NEW TECHNOLOGY — December 12, 2016 at 7:16 am

Infrastructura critică și serviciile publice sunt sprijinite de IoT

by

Dacă IoT la nivel consumer are in special rol de divertisment, pentru serviciile publice și infrastructură, poate avea un rol vital de eficientizare și perfecționare a serviciilor.

IoT vine pentru sprijinirea conceptului de oraș inteligent, fiind o tehnologie căutată de guverne și administrațiile publice pentru sistemele de sănătate, asistență de urgență, poliție și siguranță publică. Un exemplu de servicii publice care sunt din ce în ce mai aglomerate de apeluri sunt serviciile de urgență, unde aparatul format din medici, pompieri și polițiști care pot fi greu de configurat în situații cu multe apeluri de urgență. În acest caz tehnologiile bazate pe IoT pot ajuta mult atât la organizarea echipelor cât și la obținerea informațiilor din teren, precum informații de la camere video sau senzori de fum.

politist-cu-tabletaDar, IoT nu se limitează doar la zona de urgență, ci poate influența întreg sectorul public, începând cu aplicarea legii, până la educație. Dispozitivele interconectate care comunică cu ajutorul 4G LTE vor duce la evitarea situațiilor de urgență și la economisirea banilor. Sectorul infrastructurii poate fi eficientizat cu ajutorul senzorilor care monitorizează starea drumurilor, podurilor și a căilor ferate. Siguranța poate fi crescută și în zona energetică, prin monitorizarea în timp real a barajelor și a rețelelor de alimentare cu energie electrică. Colectarea și analizarea datelor în serviciile publice și sociale poate fi crescută simțitor prin dispozitivele IoT, cu aplicații de centralizare și analiză.

Capita împreună cu departamentul de pompieri din West Midlands a dezvoltat o aplicație de smartphone care permite apelanților să transmită live de la locul incidentelor raportate, având și posibilitatea de a adăuga texte în timp real. Serviciul numit 999EYE este unul simplu, care utilizează un sistem bazat pe URL, care odată accesată de apelant începe să lucreze ca un live stream pentru imagini și video în direct de la camera dispozitivului mobil. Utilizând acest sistem, viteza de răspuns la intervenții a ajuns la media de 4 minute și 40 de secunde. Utilizând acest sistem, se pot face rapid rapoarte către toate părțile implicate. Serviciul de acest tip este văzut ca fiind un serviciu de viitor, existând planuri de implementare ți pentru paza de coastă sau serviciile de salvare montană din Marea Britanie.

Asistența medicală modernă se bazează tot pe tehnologii care lucrează cu IoT, fiind un sector public esențial care aduce o serie de provocări și responsabilități unice. NHS a cunoscut o creștere a numărului de pacienți în ultimii ani, având problema unui număr redus de cadre medicale. Pentru a face față la aceste provocări, a început căutarea posibilităților în care tehnologia și digitalizarea ajută la eficientizarea sistemului. Conform Dell EMC, cei din domeniul sănătății utilizează dispozitive portabile IoT pentru a încuraja abordările de auto-îngrijire. IoT lucrează cu aceste dispozitive care monitorizează în timp real comportamentul pacienților, alertând personalul medical în cazul unor valori periculoase. Astfel, se vor elimina timpii pierduți cu vizite la pacienți. Același lucru ar putea fi realizat pentru organizarea din spital, existând modalitatea de repartizare a bolnavilor în paturi și saloane după necesități și apropierea de sălile de tratament pe care le necesită. Utilizarea IoT poate aduce avantaje mari și în alte zone ale medicinei, cum sunt aprovizionarea și monitorizarea pacienților de zi cu zi, chiar daca aceștia nu au probleme medicale. Astfel se pot preveni unele afecțiuni care pot duce la aglomerarea spitalelor ulterior.