NEWS — May 17, 2017 at 12:20 pm

Învățarea și împărtășirea ideilor influențează dezvoltarea IMM-urilor în economia mobilă actuală

by

Cfacebookel mai recent studiu “Future of Business” al FACEBOOK relevă că a învăța unul de la celălalt este cheia pentru a ajuta IMM-urile din România să stăpânească economia digitală: 30% dintre IMM-uri au afirmat că învățând  de la unii la alții este una dintre principalele căi prin care ele obţin informațiile și se educă  pentru a putea gestiona noul mediu digital, pe lângă cursurile offline (39%), a blogurilor sau forumurilor online (41%), a formării online (42%) şi a căutărilor online (68%) , căpătând astfel mai multă încredere în afaceri.

 Răspunsurile sondajului derulat în România indică următoarele percepţii asupra încrederii în afaceri, creșterii economice și a comerțului internațional:

  • Optimismul în economie: conexiunile contează. Când companiile se conectează și învață una de la alta, sunt mai încrezătoare. Peste o treime (35%) dintre întreprinderile care au încredere în economie învață de la alte întreprinderi, în timp ce trei sferturi (76%) dintre întreprinderile care nu au încredere, nu învaţă.
  • Comerțul internațional: o comunitate de susținere poate ajuta întreprinderile să se adapteze geografic. Companiile care fac comerț internațional învață din mai multe surse și au un număr peste medie de interese educaționale legate de business. De asemenea, există de trei ori și jumătate mai multe șanse ca acestea să invoce interesul educațional pentru o mai bună informare cu privire la comerțul internațional.
  • Creșterea locurilor de muncă. Aproape o treime (30% și, respectiv, 34%) dintre întreprinderile care au extins numărul locurilor de muncă în ultimele șase luni, sau care intenționează să facă acest lucru în următoarele șase luni au învățat și de la alte companii. În schimb, în rândul întreprinderilor care au scăzut numărul locurilor de muncă în ultimele șase luni sau intenționează să facă acest lucru în următoarele șase luni, învățarea de la alte companii este mai puțin pronunțată (30% și, respectiv, 24%).