Bizpoint — November 25, 2019 at 6:38 pm

Europa conduce piaţa smartphone

by

Conform firmei de analiză Canalys, Europa a devenit regiunea cu cea mai ridicată rată de creştere din lume în domeniul smartphone, după ce livrările de terminale inteligente către această regiune au crescut cu 8% anual la sfârşitul trimestrului trei al anului 2019. Motivul descoperit de analiştii de la Canalys? Tensiunile comerciale tot mai mari dintre China şi Statele Unite au determinat producătorii chinezi, în frunte cu Huawei şi Xiaomi, să acorde Europei prioritatea maximă în cadrul strategiei lor de expansiune globală.

Quickmobile_Samsung Galaxy Note 8Samsung rămâne liderul european al livrărilor de terminale inteligente, cu aproape 19 milioane de unităţi livrate în regiune în trimestrul trei, marcând o creştere anuală a livrărilor de 26%. Huawei şi-a menţinut poziţia a doua, cu aproape 12 milioane unităţi, volum care a însemnat o revenire faţă de cele 8,5 milioane unităţi livrate în trimestrul doi al anului, dar şi o stagnare prin comparaţie cu trimestrul trei 2018.

În aceeaşi perioadă, Xiaomi a crescut cu 73% în Europa, în urma aplicării unei politici agresive de extindere a pieţelor de desfacere şi a lărgirii portofoliului de produse. Cifrele plasează la ora actuală acest producător pe locul patru în Europa, imediat după Apple.

Privind înspre 2020, firma de analiză susţine că indiciile arată favorabil pentru Europa, în special pentru alţi furnizori chinezi care vor să-şi extindă pieţele de desfacere. Urmând calea arătată de Xiaomi, care şi-a accelerat prezenţa pe piaţă şi dezvoltarea canalelor de distribuţie prin operatori telecom şi canale deschise, alţi producători, cum ar fi Oppo, Oneplus, Realme şi Vivo sunt aşteptaţi să investească mai mult anul viitor în brand şi forţe locale de vânzări.

Analiştii Canalys vorbesc despre marile oportunităţi existente în Europa odată cu lansarea reţelelor 5G. Chiar dacă, faţă de regiuni unificate, cu populaţii mari, precum Statele Unite sau China, Europa are un peisaj fragmentat în termeni de operatori telecom, acest fapt reprezintă o oportunitate imensă pentru numele chinezeşti mai puţin cunoscute de a încheia parteneriate pe plan local care să le asigure dezvoltarea în regiune.