IT in World — April 19, 2017 at 9:17 am

IBM Watson implementează capabilități inteligente în aplicațiile de business

by

Managementul datelor

IBM Watson va începe implementarea în operațiunile de business din 2017, întrând pe piață și cu o serie de capabilități de inteligență artificială dedicate acestui sector. IBM Watson a fost una din primele forme de calcul care a utilizat inteligența artificială utilizând procesarea limbajului natural și a învățării mașinilor.

În prezent, tehnologia se îndreaptă către aplicațiile de business, sperând să ofere cele mai ascunse informații pentru eficientizarea operațiunilor. Watson este deja utilizat în industrii cum ar fi sănătatea și finanțele, dar compania IBM caută soluțiile pentru abordarea rapidă în zona companiilor. Conform IBM, se caută abordarea personalului cu responsabilități în marketing, comerț și aprovizionare, pentru oferirea unui sistem care face procesarea datelor mult mai eficientă și ușoară. Astfel, cercetătorii de date vor putea să se ocupe de operațiuni mai complexe. Watson pentru business va oferi informațiile necesare companiilor pentru operațiunile zilnice, ajutând la realizarea unor operațiuni și recomandări fără a apela la experți sau fără a avea cunoștințe necesare pe un anumit profil.

Un aspect esențial abordat de IBM Watson este cifra de afaceri pentru fiecare angajat, prin procesarea datelor de lucru ale fiecărui angajat, fiind orientat în special către cei noi, executând și operațiuni de comparare a datelor cu angajații vechi și experimentați. Watson va oferi și o imagine de ansamblu transparentă asupra proceselor de business, prin partajarea informațiilor de la o persoană la alta sau de la un grup de persoane la o persoană responsabilă, oferind și recomandări sau informări bazate pe rolurile acestora. Prin oferirea acestor facilități, IBM speră să se diferențieze de soluțiile inteligente concurente.

Ca exemplu practic al funcțiilor Watson, este partajarea informațiilor despre un produs aflat la stoc final, informații care ajung la departamentele de marketing, management și vânzări, pentru ca fiecare să își facă treaba, adică începerea procesului de aprovizionare, stoparea temporară a disponibilității produsului care este la stoc final și orientarea temporară către alte produse similare. Partajarea informațiilor despre campaniile de marketing în cadrul departamentelor va ajuta de asemenea companiile să lucreze mai eficient, de exemplu lansarea unei campanii din departamentul dedicat, anunțată de Watson în departamentele responsabile de stocurile produsului aflat în campanie. IBM Watson pentru business este gândit în special pe marketing, vânzări și capabilități back-office.