Business — June 8, 2018 at 10:01 am

Luis Maroto, Amadeus: Am înregistrat progrese la nivelul întregii baze de clienți

by

Amadeus a anunțat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2018. Profitul Amadeus ajustat a crescut la 305,6 milioane EUR în această perioadă, ceea ce înseamnă o creștere de 4,3% față de aceeași perioadă a anului 2017. Veniturile Amadeus au crescut cu 3,1% din ianuarie până în martie comparativ cu primul trimestru din 2017, ajungând la 1.230,0 milioane EUR, în timp ce EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare) a crescut cu 7,4%, până la 539,0 milioane EUR.

Performanța financiară a Amadeus în primul trimestru al anului 2018 a fost afectată negativ de deprecierea dolarului american față de Euro. Cu excepția acestui impact valutar, precum și ca efect al implementării noului nostru standard de contabilitate (IFRS 16), veniturile și EBITDA au crescut cu 8,2%, respectiv 7,9%.

Luis Maroto”Volumele aferente liniilor aeriene din segmentul nostru de Distribuție au crescut într-un ritm constant. De asemenea, am continuat să asigurăm și să extindem conținutul pentru abonații noștri prin reînnoirea sau semnarea acordurilor de furnizare de conținut cu nouă companii aeriene. Printre acordurile menționate a fost cel cu Air France-KLM, care permite distribuirea biletelor prin intermediul unui canal privat.”, a explicat Luis Maroto, președinte și CEO al Amadeus.

”În ceea ce privește IT Solutions, am înregistrat progrese la nivelul întregii baze de clienți, cu noi contracte, cum ar fi cea cu Philippine Airlines pentru Altéa sau cea cu ASA Cape Verde Airports, care au contractat ACUS Mobile în timpul trimestrului 1”, a continuat Luis Maroto.

Amadeus a înregistrat o creștere semnificativă, cu 22,7% a numărului de pasageri îmbarcați, creștere determinată în principal de implementările finalizate în 2017 (Southwest Airlines, Japonia Airlines, Boliviana de Aviación, GoAir, Viva Air Peru etc.). Aceste implementări au contribuit, de asemenea, la extinderea amprentei companiei la nivel internațional: 65,3% dintre pasagerii aflați la bord, în trimestrul 1 2018, au fost generați în afara Europei (la sfârșitul anului 2017, 57,7% dintre pasagerii aflați în călătorie au plecat în afara Europei).

De asemenea, clienții existenți, precum Finnair și Qantas, au contractat alte soluții Amadeus. Finnair a adoptat Amadeus Anytime Merchandising și a fost, de asemenea, clientul-pilot al soluției Amadeus Agent Pay, lansată recent, care facilitează plățile de rezervare prin centrele de apel ale companiilor aeriene.

Trendul pozitiv al creșterii afacerii ne face să privim restul anului cu încredere”, a concluzionat Luis Maroto.

Pentru a afla mai multe despre rezultatele anunțate, vă rugăm să aruncați o privire pe infograficul (anexat la e-mail) ce conține rezultatele noastre financiare trimestriale pentru Q1 2018.