Guvernare/Licitatii — August 11, 2016 at 11:27 am

Cum alegi abonamentul TV

by
Abonamente TV
Abonamente TV

Atunci cand doresc sa incheie un abonament pentru receptionarea programelor de televiziune, este bine ca utilizatorii sa le solicite furnizorilor mai multe informatii inainte de semnarea contractelor, precum numarul minim de canale incluse in abonamentul ales si lista completa a acestora. Furnizorii pot modifica lista programelor TV pe parcursul derularii contractului, insa nu si numarul minim al acestora. Doar in cazul pachetelor dedicate sau al anumitor extraoptiuni, pentru care utilizatorii platesc in plus fata de abonamentul ales, furnizorii sunt obligati contractual sa ofere explicit programele incluse in pachetul respectiv.

Ce trebuie sa contina ofertele de abonament TV

Potrivit Deciziei ANCOM nr. 158/2015 privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali, in ofertele de abonament la programe TV prezente pe paginile de internet (indiferent ca e vorba de abonament prin cablu, DTH sau IPTV) trebuie sa se regaseasca cel putin urmatoarele informatii:

•  aria de acoperire a serviciilor;

•  lista programelor TV incluse in fiecare plan tarifar sau link direct catre pagina de internet unde se regaseste lista, precum si, daca este cazul, mentiunea ca aceasta poate suferi modificari pe parcursul derularii contractului;

•  tariful de instalare a serviciului, daca este cazul;

•  perioada minima contractuala pentru fiecare plan tarifar si penalitatile percepute utilizatorului in cazul rezilierii contractului anterior expirarii perioadei minime contractuale; daca nu exista o durata minima, se va preciza acest lucru;

•  perioada de valabilitate a fiecarui plan tarifar, precum si perioada de valabilitate a discount-urilor sau promotiilor oferite in cadrul planului tarifar respectiv in cazul in care sunt oferite astfel de promotii sau reduceri.

Facturi detaliate pentru abonamentele TV

Furnizorii au obligatia sa emita facturi nedetaliate pentru serviciul de retransmisie a programelor audiovizuale. Pentru a avea mai multe informatii despre modul in care le-au fost tarifate serviciile utilizate, utilizatorii pot solicita si o factura detaliata, fie in format tiparit, fie electronic sau o pot accesa on-line din pagina web a furnizorului. Unii operatori elibereaza contra cost factura detaliata in format tiparit.

Potrivit obligatiilor impuse de ANCOM in baza Deciziei ANCOM nr. 158/2015 privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali, factura detaliata trebuie sa includa informatii precum:

ü  perioada de tarifare;

ü  tariful lunar perceput pentru abonament;

ü  tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, daca este cazul;

ü  gratuitatile si reducerile tarifare de care abonatul a beneficiat si modul de aplicare a acestora, daca este cazul;

ü  un numar de telefon pe care utilizatorul il poate apela pentru a solicita informatii suplimentare cu privire la factura detaliata.

Ce, cum si unde reclami

In cazul in care aceste informatii nu se regasesc pe paginile de internet ale furnizorilor, respectiv in facturile detaliate emise de acestia, utilizatorii pot face o sesizare la ANCOM – mai multe detalii aici.