Administratie Publica — March 29, 2016 at 7:12 am

Tehnologia scurtcircuitează relația dintre cetățean și autorități

by

iStock_000001193175MediumAplicația Civic Alert se pregătește de lansarea versiunii „oficiale” cu numărul 1.0. Bazându-se pe serviciile de cloud Microsoft Azure, aplicația este pregatită pentru creșterea exponențială a numărului de utilizatori așa cum poate fi ea prevazută de cifrele din primele luni de funcționare.

Civic Alert este destinat cetățenilor, prin intermediul căruia aceștia pot semnala simplu și rapid problemele de ordin civic autorităților responsabile.

Procesul deseori prea complicat prin care o problemă civică e supusă atenției unei autorități – locale sau regionale – e preluat de un call-center dedicat ce urmărește depunerea și rezolvarea sesizării înregistrate prin intermediul aplicației. Odată cu răspândirea aproape universală a utilizării smartphone-urilor, un simplu gest poate înregistra imagini cu problema, locația ei (cu ajutorul coordonatelor GPS) și trimite sesizarea către centrul de monitorizare Civic Alert. Aici sesizările sunt colectate și structurate de un sistem automat de CRM (Customer Relationship Management) configurat ca un centru de management al reclamațiilor, ce rulează în Microsoft Azure. Faptul că sistemul rulează în cloud-ul Azure asigură arhivare automată și disponibilitatea imediată a datelor, ușurând dramatic efortul de a urmări parcursul unui mesaj de la sesizare la rezolvare.

Pe baza raportărilor și informațiilor oferite de sistemul de CRM, operatorii din call-center contactează autoritățile relevante pentru rezolvarea problemelor sesizate.

Autoritățile primesc astfel, gratuit, informații în timp real despre problemele de rezolvat din oraș. Numeroase instituții publice din diverse localități și-au manifestat deja entuziasmul pentru acest instrument de comunicare, dat fiind faptul că facilitează o conectare mai bună cu cetățenii și o eficiență mai mare în soluționarea problemelor cu care aceștia se confruntă în spațiul public. Aproximativ 400 de sesizări au fost confirmate ca rezolvate de autorități până în prezent.

În perioada decembrie – martie, aplicația a înregistrat mai bine de 12000 de alerte trimise de utilizatori. Distribuția lor pe categorii aduce o imagine destul de fidelă a problemelor citadine de zi cu zi ale României – parcările abuzive sau ilegale sunt cele mai numeroase, urmate de gropi și deșeurile abandonate.

Civic Alert este o soluție informatică compusă dintr-o aplicație mobilă, accesibilă de pe smartphone, un site web cu prezență publică pentru urmărirea statusului reclamațiilor și un sistem de backoffice bazat pe tehnologia Microsoft Dynamics CRM