM Research si unitatile de Analytics si Watson dar si a peste 30.000 de profesionisti de top la nivel mondial, din organizatia de consultanta lider în domeniul Analytics si Strategie.

Pe parcursul anului trecut, IBM a stabilit parteneriate strategice cu Apple, Twitter, The Weather Channel si Facebook, toate cu scopul de deblocarea de noi surse de date in beneficiul clientilor din intreaga lume.