Bizpoint — February 2, 2016 at 8:49 pm

Social selling – mai mult decât o tendință, o necesitate

by

imagesSocial selling este o modalitate de a aduna date și de a clădi relații cu potențialii clienți, prin intermediul rețelelor de socializare. Este un real ajutor pentru reprezentanții de vânzări, facilitând generarea de lead-uri, prospectarea, vânzările prin telefon, crearea și păstrarea unor relații profesionale și multe altele.

Practic, prin social selling, poți intra în contact cu un client informat, dar, în același timp mai greu de impresionat. Clientul cere relevanță, cere să știi deja date despre el, compania lui și nevoile sale înainte să iei contact cu el. Nu mai e atât de important pe cine cunoști, ci ce anume cunoști despre acel cineva. Dacă specialiștii din marketing găsesc modalități de a folosi eficient aceste canale, ele pot fi transformate în instrumente puternice și eficiente în lupta cu competiția.
screen-shot-2015-01-19-at-18_18_02
Care sunt beneficiile?

Au fost schimbate regimuri politice și președinți cu ajutorul retelelor de socializare, așadar nu putem contesta puterea și impactul pe care o are în rândul populației active și cu putere de cumpărare. Conform un studiu realizat de LinkedIn, cei care folosesc rețelele sociale în procesul de vânzare au obținut următoarele rezultate :
– până la 45% mai multe oportunități de vânzare;
– cu 51% mai multe șanse de a-și atinge targetul;
– creșterea productivității cu până la 80%

Cum să-ți îmbunătățești strategia de social selling?
Reprezentanții de vânzări ar trebui să-și adapteze procesele și instrumentele de lucru la realitatea actuală. De exemplu, LinkedIn este cea mai mare rețea profesională care poate facilita activitățile de vânzare B2B prin:
– creșterea brandului profesional al reprezentantului de vânzări;
– găsirea potențialilor clienți potriviți pentru demararea unei conversații;
– convingerea acestora prin mesajele potrivite;
– conectarea și construirea unei relații cu aceștia.

Pentru a beneficia mai mult de pe urma social selling-ului prin LinkedIn, urmează aceste sfaturi:
1. Creează-ți un profil de LinkedIn eficient: nu trebuie să arate ca un CV pentru un angajator, ci mai degrabă să sublinieze latura ta de profesionist în domeniu, fiindcă aceasta îți va conferi credibilitate.
2. Conectează-te eficient cu persoanele care contează: o invitație pe LinkedIn după o întâlnire e o modalitate bună de a face follow-up.
3. Bazează-te pe conexiunile comune: există o probabilitate mai mare să-ți fie acceptată o invitație dacă ai mai multe conexiuni în comun cu acea persoană.
4. Caută clienții de top în cadrul platformei: LinkedIn îți permite să găsești potențiali clienți dacă îi cauți după nume, companie, functie și multe alte criterii
5. Urmărește activitatea clienților tăi în timp real: activitatea acestora îți va apărea în newsfeed, iar dacă vei observa că au nevoie de diverse informații, tu vei fi acolo să le oferi.
6. Observă conversații și intră în dezbateri: să urmărești și să intri în discuțiile de pe grupurile din domeniul tău de activitate este o modalitate excelentă de a afla insight-uri despre nevoile și interesele potențialilor clienți
7. Ia pulsul domeniului tău de activitate cu ajutorul LinkedIn: fii la curent cu tot ce se întâmplă în industria în care activezi și vei găsi mereu noi lead-uri de vânzări.
8. Antrenează-ți clienții în discuții relevante: devino o voce în industria ta prin distribuirea de articole de blog, insight-uri și noutăți din industrie, relevante pentru clienții tăi.
9. Publică conținut de calitate: platforma de publishing de la LinkedIn îți permite să împărtășești informații cu rețeaua ta profesională

de Ioana Razvan, Managing Parner Synergizer