Big Data&Analytics — February 2, 2016 at 8:13 pm

IBM lansează o importantă ofensivă Internet of Things

by

ibmIBM a dezvăluit o strategie importantă legată de acest domeniu, în cadrul anunţului legat de o investiţie de 3 miliarde USD în înfiinţarea unei divizii Internet of Things în interiorul companiei, împreună cu semnarea unui parteneriat cu The Weather Company.

IBM intenţionează să furnizeze o platformă comună pe care clienţii să poată construi aplicaţii utile ca să profite de pe urma atâtor date acumulate. Parteneriate precum cel încheiat cu The Weather Company sau cel anunţat anul trecut cu Twitter reprezintă elementele cheie ale unei strategii care plasează aceste companii pe o poziţie de pionierat în ceea ce priveşte o tehnologie a viitorului.

IBM dispune de ceva vreme de câteva elemente ale platformei, dar acestea erau fragmentate. IBM încearcă să furnizeze un pachet consolidat de servicii pentru construirea de aplicaţii Internet of Things.
Pachetul include instrumente analytics, o zonă specială din soluţia BlueMix – oferta Platform as a Service de la IBM – şi extinderea a ceea ce Ibm numeşte “ecosistemul IoT”. Cel din urmă reprezintă o gamă de parteneri precum AT&T, ARM şi The Weather Company.

The Weather Company dispune de senzori în întreaga lume care colectează date despre vreme. Datele se adună de la 100.000 de staţii meteo din întreaga lume. Cu timpul, vor fi incluse informaţii de la maşini şi telefoane inteligente. Firma intenţionează să combine toate aceste informaţii pentru a oferi clienţilor date cuprinzătoare despre vreme, în scopul de a-i ajuta să ia decizii mai bune.
Firmele de asigurări, companiile de electricitate şi guvernele au nevoie de date despre vreme ca să ia decizii proactive mai eficiente în loc de a reacţiona la evenimentele meteo după producerea lor. Prin combinarea datelor strânse de The Weather Company cu cunoştinţele acumulate de IBM în zona platformelor de întreprindere, companiile îşi pot construi aplicaţii care să folosească mai bine astfel de informaţii.

Cum Internet of Things este alimentat de informaţiile provenind de la senzori, cheia va fi reprezentată de capacitatea de a folosi acele date în timp real, înainte de a deveni istorie.
Un proiect de monitorizare a poluării aerului, realizat de IBM în China, este un proiect pe care compania l-ar putea ambala folosind componentele platformei şi vinde apoi altor ţări cu nevoi similare. O astfel de referinţă de caz ar putea demonstra clienţilor cum să-şi construiască propriile aplicaţii folosind alte genuri de date legate de vreme şi atmosferă.

Anunţul mai sus menţionat se încadrează într-un tablou mai larg legat de priorităţile şi strategiile IBM, în care se regăsesc subiecte precum soluţia Watson de procesare big data, strategia cloud şi analytics. În acest tablou, parteneriatele încheiate cu Twitter şi Apple sunt şi ele elemente cheie. Totul face parte dintr-o viziune mai amplă promovată de conducerea IBM, de transformare a companiei pentru a satisface cerinţele întreprinderilor moderne.

Un element cheie al acestei abordări este reprezentat de construirea unei platforme pentru categorii diferite de clienţi, iar IBM îşi doreşte foarte mult să atragă dezvoltatori către această viziune.