NEW TECHNOLOGY — July 10, 2019 at 8:20 am

Securitatea digitală este cheia încrederii digitale

by

bark-branches-daylight-2422916Conștientizarea publicului cu privire la amenințările la adresa securității informatice a crescut, iar incidentele de nivel înalt au atenționat consumatorii cu privire la posibilele consecințe ale căderii lor în mâini greșite. Discuțiile recente ale specialiștilor Fujtsu cu directorii arată o proporție crescândă de consumatori care indică faptul că nu au încredere în organizațiile care lucrează cu datele lor. Încrederea consumatorilor are nevoie de mult timp pentru a se construi, dar poate fi distrusă în câteva secunde, având repercusiuni asupra valorii acționarilor și asupra imaginii mărcii.

Deși produsele inovatoare și serviciile pentru clienți au fost întotdeauna în centrul gândirii consumatorilor, protejarea datelor cu caracter personal a devenit, de asemenea, de o importanță capitală pentru consumatori. Într-o lume în care atacurile cibernetice se află pe radarul public și supuse opiniei publice, securitatea informatică este acum un diferențiator într-o lume în care clienții nu vor utiliza serviciile digitale în care nu au încredere. În acest context, specialiștii Fujitsu indică 6 puncte vitale de încredere bazate pe securitate cibernetică.

  1. La fel cum privacy-by-design a fost o inițiativă uriașă în ultimii ani, modelele trust-by-design ar trebui să fie stabilite prin plasarea cybersecurity ca un factor-cheie pentru stimularea centricității clienților, generând noi idei, produse și servicii.
  2. Măsurile de reglementare, cum ar fi GDPR, pot fi adesea văzute ca o serie de cercuri dificile, costisitoare, ce pot fi sărite pentru a obține o viză. Cu toate acestea, dacă sunt luate în serios, reglementările reprezintă o ocazie excelentă de a construi încredere în clienți și de a face securitatea și confidențialitatea un factor major de încredere. Este, de asemenea, o oportunitate de a vă implica cu clienții în ceea ce ați făcut pentru a vă proteja datele.
  3. Ceea ce vrea clientul este deschiderea, comunicarea și transparența. Prin urmare, trebuie să implementați măsuri pentru a demonstra că luați în serios amenințările cibernetice, prin comunicarea regulată a ceea ce faceți și de ce. De exemplu, dacă serviciile solicită utilizarea autentificării multifactori (MFA), asigurați-vă că informați de ce clientului i se cere să furnizeze acest nivel suplimentar de autentificare. Câteva cuvinte de genul “Facem acest lucru pentru că …” fac un drum lung de construire a încrederii consumatorilor.
  4. Criminalii cibernetici înțeleg valoarea datelor. Prin urmare, este esențial să se pună în aplicare programe de guvernanță a datelor care determină nu numai ce date sensibile sunt captate, ci și unde sunt stocate și cum să le protejați.
  5. În cazul în care datele sunt încălcate, gândiți-vă la mecanismele pe care le veți utiliza pentru a conduce un răspuns rapid și cuprinzător. Clienții vor dori să fie siguri că ați limitat impactul și că ați redus probabilitatea reapariției.
  6. Educați-vă clienții cu privire la subiectele de securitate care ar trebui să le conteze și clarificați de ce ar trebui să conteze, indiferent dacă este o practică de conducere cu parole securizate sau riscul utilizării rețelelor publice.

Încrederea este ceva care pătrunde într-un lanț de aprovizionare și va fi o provocare pentru a păstra clienții existenți, a câștiga noi clienți sau a intra pe noi piețe. Pe măsură ce consumatorii devin mai implicați în securitatea informatică, organizațiile care o abordează în mod corect o pot folosi pentru a se diferenția de concurenții lor, pentru a-și spori relațiile cu clienții și a încuraja încrederea digitală.