NEW TECHNOLOGY powered by FUJITSU — February 13, 2020 at 12:52 pm

Vehicolele autonome devin o prioritate a următorului deceniu

by

Cockpit of autonomous car and AI(Artificial Intelligence). Driverless car. Self driving vehicle. UGV.Conform celui mai nou raport de cercetare publicat de firma de analiză Statista, până în 2030, o zecime din vehicolele care vor circula la nivel mondial vor fi vehicole autonome, iar piaţa vehicolelor complet automatizate aflate în funcţiune la acea dată este aşteptată să ajungă la valoarea de aproape 14 miliarde USD. Conform studiului, după efectuarea a miliarde de kilometri în testări pe simulatoare sau pe drumuri publice, maşinile autonome sunt deja din acest an pregătite să iasă de pe pistele de testare.

Vehicolele autonome au străbătut deja o cale lungă din clipa în care proiectul Waymo (denumit iniţial Google Self-Driving Car Project) a început să testeze maşini autonome. Iar în ultima perioadă au început să apară investiţii serioase în această direcţie, aşa cum este investiţia de peste 1 miliard USD efectuată de firma Uber pe o perioadă de de trei ani în maşini autonome. În plus, firma de analiză a observat interesul manifestat de investitori faţă de acest fenomen, oferind ca exemplu proiectul Cruise lansat de General Motors în 2018 cu o finanţare de peste 3 miliarde USD, care imediat a stârnit interesul şi a generat investiţii iniţiale de finanţare din partea unor investitori privaţi cu o valoare de zece ori mai mare.

Partea mai puţin plăcută a acestei aventuri în care s-au lansat unii producători de maşini constă în creşterea constantă a nevoii de strângere de capitaluri pentru a face faţă costurilor asociate instruirii angajaţilor şi activităţilor de cercetare. Cum comercializarea pe piaţă a unor astfel de vehicole mai are de aşteptat un deceniu, nume precum Uber şi General Motors se văd confruntate cu nevoia de acoperire a unor sume imense de bani care sunt înghiţite de diviziile de vehicole autonome.

În termeni de regiuni aflate într-un stadiu avansat de testare a unor astfel de vehicole, studiul indică zona Californiei din Statele Unite, zona Beijing din China şi zona oraşului Hamburg din Germania ca aflându-se în frunte. Studiul prezice, de altfel, că Hamburg va fi în 2021 primul oraş din lume care va începe derularea unui program de transport public autonom.

Studiul avertizează că viteza de desfăşurare a evenimentelor va depinde în mod esenţial de viteza cu care consumatorii vor accepta noile vehicole şi de capacitatea producătorilor de a îşi scala producţia. Mulţi consumatori consideră la ora actuală că infractorii cibernetici constituie principala barieră în calea adopţiei vehicolelor autonome. Patru cincimi dintre consumatori nu au în mod curent încredere că vehicolele autonome oferă suficientă securitate, şi peste 70% dintre ei cred că astfel de vehicole nu vor fi niciodată în siguranţă în faţa atacatorilor cibernetici.

Din punct de vedere al zonelor de obţinere venituri pentru vehicolele autonome, studiul afirmă că principala sursă de astfel de venituri va fi constituită de aşa-numitele robo-taxiuri, care vor ajunge să reprezinte o piaţă globală de peste 1100 miliarde USD. În plus, cererea globală pentru sisteme avansate de condus autonom şi de asistenţă la condus autonom va genera o creştere semnificativă a pieţei de semiconductori şi senzori pentru domeniul automotive.