Energie&Utilitati, IoT powered by ALLIED TELESIS — August 12, 2020 at 10:38 am

IIoT eficientizează companiile de utilităţi

by

Atunci când eşti un furnizor de servicii specializate pentru companii de utilităţi din întreaga Europă, nevoia eficientizării operaţionale prin intermediul noilor tehnologii digitale devine tot mai acută în universul economic actual. Este şi cazul Veolia, o firmă care furnizează echipament şi servicii de tratare a apelor pentru o gamă întreagă de domenii, cum ar fi industria farmaceutică, industria alimentară, industria chimică, firmele din energie, cercetare şi sănătate publică.

Hipster manager in cafe, working on laptop by windowClienţii din aceste domenii au nevoie de tratarea eficientă a apei pentru a continua să opereze cu succes afacerile, deoarece orice scădere a calităţii apei folosite în cadrul proceselor lor operaţionale înseamnă creşteri de costuri. Ca atare, Veolia a decis să treacă la cele mai noi tehnologii Internet pentru a genera experienţe mai bune clienţilor săi de pe întregul continent. Astfel de experienţe însemnau, printre altele, acces instantaneu la serviciile programate, rapoarte mai documentate, fluxuri de documente aduse în timp real şi posibilitatea de a accesa date în timp real de la toate echipamentele Veolia folosite.

Soluţia adoptată în cele din urmă de la un furnizor specializat de soluţii IoT industriale a inclus dezvoltarea unui portal online pentru clienţi, integrarea acestuia cu sistemele ERP folosite de Veolia şi conectare permanentă cu sistemele de tratare a apei în cadrul unei infrastructuri IoT. Soluţia trebuia să includă şi programarea clară a vizitelor de mentenanţă la echipamentele instalate de Veolia la clienţi, precum şi vizualizarea eficientă şi permanentă a datelor legate de performanţele echipamentelor, astfel încât orice probleme apărute să poată fi rezolvate rapid.

Portalul include o interfaţă dedicată utilizatorilor umani, care conţine un tablou general de bord şi un set de pagini informative cheie. În zona de lucru automatizat, portalul dispune de capacitatea de a trimite automat mesaje clienţilor pentru a-i ţine la curent cu situaţia şi pentru a-i alerta atunci când apar probleme la echipamente, când e nevoie de reînnoirea contractelor de servicii sau când apare o documentaţie nouă legată de serviciile contractate.

Însă dincolo de zona de lucru cu clienţii, portalul conţine multe date în timp real primite de la echipamente, ceea ce permite diagnosticarea acestora de la distanţă şi luarea de măsuri preventive de mentenanţă. În plus, controlul de la distanţă permite specialiştilor Veolia să trimită comenzi echipamentelor instalate la clienţi prin intermediul portalului.

Pentru clienţii finali, beneficiile soluţiei IoT implementate de Veolia sunt evidente. Astfel ei pot accesa servicii complet gestionate de la distanţă pentru mentenanţă, raportări şi analiza sistemelor de purificare şi tratare a apei instalate. Prin aceasta se pot minimiza timpii de nefuncţionare ai echipamentelor din diverse motive. Platforma IoT implementată este construită pe baza datelor criptate transmise în timp real, aici fiind incluse alarmele şi informările legate de starea echipamentelor. Prin aceasta se pot urmări metrici importante pentru clienţi, cum ar fi fluiditatea, presiunea, temperatura şi conductivitatea apei din cadrul fiecărui sistem de tratare a apei.

Prin analizarea datelor de consum în timp real din cadrul platformei IoT, firma furnizoare de servicii, Veolia, poate lua decizii mai bune legate de serviciile oferite şi de cerinţele de consumabile ale sistemelor de tratare a apei instalate la clienţi. Simultan, şi clienţii Veolia au acces la aceste date, astfel încât propriile lor echipe tehnice să poată monitoriza sistemele folosite, chiar şi de la distanţă.

Nu în ultimul rând, un alt mare beneficiu al soluţiei implementate este legat de scalabilitate. Dacă iniţial soluţia a fost implementată pentru clienţii Veolia din Marea Britanie şi Franţa, actualmente soluţia este în curs de implementare practic la nivelul întregului continent. În plus, arhiectura bazată pe cloud a soluţiei permite scalarea acesteia la nivel global, dacă şi când Veolia va decide să îşi extindă operaţiunile la o asemenea scară.