NEW TECHNOLOGY — February 20, 2017 at 11:37 am

Experiența cu clienții din vânzări este schimbată de inteligența artificială

by

Inteligenta Artificiala

Inteligența artificială, datele mari și analiza vor schimba modul de abordare pentru datele companiilor și vor duce într-o zonă inovativă toate afacerile care se bazează pe date.

Conform Forrester, în anul 2017 piața inteligenței artificiale se va tripla. Comercianții nu întârzie să exploreze noile tehnologii din dorința de a face vânzările mai inovative și personalizate. Inteligența artificială va duce la o evoluție rapidă a sistemelor și perspectivelor clienților, în special pentru zonele de comerț, marketing sau managementul produselor.

Conform IBM, 48% din clienți cred că este important să primească promoționale online personalizate din parte companiilor, în timp ce 45% vor acest lucru în incinta magazinelor. Clienții vor să descopere și să exploreze produsele, având deja o perspectivă aproape nelimitată în acest sens, în special prin faptul că nu mai sunt restricționați de un anumit timp în care trebuie să facă cumpărături sau să exploreze produsele dorite. Conform IBM, 91% din managerii comerciali spun că inteligența artificială va avea un rol decisiv în această industrie, în timp ce 83% spun că impactul va fi critic în viitorul apropiat.

În anul 2016, magazinul de îmbrăcăminte North Face a început utilizarea asistentului virtual IMB Watson pentru o experiență personalizată a clienților în magazinul online al companiei. Compania a utilizat platforma Expert Personal Shopper (XPS), dezvoltată de Fluid și cumpărată ulterior de IBM. XPS utilizează procesarea limbajului Watson, ajutând clienții să descopere și să definească produsele în urma răspunsurilor pe care le dau la un set de întrebări. De exemplu pentru o haină de exterior, XPS va pune întrebări legate de locație, temperatură, timpul de purtat și alte detalii legate de utilizarea dorită pentru haină.

Magazinul de modă Yoox Net-a-Porter (YNAP), consideră că inteligența artificială va schimba complet modul de abordare a afacerii. Responsabilii pentru tehnologie ai magazinului consideră o mare oportunitate implementarea unor tehnologii de inteligență artificială, în ianuarie 2017 rulând un experiment împreună cu IBM. Experimentul a constat într-o platformă care permite urcarea unei imagini cu o vedetă sau orice altă persoană îmbrăcată, sistemul descoperind automat cu ce haine este îmbrăcată aceasta. O altă idee este descoperirea automată a măsurilor pentru hainele cumpărate, practic sistemul eliminând necesitatea probării hainelor și descoperind măsurile optime. Acest lucru va duce la o reducere a timpului alocat cumpărăturilor de haine și la reducerea numărului de haine returnate în magazin pentru că nu au măsura corespunzătoare clientului.

Inteligența artificială va duce la o apropiere de clienți prin oferirea unor noi experiențe și treceri prin magazine virtuale inteligente. Implementarea unor ghiduri și recomandări poate ușura procesul de căutare și cumpărare, pentru ca apoi clientul să fie mulțumit, să revină în magazin și chiar să îl recomande și altora. Inteligența artificială poate fi utilizată chiar și în back-office, pentru administrarea conținutului magazinului, stocuri și recomandări de produse noi în urma analizei datelor provenite de la activitatea clienților. Evoluția poate merge mult mai departe, avantajul fiind înțelegerea datelor nestructurate, cum ar fi identificarea unor imagini sau a înțelesului unui text.