NEW TECHNOLOGY — June 5, 2025 at 2:50 pm

Instrumentele AI ajută companiile mici să concureze la scară mai mare

by

Firmele mici utilizează inteligența artificială (AI) pentru a se dezvolta. Și, ca și concurenții mai mari, se bazează pe instrumente automatizate care să ajute să accelereze sarcinile repetitive, să dezvăluie o perspectivă mai profundă asupra comportamentului clienților, să sporească eficiența operațională și să micșoreze costurile.

ChatGPT, artificial intelligence chatbot. Finger activates chatting with a smart AI, OpenAI, large language model. Future technology, business, and education

De fapt, AI  s-a clasat pe locul 1 în lista SMB Group a primelor 10 tendințe tehnologice pentru IMM-uri în 2025. Raportul notează că apariția AI determină majoritatea afacerilor cu 20 sau mai mulți angajați să își mărească investițiile în tehnologie.

IMM-urile văd AI ca o cale către o analiză mai bună a datelor, un proces decizional mai puternic și un acces îmbunătățit la informații. De asemenea, acestea utilizează instrumente AI pentru a rezuma informațiile, a eficientiza sarcinile, a identifica valorile aberante și a clasifica datele.

Deși IMM-urile sunt entuziasmate de instrumentele AI, personalul lor nu are anumite abilități pentru a înțelege algoritmii. O mare parte din acest scepticism provine din preocupările legate de securitatea și confidențialitatea AI, dar astfel de rezerve ar trebui să scadă pe măsură ce concurenții adoptă tehnologia.

Cum utilizează micile afaceri instrumentele de AI

Ce tipuri de instrumente de AI folosesc IMM-urile și care sunt cele mai bune? ChatGPT este popular în rândul consumatorilor, iar funcționalitatea sa este ușor de adoptat pentru IMM-uri.

O alegere sigură sunt suite precum Adobe Creative Cloud, Microsoft 365 și Google Workspace, care încorporează capabilități de inteligență artificială. Instrumentele de AI sunt incluse automat în abonamentul cloud și software.

Există o simplitate sporită atunci când AI este integrată în instrumentele de lucru zilnice pe care IMM-urile le utilizează, cum ar fi software-ul de gestionare a relațiilor cu clienții.

După ce IMM-urile stăpânesc textul, imaginile și videoclipurile în modele generative de inteligență artificială, următoarea fază este inteligența artificială agentivă. În timp ce unele IMM-uri pot utiliza deja inteligența artificială agentivă, majoritatea se vor adresa partenerilor pentru a o implementa.

Un mic producător cu 300 până la 500 de angajați poate avea deja un sistem de fabricație personalizat. O regulă bună la care o companie ar trebui să se gândească este că, dacă are acum software personalizat pe care îl dezvoltă, este probabil să fie nevoie să încorporeze și inteligența artificială în acesta.

De aceea, experții recomandă construirea unui set de cazuri de utilizare pentru modul în care liderii IT vor utiliza inteligența artificială.

Companiile ar trebui să înțeleagă foaia de parcurs a inteligenței artificiale a tuturor furnizorilor lor, deoarece acest lucru le va ajuta să decidă dacă vor continua cu un furnizor, dacă trebuie să îl construiască singure. Și le va ajuta, să înțeleagă ce așteptări ar trebui să aibă de la angajații lor în ceea ce privește utilizarea acestor produse.

Tags