Business — June 23, 2022 at 6:10 pm

Cifră de afaceri record pentru ELKO Romania în anul 2021

by

ELKO Romania, companie membră a grupului ELKO, unul dintre cei mai mari distribuitori regionali de produse, soluții IT și electronice de consum, anunță o cifră de afaceri de 105 milioane USD pentru anul 2021, în creștere cu 28% față de anul precedent, precum și o creștere a profitului net înregistrat, până la valoarea de 0.7 mil USD.

Anul 2021, al doilea an complet al transformării digitale accelerate de pandemie, a fost un an bun la nivelul întregului grup ELKO, cu numeroase oportunități de îmbunătățire a profitabilității, în ciuda mediului dificil și a contextului logisticii tensionate din Orientul Îndepărtat. Aceste oportunități au avut ca rezultat o creștere de 22.2% a profitului brut pentru ELKO Group comparativ cu 2020, până la valoarea de 158.7M USD, în timp ce gestionarea prudentă a costurilor a dus la o creștere a profitului net de 28.7%, până la valoarea de la 44.4 milioane USD.

Agilitatea și capacitatea de adaptare au fost devizele anului 2021, atât la nivelul ELKO Group, cât și la nivelul filialei locale din România.

Svens Dinsdorfs_ELKO Group „În 2021 nimic nu a fost ușor. Rezultatele record au fost câștigate cu muncă asiduă, iar principala cheie a succesului este agilitatea. Agilitatea de a asigura disponibilitatea produselor, de a găsi rute logistice, de a gestiona nivelul stocurilor și, în tot acest timp, un calcul foarte atent al costurilor”, a declarat Svens Dinsdorfs, CEO al ELKO Group.

În ce privește filiala locală ELKO Romania, dacă în anul 2019 compania avea 50 de angajați și o cifră de afaceri de 56 miloane de dolari, la finalul anului 2021 echipa era formată din 90 de oameni, iar cifra de afaceri a atins 105 milioane de dolari. Creșterile din 2021 au fost înregistrate atât în zona de distribuție de volum și consumer, cât și în zona de soluții și proiecte, cele mai mari creșteri fiind punctate pe categoriile PC-uri și electrocasnice mici, precum și în proiectele de supraveghere video, digital signage, infrastructură și echipamente rigidizate.

La performanța obținută în 2021 a contribuit și una dintre deciziile strategice ale companiei, achiziționarea companiei IT Smart Distribution. Această tranzacție asigură companiei o poziție importantă în topul primilor trei jucători pe piața de distribuție IT din România, cifra de afaceri consolidată (ce include veniturile realizate de IT Smart Distribution) fiind de 136 milioane USD în anul 2021. O zonă de focus în continuare pentru companie o reprezintă dezvoltarea brandurilor nou adăugate în portofoliu în ultimul trimestru al anului 2021 prin achiziția IT Smart Distribution: Bitdefender, HP, Hewlett Packard Enterprise, Epson, Lenovo Business.

Războiul din Ucraina
De la începutul războiului din Ucraina, ELKO Group a încetat să mai furnizeze bunuri pe piața din Rusia, iar la 25 aprilie 2022 a ieșit de pe piața rusă, prin vânzarea unei participații de 100% în toate entitățile juridice din Rusia. Operațiunile comerciale ale ELKO în Ucraina au fost reluate de la sfârșitul lunii martie, prin re-deschiderea vânzărilor către clienți și planificarea de noi aprovizionări.

Perspective de viitor. Oamenii, ADN-ul companiei

Carmen Stanciu_ELKO Romania„În perioada următoare ne vom menține atenția asupra principalelor noastre obiective, începând cu eficientizarea proceselor și diversificarea portofoliului de produse și soluții, astfel încât să le putem oferi clienților noștri cea mai bună experiență. În același timp, oamenii rămân prioritatea noastră. Investim cu consecvență în dezvoltarea personală și profesională a acestora, prin planuri și oportunități interne de carieră. Pentru că știm cu siguranță că, indiferent de vremurile pe care le trăim, puterea noastră stă în oameni”, a spus Carmen Stanciu, General Manager ELKO Romania.

Achizițiile și proiectele de tip transfer de business rămân o direcție strategică de dezvoltare pentru ELKO, inclusiv în România, compania prospectând o nouă tranzacție prin care să își mărească portofoliul de produse.

ELKO Group se va concentra pe extinderea pe noi piețe în regiunea CEE și a Scandinaviei, prin deschiderea de noi entități legale în țările europene, precum și pe recuperarea business-ului în Ucraina.