IoT powered by ALLIED TELESIS — August 7, 2019 at 7:30 am

Depășirea barierelor în adopția comercială a IoT

by

IoT Pentru mulți dintre noi, IoT devine a doua natură și chiar și pentru cei care au așteptat să vadă ce se întâmplă, lucrurile conectate încep să ne afecteze viața, indiferent la ce nivel. Implementările IoT sunt variate, de la conectivitatea dispozitivului personal până la case conectate, mașini, fabrici și orașe inteligente. Cercetătorul șef BT, John Davies, a menționat că, odată cu scăderea costurilor senzorilor IoT, scăderea consumului de energie și utilizarea tehnologiei de rețea largă de acces radio (LoRaWAN) cu acces redus pentru a furniza conectivitate la senzori, putem aștepta o creștere masivă a numărul de dispozitive.

Arhitectura de bază a IoT cuprinde patru domenii: senzori, conectivitatea acestor senzori, hub-ul de date care permite interoperabilitatea datelor de la tot felul de senzori și aplicații. Centrul de date joacă un rol esențial în prezentarea datelor în mod uniform în aplicații, iar munca depusă la CityVerve, un demonstrator de oraș inteligent din Manchester, cuprinde o încercare inteligentă a ciclului IoT pentru a înțelege utilizarea ciclului și a îmbunătăți rutele ciclului, o aplicație a calității aerului care este legată de densitatea traficului și un proces de utilizare a apei pentru gestionarea canalizării și a cererii.

Calcularea Edge va juca un rol important în reducerea cerințelor de conectare, iar gestionarea dispozitivului la atingere zero va fi esențială. Stuart Higgins, șeful Smart City și IoT la Cisco, spune că multe companii digitalizează, văzând operațiunile și produsele lor ca date care trebuie gestionate într-un context IoT. Dar doar 40% din proiectele IoT fac dovada conceptului trecut din motive de complexitate, securitate sau amploare.

Iar IoT deși vine cu obstacole, nu se lovește de obstacole insurmontabile, dar limitează zonele de aplicare inițiale. De exemplu, aplicațiile autorităților locale sunt concentrate pe monitorizarea calității aerului, colectarea gunoiului, disponibilitatea parcărilor și iluminatul stradal. Un nou oraș propus de tehnologi, în apropiere de Southampton, va fi construit „de pe internet”, sperând să permită oportunități mai mari pentru implementarea IoT. Exemple de aplicații comerciale ale IoT includ sisteme inteligente de transport, care pot fi utilizate ca demonstratoare la scară.

Limitele bugetului autorităților locale au restricționat aplicațiile orașelor inteligente la iluminatul inteligent, parcarea și pubele, fără a se duce la scară mai mare, precum în transporturi. Soluțiile de conectivitate ale senzorilor sunt în mod rezonabil bine înțelese, în special cu utilizarea LoRa. Și standardele, în special a senzorilor, a hub-ului de date și a interfețelor de programare a aplicațiilor (API), sunt abordate în mod activ în ETSI și în cadrul Forumului de testare a interoperabilității furnizorilor de rețea (NVIOT).

Apoi, interfețele și API-urile standardizate sunt necesare pentru a avea posibilitatea de a separa furnizarea de senzori, conectivitate, hub de date și aplicații. Cu toate acestea, securitatea într-un astfel de mediu multi-furnizor devine responsabilitatea tuturor jucătorilor. În total, părțile componente ale ecosistemului IoT se încadrează, iar acum se pot vedea exemple comerciale în lumea reală, singurele limite fiind cele de interes și perspective ale factorilor locali și globali.