
• Venituri: Veniturile grupului au scăzut cu 10% la 82,6 milioane € în T1 2025 (T1 2024: 91,8 milioane €), fiind afectate de o reducere a pieței cardurilor de plată din Turcia, în principal din cauza normalizării nivelurilor stocului de carduri bancare deținute de clienți. Cota noastră puternică de piață din Turcia rămâne constantă și a fost atinsă ca rezultat al unei creșteri anuale semnificative de 52% în ultimii cinci ani. Excluzând efectul de pe piața turcă, veniturile grupului au crescut cu 8%.
Veniturile din tehnologiile digitale și managementul documentelor au continuat să aibă o traiectorie pozitivă, iar regiunea Europa de Vest, Scandinavia și America a înregistrat o creștere robustă, reafirmând strategia noastră de expansiune pe piață.
• Performanța segmentului de business:
Veniturile din tehnologiile de transformare digitală au crescut cu 21,5% până la 7,2 milioane de euro, fiind impulsionate de implementarea soluțiilor digitale în sectorul public și privat în Grecia și România, integrând acum serviciile furnizate de cele mai recente achiziții, LS TECH și GlobalTrust.
Veniturile din managementul documentelor au crescut cu 8,2% ajungând la 31 milioane de euro datorită unei combinații de creșteri în veniturile din producția de documente în CEE și creșterii veniturilor din distribuție asociate cu serviciile de personalizare a cardurilor.
Veniturile din Identity & Payment Solutions au scăzut cu 22,4% până la 44,4 milioane de euro în principal din cauza contracției pieței turcești de carduri de plată, determinată de ciclicitate și normalizarea nivelurilor de stoc.
Celelalte piețe de Identity & Payment Solutions au fost comparative cu, sau peste anul precedent, dar nu au putut compensa impactul negativ al pieței turcești. Excluzând efectul pieței turcești, veniturile din această categorie au crescut cu 5,5%.
• Performanța regională:
· Turcia, Orientul Mijlociu și Africa (MEA) au înregistrat venituri de 7,6 milioane de euro, care au scăzut cu 14,5 milioane de euro sau 65,6% comparativ cu T1 2024. Acest lucru se datorează veniturilor mai mici din piața cardurilor de plată din Turcia, care sunt atribuite incertitudinilor economice actuale din piață și nivelurilor ridicate de stoc existent la clienți, după mai mulți ani de creștere puternică.
· Europa de Vest, Țările Nordice și America (WEST) au generat venituri de 28,7 milioane de euro în T1 2025, cu o creștere de 2,7 milioane de euro sau 10,5% comparativ cu T1 2024. Această creștere a fost determinată în principal de vânzările mai mari de carduri de plată metalice și de serviciile de distribuție asociate serviciilor de personalizare a cardurilor.
· Europa Centrală și de Est & DACH (CEE) a raportat venituri de 51,6 milioane de euro în T1 2025, o scădere de 10,5 milioane de euro sau 16,9% comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Această scădere a fost determinată în principal de o diminuare a livrărilor de cărți de plată inter-segment către piața turcă (-11,7 milioane de euro), mai mare decât creșterea generată de categoria tehnologii digitale (+1,2 milioane de euro sau +20,0%).
· EBITDA ajustată a scăzut cu 18,9% la 11,2 milioane € , în urma scăderii veniturilor și a reducerii profitului brut. Marja a atins 13,6%.
· Profitul net a scăzut cu 50,5% la 2,6 milioane €.
· Fluxul de numerar din activitățile de exploatare a crescut cu 3,6 milioane € în primele trei luni din 2025, de la -0,5 milioane € în 2024 la 3,1 milioane € în 2025, datorită unui ritm redus de acumulare a capitalului de lucru: 2025 – 6,9 milioane € față de 2024 – 12,3 milioane € rezultând într-o îmbunătățire a fluxului de numerar operațional din capitalul de lucru net de 5,4 milioane €.
• Prognoza 2025: Anticipăm o traiectorie pozitivă pentru întregul an 2025, deși cu un start mai lent al primului semestru.
Manolis Kontos, Vice-președinte și CEO of AUSTRIACARD HOLDINGS AG, a declarat:
„Începutul anului 2025 a adus un peisaj mai rezervat, în mare parte din cauza normalizării pieței de carduri de plată din Turcia, care a înregistrat o creștere anuală remarcabilă de 52% în ultimii cinci ani. Această ajustare urmează după o perioadă de stocuri ridicate în urma COVID-19.
Știm că afacerea este supusă fluctuațiilor ciclice, deoarece operăm în piețe globale diverse, fiecare caracterizată prin dinamici și condiții macroeconomice specifice. Cu toate acestea, tocmai această abordare diversificată ne alimentează creșterea viitoare și ne asigură reziliența pe măsură ce avansăm. În primul trimestru al acestui an, am observat o creștere semnificativă în segmentul de tehnologii digitale, pe care ne așteptăm să o continuăm pe parcursul anului. Oferta noastră holistică de soluții personalizate este acum completă și pe cale de a genera venituri recurente constante.
Avem deja contracte care sunt în desfășurare și, în cursul anului 2025, vom spori semnificativ în mixul nostru de venituri contribuția soluțiilor ID guvernamentale.
Angajamentul ferm de a investi în ofertele de produse se regăsește în toate operațiunile noastre. În curând, vom lansa un produs inovator în domeniul AI care va îmbunătăți semnificativ experiența clienților noștri, prin optimizarea gestionării și procesării conținutului documentelor digitalizate, întărind astfel soluțiile noastre end-to-end.
Suntem cu adevărat entuziasmați de obiectivele financiare pe termen mediu recent anunțate și credem ferm că 2025 este pregătit pentru o traiectorie pozitivă.”