Retail / Horeca — September 23, 2025 at 2:17 pm

Radiografia eCommerce 2025: 16% dintre români au încredere în AI; doar 6% în influencers, când aleg produse sau servicii online

by

Radiografia eCommerce 2025, studiu ce va fi făcut public de către easySales în 25 septembrie, în cadrul eCommerce Talks, arată că, atunci când este vorba de recomandări de cumpărare pentru un produs sau un serviciu online, românii pun pe primul loc, la distanță uriașă față de alte opțiuni, familia și prietenii, cu mai mult de trei sferturi dintre opțiuni.

Unul din șase români mizează pe AI ca încredere, iar pe ultimul loc rămâne o categorie care, cel puțin în România, încă luptă să își demonstreze, prin conversii, eficiența: influencers se bucură de prioritate ca nivel de încredere în rândul a doar puțin peste 6% dintre români.

Ciprian Cazacu (2)„La nivel de eCommerce, românii par să danseze un tango complicat cu tehnologia: o îmbrățișează, dar nu o lasă să conducă prea mult. Potrivit studiului nostru care ne disecă obiceiurile de consum, 19% dintre noi folosim frecvent ChatGPT sau alte AI-uri pentru a compara produse, găsindu-le foarte utile. Alți 32% le încearcă ocazional, iar un sfert sunt curioși, dar încă nu au apăsat butonul. Constant analizăm evoluția pieței de eCommerce și, în această toamnă, vom prezenta o nouă radiografie a pieței românești, în cadrul evenimentului nostru eCommerce Talks by easySales”, declară Ciprian Cazacu, CEO și cofondator easySales.

Cu toate că influencer-ii nu par să aibă un impact major în decizia de cumpărare, românii demonstrează un nou paradox în tendințele de cumpărare online.
Rețelele sociale influențează comportamentul de cumpărare mai mult decât s-ar crede, iar nu mai puțin de 58,30% dintre respondenți spun că au cumpărat produse doar pentru că le-au văzut promovate pe social media.

eCommerce Talks by easySales, o nouă ediție

eCommerce Talks by easySales, evenimentul de referință al industriei, ajunge în acest an la cea de-a șasea ediție și la cea mai mare amploare, ca varietate a informației, oportunităților de networking, spațiilor si participanților.

O nouă ediție a Radiografiei eCommerce în România va fi disponibilă în cadrul evenimentului, alături de noi discuții concentrate pe Inteligența Artificială și masterclass-uri axate pe subiectele relevante ale momentului. Companii internaționale precum YesPo si Sendership se alătură, pentru prima dată, evenimentului.

În 25 septembrie, Aula Magna a Universității Politehnice București va găzdui experții industriei eCommerce într-o zi ce va grupa 700 de participanți și 40 de expozanți.
Partenerii evenimentului includ, până în prezent, FAN Courier, The Marketer, Compari, Innoship, Aqurate, Skroutz, Mavericks, Upswing, MerchantPro, Digital Kitchen, Yespo, Sendership, PayPoint, eMAG, eushipments Romania, Huboxx, call2all, Altexpress.

Mai multe informații despre eveniment sunt disponibile aici: https://ecommerce-talks.com/