Expert IT — April 30, 2020 at 4:12 pm

Cum adaptezi bugetul IT pe perioada pandemiei de COVID-19?

by

IT COVID-19Este foarte posibil ca pandemia să nu fi fost pe lista de priorități a niciunui manager IT, dar jurnalul de reziliență și continuitatea activității rămân prioritare. Responsabilii IT trebuie să răspundă acum la provocări cu acțiuni pe termen scurt și pe termen lung pentru a spori rezistența și pentru a pregăti compania pentru o creștere profitabilă viitoare. Întreruperile neașteptate pot împiedica capacitatea companiilor de a furniza produse și servicii clienților și de a influența veniturile și satisfacția clienților, lucruri pe care nu și le dorește nimeni.

Atunci când sunteți nevoiți să faceți multe cu puțin, iar contextul să fie unul de criză, este esențial să alocați resursele IT în mod inteligent și creativ. Acum, mai mult ca oricând, datorită pandemiei, unii managerii IT sunt puși la teste extreme despre cum își pot îndeplini obiectivele cu un buget limitat.

Nimic pe acest pământ nu este 100% sigur așa cum nu este nici un buget IT limitat. Vă întrebați, ca responsabili de bugetele IT din companiile voastre, cum puteți încă îndeplini obiectivele organizaționale când sunteți împovărați cu bugete extrem de limitate, iar pe lângă acest aspect se mai întrevede și o recesiune, cum este cazul acum.  Chiar și cei care gestionează alocări relativ generoase simt presiunea acestei perioade delicate.

Departamentele de IT suferă în acest moment presiuni considerabile privind investiția în transformarea digitală, lăsând un spațiu limitat pentru menținerea și actualizarea tehnologiei și operațiunilor deja consacrate. Este important ca managerii IT să își evalueze cu atenție cheltuielile privind inovația și software-ul, ținând cont de nevoile specifice ale companiilor și ale piețelor pe care le deservesc. Există însă modalități prin care cei dispun de bugete limitate își pot îndeplini obiectivele actuale, în același timp pregătindu-și organizația pentru schimbările inevitabile ce vor urma.

,,Cea mai mare greșeală este lipsa planificării, care sporește riscul risipirii resurselor și bugetelor de IT. Planificarea adecvată, înțelegând misiunea organizației și cine este responsabil cu asigurarea îndeplinirii misiunii, poate ajuta la reducerea acestor greșeli.  Practic fiecare organizație se confruntă cu mai multe nevoi decât resursele financiare disponibile. Această realitate obligă Directorii de Tehnologia Informației să aleagă între inițiativele care merită finanțare și acelea care trebuie respinse. Este esențial să existe un cadru de guvernanță eficient pentru a determina investițiile IT care au cea mai mare valoare pentru afacere, iar acele decizii trebuie determinate de către firmă, mai ales într-o perioadă de pandemie, ca cea pe care o traversăm în prezent”, recomandă Cristian Ștefan, Delivery Manager Asseco SEE.

Gestiunea eficientă a bugetului include dezvoltarea unei strategii de IT care să fie aliniată direct cu obiectivele strategice ale întreprinderii. „Acest lucru permite departamentului IT să planifice, susțină și calculeze bugetul conform priorităților și să depășească perioade de criză. Departamentul IT trebuie să poată identifica planurile de ‚business continuity’, acelea de creștere preconizată în diviziile operaționale și să-și planifice urgențele, prioritățile și să adapteze capacitatea în consecință”, mai declară Cristian Ștefan.

Oricare ar fi dimensiunile afacerilor si ale bugetelor IT, oamenii de IT responsabili de gestionarea acestor bugete ar trebui să caute întotdeauna noi tehnologii de automatizare care reducă sau chiar să elimine operațiunile costisitoare, în același timp reducând volumul de muncă manuală și minimizând întreruperile neplanificate.

Este esențial acum ca oamenii de IT să nu lase COVID-19 să-i oprească și să își continue strategiile IT în beneficiul creșterii afacerilor. În ciuda zilelor întunecate, ar trebui să păstreze sau chiar să accelereze viteza cu care s-au adaptat să funcționeze, de la distanță, și să o folosească pentru a-și maximiza eforturile de transformare digitală, în loc să urmărească reduceri de costuri.