INTERVIU — February 9, 2016 at 3:02 pm

Bogdan Rohan: Este nevoie de răbdare și de abilitatea de a comunica într-un limbaj familiar clienților.

by

Managed IT Services, un concept încă puțin promovat pe piața din România

Profesioniştii IT care se ocupă de externalizarea de servicii în cadrul firmelor se confruntă actualmente cu schimbări majore privind modul lor de lucru, ca rezultat al tendinţelor tehnologice. Despre digitizarea afacerilor şi modalitățile în care se poate face externalizarea am discutat cu Bogdan Rohan, manager general la HyperCubic IT .

hypercubic1

Club IT&C: Companiile externalizează serviciile IT în favoarea unei echipe specializate, capabilă să lucreze la un nivel ridicat de calitate și cu costuri reduse. Echipa Hypercubic este una tânără de specialiști. Care sunt competențele acesteia și în ce constă gama de servicii oferite?
Bogdan Rohan:
În momentul de față, dispunem o echipă formată din 31 de ingineri IT a căror experiență tehnică este dublată de un portofoliu complet de certificări – securitate și management infrastructură IT:
• CC NA 1,2,3,4 (Cisco Certified Network Associate), MCT S (Microsoft Certified Technology Specialist), MCITS (Microsoft Certified IT Professional), MCITP Database Administrator, MCITP Enterprise Administrator, MCITP Enterprise Messaging Administrator, Linux Server Administrator, Certificări HP Certified Professional, Partener ESET NOD32, Microsoft Network Partner, Certificare – ISO:9001 & ISO:27001.

Pe lângă toate aceste certificări, punem foarte mult accent pe factorul uman, pe capacitățile de comunicare și relaționare.
Domeniul nostru este unul tehnic, însă asta nu înseamnă că fiecare client trebuie să cunoască sau să înțeleagă termenii specifici. Este nevoie de răbdare și de abilitatea de a comunica într-un limbaj familiar clienților, pentru a înlesni dialogul și, în fond, întreaga colaborare.
Sunt aspecte importante, pe care le căutăm de fiecare dată când extindem echipa, și pe care le dezvoltăm în mod constant prin cursuri destinate departamentului tehnic.
Echipa noastră oferă o gamă completă de Managed IT Services, un concept încă puțin promovat pe piața din România. Vorbim aici de tot ce înseamnă mentenanță preventivă, networking – cablare structurată, managementul situațiilor de risc, audit & consultant IT, proiectarea și execuția lucrărilor de infrastructură IT, soluții de hosting, de back-up automatizat al datelor critice, soluții de cloud computing, consultanță în optimizarea costurilor și achiziționarea echipamentelor sau soluțiilor software.
În plus, punem la dispoziția clienților noștri și un service echipat la standarde internaționale, astfel încât să putem întâmpina toate nevoile existente.

Club IT&C: Care sunt companiile vizate de aceste servicii? Dimensiunea companiei contează în procesul de externalizare?
Bogdan Rohan:
În momentul de față targetăm companiile medii spre mari, dar asta nu înseamnă că excludem companiile mai mici. Însă depinde foarte mult de aspectul la care raportăm dimensiunea companiei. Există companii cu un număr mare de angajați,dar cu o activitate ce poate fi susținută cu puține stații de lucru. Companiile de interes pentru noi dețin un minim de 10 calculatoare sau echipamente.
Dimensiunea companiei își spune cuvântul în perioada de preluare a clienților. Cu cât infrastructura IT este mai complexă, cu atât mai mult durează audit-ul nostru preliminar. Abia apoi putem spune clar care este dimensiunea proiectului, care sunt nevoile clientului și începem să dezvoltăm strategia de preluare și administrare. Cel mai adesea, dimensiunea companiei este direct proporțională cu cea a
proiectelor implementate.

Club IT&C: Care sunt beneficiile oferite de Hypercubic clienților săi cu aceste servicii și după cât timp sunt ele vizibile?
Bogdan Rohan:
Atât în ceea ce ne privește, cât și în cazul clienților, ne bazăm activitatea pe conceptul de prevenire. Este unul dintre atuurile pe care le aducem în fiecare colaborare și pe care îl livrăm sub forma unor acțiuni preventive stabilite de comun acord (audit IT, revizii periodice), a unor verificări periodice și a unui ,,business continuity plan,, personalizat pentru nevoile și cerințele fiecărui client.
Beneficiile unui astfel de sistem se resimt în activitatea întregii companii: reducem timpii morți cauzați de diversele defecțiuni, asigurăm continuitatea activității și un back-up al datelor critice, eficientizăm procesele de lucru și reușim să optimizăm costurile
aferente.
Elementele care ne diferențiază sunt factorul uman, nivelul de implicare și devotamentul echipei. Modul în care ajungem la rezultatele menționate este întotdeauna unul cât se poate de apropiat de client, cu o comunicare transparentă și eficientă. Doar în felul acesta se poate câștiga încrederea clienților, prin eforturile susținute și implicarea întregii echipe.

Club IT&C: Cum vedeți evoluția serviciilor HyperCubic în actuala conjuctură, în care concepte noi ca mobilitate, cloud computing, Big Data, IoE se impun? Cum v-ați adaptat oferta conform acestor schimbări?
Bogdan Rohan:
Oferta HyperCubic este întotdeauna cât se poate de flexibilă. Avem deja în portofoliu soluții de Cloud Computing, Virtualizare, Virtual CTO și căutăm mereu să înțelegem nevoile specifice ale clienților pentru a găsi cele mai bune soluții, fie că este vorba de servicii care fac deja parte din oferta noastră, fie că este vorba de un teritoriu nou. Ceea ce înseamnă un proiect ușor diferit de fiecare dată.
Este una dintre cele mai bune metode de îmbunătățire continuă și de adaptare la contextul actual, elemente fără de care nu am fi putut ajunge la nivelul de astăzi.