Esential — February 13, 2016 at 8:21 am

IT în cheie feminină

by

80618047Un studiu efectuat de furnizorul de servicii gestionate de la distanţă Altodigital şi făcut public recent arată că, la nivel mondial, un sfert din directorii IT din companiile mici şi mijlocii sunt femei. Concomitent, în aceste companii importanţa echipei IT este percepută ca fiind foarte mare.

Acelaşi studiu a descoperit că angajaţii din companii vor ca directorii IT să răspundă rapid la cererile de suport şi să dispună de cunoştinţele tehnice şi abilităţile de comunicare necesare pentru explicarea problemelor legate de IT. Acest rezultat este, de altfel, şi motivul principal pentru care deja stereotipurile legate de oamenii care lucrează în domeniul tehnologic încep să se spulbere.
Abilităţile aşteptate de la echipa IT se îndepărtează tot mai mult de cele tradiţionale şi se apropie din ce în ce mai tare de zona comunicării interpersonale, zonă care, statistic şi istoric, a fost gestionată mai bine de femei decât de bărbaţi. Situaţia este accentuată de faptul că din ce în ce mai mulţi angajaţi consideră că departamentul IT este cel mai important din organizaţia din care fac parte. În cadrul studiului mai sus menţionat, 19% dintre respondenţi şi-au catalogat directorul IT ca un “salvator de vieţi”.

Ce a determinat o asemenea schimbare fundamentală de atitudine? În principal, modificarea modului de utilizare a IT-ului, combinată cu nevoia de competenţe digitale. Ca atare, angajaţii din departamentele IT trebuie din ce în ce mai des să dispună, pe lângă competenţe tehnice, de abilităţi de natură interpersonală, cum ar fi gestiunea eficientă a timpului şi lucrul în echipă. Schimbarea este mai evidentă la companiile de dimensiuni mai mici, cărora le-a fost mai uşor să treacă de la implementări şi gestiune de soluţii IT la servicii IT şi concepte noi precum BYOD.

În ciuda tuturor acestor schimbări şi tendinţe de viitor, studiul a descoperit că duşmanul cel mai mare al departamentelor IT în noua eră digitală continuă să fie reprezentat de imprimantele clasice. Peste 4% din respondenţi au recunoscut că apelează în continuare departamentul IT pentru ajutor dacă imprimanta pe care o folosesc rămâne fără hârtie în tavă.

de Bogdan Marchidanu