Administratie Publica — April 15, 2020 at 11:36 am

Soluții care ajută instituţiile publice să respecte distanţarea socială

by

DIGITAL-SIGNATUREPRAS Consulting susține instituţiile publice în respectarea distanţării sociale cu ajutorul unei soluţii care oferă registratură electronică şi semnătura digitală. Astfel, orice instituţie publică va dispune de capacitatea instituțională pentru operaționalizarea fluxurilor de documente și de semnarea acestora în format digital în deplină conformitate cu prevederile legale actuale. De asemenea,  va putea răspunde cetăţenilor tot cu documente semnate electronic, indiferent de dotările IT preexistente.

Soluția propusă include semnătură digitală certificată şi un flux complet pentru gestiunea documentelor digitale: primirea și înregistrarea cererilor spre soluționare, înregistrarea acestora în cadrul structurilor interne, semnarea documentelor de către persoanele avizate, expedierea şi ulterior clasarea acestora în vederea arhivării. Soluţia  are avantajul că poate fi implementată rapid şi este simplu de utilizat, chiar şi de către angajaţii mai puţin familiarizaţi cu tehnologia. Tot ceea ce au nevoie este un PC conectat la Internet şi o adresă de email. Tehnologia de bază este Microsoft Sharepoint Online, iar elementele de securitate şi semnătura digitală sunt furnizate prin parteneriat cu Dataeye Consulting. În funcţie de necesitățile instituţiei, soluţia „Semnează Documentele Digital” poate fi livrată ca serviciu cloud cu plată prin abonament lunar sau cu licenţiere perpetuă pe infrastructura IT a beneficiarului.

Paul_Roman_PRAS_Consulting„Ca răspuns la Ordonanţa nr. 38/2020 care instituie obligativitatea acceptării şi eliberării de către administraţia publică a documentelor semnate electronic, am pregătit o soluţie care să faciliteze utilizarea tuturor avantajelor tehnologiei pentru operaționalizarea proceselor implicate. Am împachetat două tehnologii validate în piaţă, gestiune documente digitale şi semnătură electronică,  într-o soluţie simplă care poate fi implementată rapid și eficient în orice instituție publică. Avantajul major este că nu implică existenţa unor dotări IT complexe ci doar PC-uri, căsuţe de email şi Internet. Practic, orice instituţie publică poate într-un termen foarte scurt să se conformeze cerinţelor ordonanţei,” afirmă Paul Roman, Director General PRAS Consulting.

În contextul pandemiei Covid 19, Guvernul României a solicitat tuturor autorităţilor publice să accepte documentele semnate digital şi să răspundă solicitanţilor în acelaşi mod. În acest proces, instituţiile publice pot folosi portalurile online sau poşta electronică. Tehnologia şi semnătura electronică utilizate rămân la decizia fiecărei organizaţii în parte, atâta vreme cât există compatibilitate.

PRAS Consulting este o companie cu capital 100% românesc, înființată în 2002 de către antreprenorii Paul Roman şi Andrei Suciu.