Bizpoint — May 12, 2025 at 3:37 pm

OEM-urile auto accelerează integrarea AI pentru mobilitate

by

Pe măsură ce reglementările privind siguranța auto devin mai stricte și autonomia care avansează, sectorul auto evoluează rapid de la adoptarea electrificării la un spațiu de calcul autentic.

Cockpit of autonomous car and AI(Artificial Intelligence). Driverless car. Self driving vehicle. UGV.

Vehiculele devenind mai conectate și mai autonome, sisteme multifuncționale bazate pe software vor juca un rol crucial în îmbunătățirea siguranței, comodității și experienței generale de conducere, ceea ce duce la OEM-urile auto care utilizează pe deplin software-ul pentru a permite funcții avansate, potrivit unui studiu realizat de IdTeChex.

Pe măsură ce a examinat tehnologiile, oportunitățile și strategiile comerciale care modelează în prezent domeniul, precum și viitorul peisaj pe piață în evoluție raportul, IDTeCHEX a menționat că producătorii integrează din ce în ce mai mult arhitecturile de informare artificială (SDV), care se simte în funcție de tehnologie.

Analistul a spus că OEM-urile auto au fost extrem de sensibile la costuri, ceea ce le-a determinat să minimizeze cerințele hardware, maximizând funcționalitatea. Pentru a realiza acest lucru, producătorii își schimbă din ce în ce mai mult atenția către soluții bazate pe software care îmbunătățesc capacitățile vehiculului fără a adăuga componente fizice suplimentare.

IdTeCHEX a subliniat că, folosind un software avansat, OEM -urile pot integra mai multe caracteristici într -un singur sistem, optimizând utilizarea hardware -ului existent. Acesta a citat exemplul lui Hyundai, care a dezvoltat un sistem în mașină capabil să analizeze și să evalueze mai mult de 10 parametri diferiți în timp real, inclusiv postura șoferului, utilizarea centurii de siguranță și semnele vitale. Se spune că această abordare nu numai că reduce costurile, ci și îmbunătățește eficiența, flexibilitatea și scalabilitatea.

Mai mult, pe măsură ce vehiculele devin mai conectate și mai autonome, analistul a prezis că sistemele multifuncționale bazate pe software vor juca un rol crucial în îmbunătățirea siguranței, comodității și experienței generale de conducere. Se preconizează că această tendință va continua, deoarece OEM -urile încearcă să îmbunătățească informațiile pentru vehicule, păstrând costurile de producție sub control.

Cu toate acestea, într-un „moment pivot” în industria auto, deoarece OEM-urile folosesc hardware, cum ar fi camerele cu infraroșu și RGB pentru a dezvolta noi fluxuri de venituri și pentru a îmbunătăți experiențele utilizatorilor, noile aplicare a cadrelor, cum ar fi reglementările avansate de distracție a șoferului (ADDW) din UE, se întrevede că OEM-urile auto integrează tehnologii de sensibilitate în cabină cu arhitecturi de vehicule software.

În ceea ce privește tehnologiile populare probabile de mâine, raportul a sugerat că camerele de infraroșu aproape (NIR) vor deveni tehnologia de frunte pentru sistemele de monitorizare a șoferilor (DMS), deoarece cererea de monitorizare activă continuă să crească.

Spre deosebire de camerele tradiționale vizibile cu lumină vizibilă, astfel de camere funcționează în condiții de lumină scăzută și de noapte, ceea ce le face ideale pentru monitorizarea continuă și fiabilă a șoferului, indiferent de iluminatul ambiental. De asemenea, pot captura imagini de înaltă calitate fără a distrage șoferul, făcându-le să se utilizeze în urmărirea mișcărilor ochilor, detectarea somnolenței și identificarea comportamentelor de conducere distrase.

În plus, camerele NIR oferă o precizie îmbunătățită în recunoașterea expresiilor faciale și a direcției privirii, îmbunătățirea siguranței generale și respectarea standardelor de reglementare.

Pe măsură ce reglementările de siguranță auto devin mai stricte și tehnologiile de condus mai autonome, IdTeCHEX se așteaptă ca adoptarea camerelor NIR în DMS să accelereze. Capacitatea lor de a oferi date în timp real, de înaltă precizie, va fi crucială în reducerea accidentelor rutiere și îmbunătățirea sistemelor de conștientizare a șoferilor în vehiculele moderne. S -a precizat că, deși software -ul permite senzorilor să îndeplinească mai multe funcții, hardware suplimentar poate fi încă necesar în anumite situații, deoarece o limitare a camerelor NIR este o incapacitate de a pătrunde obstacole fizice, cum ar fi scaunele.

Combinând camerele NIR cu radarul MMWave, IdTeCHEX consideră că producătorii auto pot crea un sistem de monitorizare mai cuprinzător și mai fiabil în cabină, îmbunătățind siguranța și respectarea reglementărilor emergente.

Cu toate acestea, întrucât monitorizarea ocupanților nu este mandatată de reglementările de la începutul anului 2025, radarele vin adesea ca o componentă suplimentară de costuri relativ ridicate pentru vehicule, IdTeCHEX prevede că modulele radar vor găsi probabil utilizarea în vehiculele medii până la mari pe termen scurt.