IoT powered by ALLIED TELESIS — January 18, 2018 at 8:01 pm

IoT transformă total toate tipurile de companii și industrii oferind oportunități fără frontiere

by

Oportunitățile aduse de IoT nu sunt legate de sectoare specifice, fiind aplicabile și deschizătoare de noi frontiere în aproape orice colț al existenței. Deși multe industrii văd un interes în beneficiile potențiale, abordările și motivațiile diferă de la o companie sau industrie la alta.

IoTUnii și-au dezvoltat în mod agresiv strategia de mai mulți ani, alții au fost „treziți” în mod neașteptat de evoluția tehnologică. Dar există un fir comun al experiențelor lor, acesta fiind sentimentul că IoT este un veritabil schimbător al jocului, un nou deschizător de oportunități. În acest material vom aduce patru exemple de implementări inovative ale IoT în domenii și funcționalități variate.

Sectorul transporturilor, prin sectorul feroviar, beneficiază intens de beneficiile IoT. Un exemplu fiind trenurile de mare viteză Eurostar, care au îmbrățișat IoT odată cu introducerea în circulație a celei mai noi generații de material rulant, care au adus noutăți cum sunt sistemele de ticketing digitalizate, sistemele de informare, serviciile de bord, sistemele de infotainment și alte display-uri cu utilități variate. Noua flotă de trenuri se bazează pe calculatoare de bord, Wi-Fi și telemetrie. Acum, prin serviciile IoT, noile trenuri Eurostar beneficiază de diagnoză în timp real, la distanță, operatorii din depouri având posibilitatea de a vedea în timp real chiar și starea de funcționare a ușilor sau temperaturile diferitelor echipamente. Operatorul Eurostar spune că odată cu implementarea IoT  a implementat mentenanța predictivă pentru a reduce și elimina defecte ce pot să apară chiar în timpul mersului. Beneficiul principal este reducerea timpilor de imobilizare pentru trenuri și prevenirea unor defecte, care la mare viteză pot fi chiar fatale.

Un alt exemplu vine din zona companiei ThyssenKrup, companie care produce și instalează scări rulante și escalatoare, IoT schimbând total modul de abordare, mai ales din punct de vedere al mentenanței și al costurilor de operare a echipamentelor. Acum, tehnicienii nu mai trebuie să se deplaseze la fața locului pentru a face reviziile de rutină ale echipamentelor, totul fiind realizat din dispecerate, iar echipamentele pot fi oprite în cazul unor probleme. Mai mult, în momentul intervenției, tehnicienii vor știi exact unde trebuie să lucreze și vor fi echipați cu piesele și sculele necesare intervenției. Odată cu implementara sistemelor cloud MAX, bazate pe IoT și dezvoltate împreună cu Microsoft, timpul de operare al lifturilor a crescut cu 50%. Mai mult, în viitorul apropiat compania va putea să detecteze defecte sau piese uzate chiar înainte ca acestea să se defecteze, fapt care ar duce la o eficiență de 99%.

Producătorul italian de scutere, motociclete și minivan, Piaggio, ale cărui mărci vestite includ Vespa, Ape și Moto Guzzi, se află în proces de introducere a tehnologiei IoT pentru îmbunătățirea continuă a caracteristicilor pentru clienți și pentru a face vehiculele sale mai sigure. Compania folosește funcțiile IoT, cum ar fi blocarea la distanță, diagnosticarea defectelor la distanță, precum și combinarea datelor în timp real cu analizele de predicție pentru a spori siguranța vehiculelor conectate. Astfel, informațiile pot fi captate și utilizate rapid pentru dezvoltarea unor noi produse, dar și pentru optimizarea rapidă a celor existente.

Gigantul telecom BT UK abordează resursele IoT pe mai multe fronturi. Utilizează tehnologia pentru a urmări activele, cum ar fi flotele de vehicule și rețelele de cablu. Acest lucru oferă companiei o vizibilitate nouă asupra activelor sale fizice, permițându-i, de asemenea, să ofere servicii mai bune clienților prin localizarea și remedierea defecțiunilor critice mai rapid. În magazinele sale, între timp, compania se concentrează pe îmbunătățirea experienței clienților prin utilizarea senzorilor IoT. Pe partea B2B, utilizează IoT pentru a sprijini furnizorii de asigurări, oferind monitorizarea șoferilor asigurați, luând în considerare stilurile și distanțele de conducere ale acestora. O cutie telematică montată pe vehiculele clienților utilizează rețeaua mobilă a BT EE pentru a transmite datele din timpul mersului la asigurător. Tehnologia a condus la o scădere cu 40% a accidentelor grave în rândul șoferilor tineri și a permis asigurătorilor să reducă primele cu aproximativ 30% pentru acest grup. Unul dintre avantajele esențiale ale IoT în acest caz este cel de transformare a talentului și a competențelor șoferilor.