Expert IT — April 19, 2018 at 8:14 am

Alina Georgescu, IDC România: 40% dintre companiile din România folosesc deja canalele social media pentru a interacționa cu clienții sau partenerii

by

Conform IDC, 2017 a fost un an de cotitură pentru piața IT din România. Deși unele segmente – precum serviciile IT – au avut evoluții sub așteptări, anul trecut a fost marcat de schimbări vizibile în ceea ce privește modelul în care companiile furnizează și achiziționează tehnologie.

Pe măsură ce tehnologiile Cloud, Mobile, Analytics și Social devin mai mature, furnizorii de tehnologie identifică nișe sau pun în aplicare strategii noi care le aduc venituri semnificative, devansând jucătorii tradiționali din zona de B2B.

Directorii de IT români intervievați de IDC la începutul acestui an, au subliniat nevoia unor furnizori de tehnologie specializați pe industrii specifice. Companiile au nevoie de soluții adaptate contextului lor caracteristic. Aceștia se îndepărtează din ce în ce mai mult de soluții generice a căror implementare este de multe ori anevoioasă și de lungă durată. Concentrarea furnizorilor pe soluții de industrie ar aduce o departajare suplimentară, mai ales în contextul unor diferențe funcționale minime între produsele competitorilor. În plus, astfel de abordări ar susține mai bine poziția acestora în fața colegilor lor din departamentele de business.

Alina Georgescu IDC_17 Aprilie 2018
Alina Georgescu, Country Manager IDC România.

Conform studiilor IDC, peste 40% dintre companiile din România folosesc deja canalele social media pentru a interacționa cu clienții sau partenerii lor. Este un procent semnificativ de companii care înțeleg rolul important pe care îl are tehnologia în succesul afacerilor lor. ” a declarat Alina Georgescu, Country Manager IDC România.

Directorii IT din România așteaptă de la furnizori să își asume mai multă responsabilitate, să renunțe la abordarea tranzacțională, înlocuind-o cu un parteneriat de lungă durată în care fiecare dintre părți să poată ajunge să cunoască nevoile celeilalte.

Într-un studiu efectuat de IDC la finele anului 2017 pe companii din regiunea CEE, printre care și România, cea mai mare parte din bugetele  IT ale organizațiilor din România vor fi alocate către întreținerea și administrarea sistemelor existente și un cent mult mai mic va fi alocat inovației.

Directorii IT au din ce în ce mai multe responsabilități în zona de strategie și stabilire a bugetului companiei. Importanța strategică a acestei poziții la nivelul conducerii companiilor se reflectă și în încrederea acordată liderilor IT să contribuie la definirea unor linii de business noi. Inițiativele de inovație din cadrul organizațiilor sunt ori sprijinite, ori, cel mai adesea, chiar coordonate de către directorii de IT, aceștia devenind de cele mai multe ori promotorii transformării. Peste 45% dintre CIO au declarat că bugetul IT pe anul 2018 va fi mai mare ca cel din anul trecut.

Pe măsură ce tehnologia impactează economia la nivel global, următorii ani se anunță mai dinamici și pentru piața din românia. 71% dintre CIO au răspuns în studiul regional că văd următoarele 12 – 18 luni ca fiind pozitive sau foarte pozitive din perspectiva companiilor la care lucrează. Prioritățile de investiții în următorul an vor fi aducerea la zi a parcului de echipamente IT – PC-uri și periferice, dezvoltarea aplicațiilor existente și actualizarea echipamentelor de rețea.

Pentru a discuta direcția în care se îndreaptă fuziunea dintre tehnologie și afaceri, IDC organizează a doua ediție a evenimentului adresat liderilor pieței IT&C, IDC CIO Summit 2018. Acesta va avea loc pe data de 19 aprilie, la Stejarii Country Club și va crea o platformă de discuții veritabile între cumpărătorii și furnizorii de tehnologie. Printre subiectele considerate cele mai relevante sunt: menținerea unui echilibru optim între nevoia de standardizare și nevoia de inovație; personalizarea serviciilor oferite atât departamentelor de business cât și clienților; asigurarea securității într-o eră dominată de colaborare și deschidere.