Retail / Horeca — November 28, 2024 at 7:11 pm

Hornbach alege SAP pentru transformarea digitală și îmbunătățirea experienței clienților

by

SAPSoluțiile SAP se adresează companiilor din cele mai diverse industrii, inclusiv celor care activează în domeniul bricolajului. Pentru un retailer de mare anvergură este crucial să își optimizeze procesele astfel încât să poată oferi o experiență de cumpărare cât mai bună clienților, sporind totodată fidelitatea acestora. Hornbach, un gigant din sfera magazinelor de bricolaj, cu peste 170 de magazine în Europa, a ales SAP pentru îmbunătățirea proceselor și transformarea digitală a companiei.

„Nu vindem doar produse. Vindem proiecte oamenilor, astfel încât să-și poată realiza propriile viziuni”, spune Carsten Mueller, șeful Enterprise Architecture & Security la Hornbach Baumarkt AG, rezumând esența activității unuia dintre cei mai mari comercianți din domeniile bricolaj și DIY (do-it-yourself) pentru locuințe din Europa.

Cunoscută pentru gama sa extinsă de produse, prețurile competitive și abordarea centrată pe client, compania Hornbach și-a construit o reputație solidă de-a lungul anilor. Fondată în Germania în 1877 ca un mic atelier, compania a devenit un jucător important pe piața europeană de bricolaj, având în prezent 25.000 de angajați. Hornbach rămâne o afacere de familie, concentrată pe satisfacția clienților și pe creșterea pe termen lung.

„Avem peste 170 de magazine care operează în nouă țări europene și continuăm să ne extindem prezența în Europa”, afirmă Mueller. „Deoarece Hornbach se concentrează pe oferirea celui mai bun preț clienților săi, eficiența proceselor – în special o soluție software eficientă – este esențială pentru noi”.

Extinderea modelului de afaceri: de la magazine la platforma de reselleri

Retailerul de bricolaj se axează pe patru piloni-cheie: o gamă largă de produse cu peste 120.000 de articole în categorii precum materiale de construcții, unelte, grădinărit și produse decorative; formate mari de magazine, adesea depășind 10.000 de metri pătrați; o politică de prețuri scăzute pentru produse de înaltă calitate; și personal bine instruit care oferă sprijin pentru proiectele de bricolaj.

„Tot ce ai nevoie pentru grădina ta sau pentru renovarea locuinței, găsești la Hornbach”, explică Mueller. Pentru a oferi clienților și mai multe produse pentru proiectele lor personale, retailerul a decis să își îmbunătățească magazinul online și să creeze o platformă de reselleri care să conecteze ofertele altor comercianți cu baza sa de clienți.

Pentru a construi un sistem care să se adapteze creșterii așteptate în următorii 10 ani, Hornbach a implementat SAP Order Management Foundation ca bază stabilă pentru strategia sa organizațională.
„SAP Order Management Foundation este un sistem care ajută companiile să proceseze comenzile eficient”, explică Pano Papadopoulos, manager de dezvoltare a afacerilor pentru SAP Retail.

„SAP Order Management Foundation folosește o arhitectură bazată pe evenimente pentru a direcționa rapid comenzile prin diverse sisteme de business, inclusiv ERP și sisteme de execuție”, adaugă Papadopoulos. „Acest sistem inteligent nu doar că procesează comenzile rapid, dar și valorifică datele comenzilor pentru analize strategice, permițând luarea unor decizii de afaceri mai inteligente în viitor.”

Hornbach a observat deja beneficiile acestei soluții, spune Mueller: „SAP Order Management Foundation ne permite să accesăm piețe noi foarte rapid și să conectăm toate sistemele de care avem nevoie. În prima lună de la lansare, am procesat peste 100.000 de comenzi și putem răspunde unei comenzi în câteva milisecunde. Astăzi procesăm până la 1.000 de comenzi în sub un minut. Acest lucru va permite gestionarea volumelor de comenzi pe care le așteptăm în viitor. Măsurăm succesul soluției folosind OpenTelemetry, un standard open-source, și monitorizăm viteza de procesare a comenzilor primite. Astfel, putem aborda eventualele probleme din timp”.

Pe lângă gestionarea volumelor mari de comenzi, peisajul sistemic al Hornbach și-a dovedit deja adaptabilitatea. Datorită flexibilității arhitecturii sale modulare, retailerul a putut integra o achiziție recentă în sistemul său operațional într-un timp foarte scurt.

Arhitectură hibridă: conectarea la servicii cloud

Hornbach funcționează pe o arhitectură sistemică hibridă, urmând pas cu pas proiectul său de transformare SAP S/4HANA. „Am ales o arhitectură nativă cloud care poate scala – pentru toate încărcările sistemului pe care nu le putem anticipa astăzi”, spune Mueller. SAP Order Management Foundation este o soluție nativă cloud care se conectează la un sistem backbone on-premise.

Hornbach dorește să adauge rapid mai multe canale și să creeze o experiență fără întreruperi pentru clienți pe toate canalele. „Vizăm o arhitectură enterprise compozabilă și, pentru aceasta, folosim arhitecturi bazate pe evenimente”, spune Mueller. „Aici intervine SAP, deoarece putem conecta mesh-ul nostru de evenimente enterprise pentru a integra afaceri create prin platformele hyperscalerilor precum Amazon sau Azure”. Prin trecerea la o arhitectură bazată pe evenimente, Hornbach va putea valorifica puterea și inovațiile oferite de hyperscaleri, precum și să conecteze sisteme noi cu cele existente on-premise.

În viitor, Hornbach va continua să-și transforme peisajul sistemic. SAP Order Management Foundation va fi implementat în alte țări, iar sfera soluției va fi extinsă: comenzile B2B, precum și comenzile din piețele externe, vor fi direcționate prin SAP Order Management Foundation. Soluții suplimentare precum SAP Omnichannel Sales Transfer și Audit vor fi următoarele pe lista retailerului.

„Combinația dintre tehnologii noi precum arhitectura bazată pe evenimente, AI și soluțiile native cloud va oferi Hornbach o mare putere de creștere în următorii ani”, concluzionează Mueller.