Data Center — November 14, 2019 at 11:55 am

Kaspersky va procesa și va stoca în Elveția datele clienților din America de Nord

by

Kaspersky face progrese în ceea ce privește relocarea infrastructurii sale de stocare și prelucrare a datelor în Elveția, prin mutarea datelor clienților din Statele Unite și Canada. În plus, compania anunță planurile de deschidere a primului său centru latino-american de transparență în Sao Paulo, Brazilia, în ianuarie 2020.

kasperskyKaspersky s-a angajat întotdeauna să ofere cea mai de încredere și cea mai puternică protecție a datelor clienților săi. Mai mult, compania a lucrat continuu pentru îmbunătățirea securității clienților prin construirea unei protecții eficiente a datelor. Prin urmare, ca parte a Inițiativei sale Globale de Transparență, Kaspersky și-a adaptat infrastructura de stocare și procesare a datelor prin mutarea proceselor de bază din Rusia în Elveția, începând cu utilizatorii europeni.

Compania face acum următorul pas, anunțând că datele de la clienții din Statele Unite și Canada vor fi, de asemenea, mutate și procesate în Elveția. Aceste date sunt partajate voluntar cu Kaspersky Security Network (KSN) – un sistem cloud avansat, care prelucrează automat date legate de amenințările cibernetice. Sunt incluse fișierele infectate suspecte sau necunoscute anterior pe care produsele companiei le transmit către KSN pentru analiză malware automată.

„Cu toții vrem să ne protejăm datele și este o cerere normală în lumea noastră digitală”, comentează Anton Shingarev, Vice-President for Public Affairs la Kaspersky. „Dar avem nevoie să știm că putem avea încredere în alegerile noastre în materie de tehnologie digitală, cum ar fi smartphone-urile, laptop-urile, aplicațiile mobile sau soluțiile de securitate cibernetică. Încrederea trebuie câștigată, iar la Kaspersky credem că orice companie trebuie să-și îmbunătățească constant transparența și responsabilitatea în mediul digital. Ne bucurăm să continuăm importantul nostru proiect de infrastructură și, așa cum am promis, să mutăm și alte regiuni în afară de clienții europeni, ale căror date sunt prelucrate în centrele de date din Elveția“.

Anunțul a fost făcut în cadrul celei de-a doua ediții a Paris Peace Forum 2019 – evenimentul internațional pe care Kaspersky îl susține, compania fiind unul dintre primii semnatari ai apelului de la Paris pentru încredere și securitate în spațiul cibernetic (The Paris Call for Trust and Security in Cyberspace).

În plus, Kaspersky și-a anunțat planurile de deschidere a unui nou centru de transparență, în America Latină. A trecut exact un an de când compania și-a înființat primul centru de transparență la Zurich – o unitate de securitate specializată, unde partenerii de încredere pot vedea codul sursă al companiei – și s-a dovedit a fi un instrument important și necesar atât pentru clienții Kaspersky existenți, cât și pentru cei potențiali, pentru a spori încrederea în produsele și serviciile de securitate cibernetică.

Răspunzând nevoilor clienților, compania a deschis, în cursul acestui an, încă un centru european de transparență, la Madrid, și a anunțat deschiderea Centrului său de transparență APAC din Malaysia, pe lângă adăugarea de noi funcționalități facilităților existente. Kaspersky oferă vizitatorilor săi posibilitatea de a afla mai multe despre practicile de procesare și prelucrare a datelor, precum și despre portofoliul de produse. La toate centrele de transparență ale Kaspersky, compania oferă posibilitatea de a compila software-ul companiei din codul sursă și de a-l compara cu cel disponibil public. Această mișcare asigură un nivel fără precedent de încredere în produsele Kaspersky, permițându-le să treacă printr-un proces de compilare, cu asistența experților companiei.

 „Abordarea noastră specifică „pe trei niveluri” a informațiilor de securitate s-a dovedit de succes, deoarece oferă fiecărui partener cel mai adecvat și necesar tip de asistență. De la împărtășirea practicilor noastre de transparență și procesare a datelor, până la efectuarea unei analize cuprinzătoare a codului sursă, le oferim partenerilor noștri informațiile de care au nevoie. Niciun alt furnizor de securitate cibernetică nu a mers atât de departe în ceea ce privește transparența proceselor și a tehnologiilor sale și suntem fericiți să fim în avangardă, pentru a face întreaga industrie mai deschisă și mai fiabilă”, adaugă Anton Shingarev.

De asemenea, Kaspersky dezvoltă continuu programul său de bug bounty. Din martie 2018, compania a primit și rezolvat 66 de bug-uri. În total, au fost răsplătite 20 de rapoarte, cu sume în valoare totală de 45.350 USD.