Retail — January 23, 2020 at 10:48 am

Vertiv: Tot ce trebuie să ştii despre EDGE şi retail

by

Progresele semnificative înregistrate de tehnologia de calcul şi dezvoltarea continuă a EDGE din ultimii 5 – 10 ani şi-au pus amprenta asupra fiecărei industrii. Însă retailul a fost, fără îndoială, acel domeniu transformat radical.

Fiecare brand vrea să ofere consumatorilor o experienţă pozitivă, mai ales în contextul în care acum există tot mai multe puncte de contact. În comerţul de tip omnichannel, comportamentul consumatorilor este cel care determină obiectivul – acela de a îmbina impecabil interacţiunea cu brand-ul în offline şi online. Însă modul în care un brand poate întruni sau chiar anticipa aceste nevoi experienţiale presupune accesul aproape în timp real la datele consumatorilor, ceea ce devine posibil graţie infrastructurii de calcul aflate la periferia reţelei – mai apropiată, din punct de vedere fizic, de consumatori. Este o arhitectură care reduce întârzierea transferurilor de date şi va fi esenţială pentru determinarea succesului pe termen lung a unui brand care îşi propune să depăşească, în mod constant, aşteptările consumatorilor.

Iată un exemplu de experienţă ideală consumator – comerciant:

• Sarah deschide un SMS primit de la magazinul ei preferat, care conţine un cod promoţional: “ShopFall2019. Toate articolele tale preferate din această toamnă, acum la un preţ special!”
• Ea deschide aplicaţia respectivului magazin şi începe să vizualizeze articolele disponibile
• Alege o bluză şi o fustă, care sunt adăugate în coşul ei de cumpărături din aplicaţie
• Punctele de fidelitate, pe care le-a primit în baza achiziţiilor frecvente, sunt adăugate în mod automat, la fel şi codul promoţional
• Aplicaţia stochează deja, în siguranţă, adresa de livrare şi datele cardului de credit, dar încă nu este sigură că bluza i se va potrivi perfect
• Prin intermediul aplicaţiei, Sarah află că bluza şi fusta pe care le-a ales sunt disponibile şi într-un magazin din apropiere
• Folosind aplicaţia, rezervă produsele în respectivul magazin
• În pauza de prânz, Sarah merge la magazin, unde produsele pe care le-a rezervat o aşteaptă deja în cabina de probă
• Probează bluza şi decide că are nevoie de mărimea M, în loc de S. Magazinul în care se află nu are culoarea pe care Sarah şi-o dorea, însă bluza este disponibilă într-un alt magazin, aflat în cealaltă parte a oraşului. Consilierul de vânzări îi spune că-i poate livra bluza acasă, aceasta urmând să ajungă în cursul după-amiezii
• În timp ce este încă în magazin, Sarah găseşte o pereche de pantaloni, dar şi un colier
• Cu ajutorul telefonului, scanează etichetele, iar produsele sunt adăugate în mod automat în coşul ei de cumpărături din aplicaţie
• Finalizând cumpărăturile, Sarah face plata prin intermediul telefonului mobil (unde punctele de fidelitate şi codul promoţional sunt încă valabile) şi iese din magazin cu produsele achiziţionate.

Sună fantastic, nu-i aşa? Cine nu ar fi încântat de o asemenea experienţă? Şi totuşi, un magazin tradiţional care vrea să-şi consolideze succesul concurând cu retailerii prezenţi doar în mediul on-line trebuie să ofere o experienţă impecabilă online / offline bazată pe conectivitate, nu doar la Internet, ci şi la datele utilizatorilor. Comportamentul clienţilor din mediul offline şi online se cere a fi stocat într-un fişier unic.

image001Coerenţă şi Beneficii

Ca retailer, ai putut vedea cum industria ta se transformă prin noi strategii, procese şi tehnologii de afaceri, astfel încât să poată oferi o experienţă mai coerentă, care aduce beneficii importante pentru clienţi, prin intermediul diferitelor platforme. Această transformare presupune ca spaţiile de stocare a tehnologiei să fie regândite, pentru a crea o experienţă impecabilă în toate punctele de contact dintre brand şi consumatori, transformând centrele de distribuţie în piloni ai strategiei orientate către consumatori, îmbunăţind timpii de adoptare a noilor tehnologii in-store şi multe altele.

Pe scurt, vorbim despre valorificarea la maxim a tehnologiei EDGE, pentru a îmbunătăţi experienţa digitală a consumatorilor.

Graţie tehnologiei de calcul EDGE, poţi fi sigur de faptul că toţi consumatorii sunt conectaţi şi informaţi cu privire la cele mai noi şi mai relevante detalii, atunci când se află în sfera ta comercială. Tehnologia de calcul EDGE oferă capacităţi importante de procesare a datelor şi o infrastructură de stocare ce reduce lăţimea de bandă şi latenţa, astfel încât sute de dispozitive să poată fi active online simultan – nu doar într-in magazin, ci la nivelul întregii reţele de magazine – pentru o experienţă cu adevărat semnificativă.

Alege înţelept

Evident, nu toţi partenerii din domeniul tehnologiei de calcul EDGE sunt la fel. Ar trebui să cauţi un expert în soluţii digitale de continuitate, care se angajează să lucreze alături de tine pentru a concepe sisteme personalizate, în funcţie de profilul tău unic şi nevoile strategice viitoare. Soluţia EDGE trebuie să fie gândită astfel încât să influenţeze pozitiv experienţa oferită consumatorilor şi, în acelaşi timp, să ţină sub control costurile şi să permită crearea unui profil de date complet pentru fiecare dintre clienţii tăi.

Aici putem vorbi despre micro centre de date, precum infastructura modulară, de stocare, infrastructura de reţea şi serverele pre-integrate, care simplifică achiziţia şi implementarea în locaţii multiple (inclusiv la nivel global). Majoritatea furnizorilor oferă, de asemenea, monitorizare la distanţă, dar şi contracte de service şi mentenanţă în toate locaţiile, ceea ce va îmbunătăţi ciclul de viaţă al echipamentelor tale.

Alături de partenerul potrivit, vei economisi capital şi vei reduce cheltuielile operaţionale, vei putea gestiona mai simplu infrastructura IT aflată în locaţii multiple şi vei putea îmbunătăţi densitatea echipamentelor, astfel încât să utilizezi spaţiul existent în mod şi mai eficient.

Cu toate că furnizorii de infrastructură critică sunt nelimitaţi, alege înţelept şi asigură-te că sistemele tale sunt deservite de un vendor de încredere, stabil, care poate asigura service-ul întregului sistem la nivel local şi global, care poate asigura funcţionalitatea continuă a operaţiunilor EDGE critice şi maximizarea resurselor de care dispui.

de Jennifer Renaud, Vice-Preşedinte de Marketing pentru Vertiv America de Nord şi America de Sud