Retail / Horeca — June 6, 2022 at 4:22 pm

Aşteptări în comerţul cu amănuntul pentru 2022

by

Nu este un secret pentru nimeni că pandemia sanitară a pus presiuni majore asupra sectorului comerţului cu amănuntul. Fujitsu socoteşte de multă vreme sectorul comerţului cu amănuntul ca pe un domeniu vital de interes.

001O primă tendinţă este cea legată de livrări. După ce au prins gustul livrării la domiciliu de produse şi servicii, consumatorii au declanşat o adevărată cursă a translatării acestui grad de comoditate către aproape orice. De aceea, comercianţii de pretutindeni încheie acum, de pildă, parteneriate cu servicii de livrare alimente şi mâncare pentru livrarea cât mai multor categorii de produse direct din reţelele proprii.

,Însă comercianţii trebuie să fie atenţi”, spune Richard Clarke, Executive Director, Global Retail, Fujitsu. „Livrările la domiciliu tind să devină noul magazin general. De aceea, serviciile de livrare vor deveni tot mai mult o emblemă a magazinelor, generatoare de experienţe, plăcute sau mai puţin plăcute. Iar tendinţa are toate datele de a se extinde şi către alte subsectoare ale comerţului cu amănuntul, cum ar fi produsele legate de modă sau produsele legate de casă”.

Legată de prima, tendinţa de a face cumpărături self-service devine şi ea semnificativă, chiar dacă nu va deveni mainstream în 2022. Ce înseamnă asta? O extindere a tentativelor de tip pilot a magazinelor de mare calibru de a introduce posibilitatea pentru clienţi ca aceştia să-şi folosească dispozitivele inteligente pentru a alege produsele dorite şi de a le ridica din locaţii fizice fără să mai stea la cozi pentru plata lor.

„Prevăd că o astfel de metodă de achiziţie va trece rapid de la comerţul alimentar la alte domenii cu mare volum de desfacere, cum sunt echipamentele sportive şi produsele din zona de entertainment muzical. La astea se adaugă alte domenii deja pregătite în acest sens, cum ar fi vânzările de bilete de transport”, adaugă Clarke.

Nu în ultimul rând, acest an este, în viziunea lui Clarke, anul în care se va manifesta şi o altă tendinţă pentru comercianţi, nu neapărat legată de achiziţia directă de produse şi servicii. Este vorba de consumatori care încep tot mai mult să preţuiască shopping-ul ca experienţă personală, preferabil având parte de ceva interacţiune umană. Chiar dacă achiziţiile efective se vor efectua online, tot mai mulţi consumatori vor ajunge în magazine fizice ca să discute cu personalul despre detalii rămase nelămurite din imagini şi materiale video online, sau ca să privească mai amănunţit elementele de detaliu despre care nu sunt siguri.

de