Pharma & Health — June 22, 2017 at 8:43 am

Tehnologia va schimba modul de lucru al instituțiilor medicale în următorii 5 ani

by

accenture

Companiile din medicină trebuie sa implementeze progresele care au dezvoltat inteligenta artificiala (AI), ecosistemele digitale si alte tehnologii pentru a impulsiona experiențele consumatorilor si expertiza in domeniul sănătății pentru a răspunde cererii in schimbare, potrivit unui nou raport al Accenture. Raportul ”Accenture Digital Health Technology Vision 2017” arată că descoperirile digitale permit întreprinderilor din domeniul sănătății să îmbunătățească productivitatea muncii, rezultatele clinice și experiențele umane. Această nouă eră a inovării în domeniul sănătății oferă o mai mare posibilitate de auto-gestionare care să permită consumatorilor să acceseze asistența medicală în termenii lor.

Rolul tot mai mare al AI în domeniul asistenței medicale trece dincolo de un instrument back-end în prim-planul experienței consumatorilor și clinicianului, devenind o nouă interfață cu utilizatorul (UI) care sprijină modalitățile în care oamenii interacționează cu sistemele. Mașinile de astăzi cu AI pot efectua triajele pacienților pentru a crește calitatea deciziei clinicianului, pot servi drept consilieri pentru un rezultat optim, sugerând opțiuni bazate pe comportamentul sau modelele utilizatorului și chiar orchestrează sarcini pe mai multe canale pentru a obține rezultatele dorite. Subliniind importanta crescânda a AI, mai mult de patru 84% din directorii din domeniul medical chestionați cred ca AI va revoluționa modul in care se câștiga informații de la pacienți, în timp ce 72% din organizațiile medicale intervievate utilizează deja asistenți virtuali pentru a interacționa mai bine cu clienții.

În timp ce companiile din domeniul sănătății integrează din ce în ce mai mult funcțiile de bază cu platforme terțe, acestea trebuie să adopte un portofoliu bogat și robust de parteneri digitali pentru a concura cu viitoarele ecosisteme de afaceri. Accenture a descoperit ca 66% din organizațiile de sănătate iau masuri pentru a participa la ecosistemele digitale, 90% dintre directorii din medicină considera ca este esențial sa adopte un model de business bazat pe platforme si mai mult de 78% dintre directori consideră că avantajul competitiv va fi determinat de puterea partenerilor și a ecosistemelor pe care le aleg.

Conduse de o creștere a platformelor de munca la cerere și a soluțiilor de gestiune online a muncii, ierarhiile tradiționale sunt înlocuite cu piețele deschise de talente, care 80% dintre directorii din medicină intervievați cred ca vor conduce schimbări profunde in economie. Cazul în cauză: mai mult de două treimi (71%) de directori din domeniul sănătății au declarat că folosesc deja platforme de lucru la cerere și același număr (71%) consideră că construirea unei forțe de muncă lichide puternice îi va ajuta să câștige războiul pentru cooptarea de talente.

Noua frontieră a experienței digitale se referă la proiectarea tehnologiei pentru adaptarea la comportamentul uman individual. 90% dintre directorii din medicină consideră că există un decalaj între dorințele și nevoile consumatorilor din domeniul medical. De asemenea 81% cred că organizațiile trebuie să înțeleagă unde oamenii doresc sa fie și să își schimbe tehnologia pentru a acționa ca ghid pentru aceștia, în timp ce 82% cred ca organizațiile care folosesc cu adevărat ceea ce motivează comportamentul uman vor deveni lideri în industrie. Această schimbare transformă relațiile personalizate tradiționale în ceva mult mai valoros, reprezentând interacțiunile care depășesc un stil de viață fizic sau un mediu de îngrijire.

Întreprinderile din domeniul medical nu numai că dezvoltă noi produse și servicii, ele modelează cele necunoscute zone nedefinite din medicină. Mai mult de 68% din directorii de medicină incluși în studiu au declarat că organizațiile lor intră în industrii digitale complet noi. De la standardele tehnologice, la normele etice, la mandatele guvernamentale, într-o economie digitală bazată pe ecosisteme, un lucru este clar: trebuie definit un domeniu larg de norme. De exemplu, 66% consideră că multe dintre inovațiile lor în curs se încadrează în zone de reglementare necunoscute. Pentru a-și îndeplini ambițiile digitale, 42% dintre aceste întreprinderi din medicină s-au alăturat deja unui consorțiu de auto-reglementare, preluând un rol de conducere pentru a ajuta la formularea noilor reguli ale jocului, în noua eră digitală.