INTERVIU — October 25, 2023 at 12:59 pm

Soluțiile digitale, pasul natural către dematerializarea documentelor și a proceselor

by

60F6E689-E85F-4E5A-888D-D5B4B3ABC37DViitorul pieței Business Solutions este într-o continuă transformare, iar unul din vectorii acestei schimbări este INFORM, care a numit în luna septembrie pe Dan Russ în funcția de Technology Operations Director, Digital Solutions Business Unit. Manager cu o experiență robustă în companii precum Intracom, Globema și Ericsson, el va coordona echipa de soluții digitale a companiei INFORM, membru al AUSTRIACARD HOLDINGS.

Club IT&C: De ce ați ales INFORM și care sunt obiectivele pe care vi le propuneți în noua poziție?
Dan Russ: Alegerea INFORM a avut la bază o potrivire pe care am identificat-o între poziționarea pe piață a Grupului și viziunea privind viitorul propriei cariere.
Dupa ce în ultima perioadă am activat în zona de Managed Services, fiind dedicat pe perioade mai îndelungate câte unui singur client major, am simțit că e cazul să revin într-o poziție din care să mă pot ocupa de un portofoliu mai larg de clienți și soluții.
Obiectivele mele sunt de a contribui, alături de restul echipei de management, la definirea țintelor strategice ale companiei și de a pune în practică tactica operațională necesară atingerii acestora.
Și pentru că am pomenit de echipa de management, trebuie să recunosc că a contribuit și faptul că aceasta cuprinde oameni cu care am mai lucrat în trecut și alături de care știu că se poate consolida și crește o organizație operațională robustă.

Club IT&C: Ce regiune deservește INFORM și care sunt planurile pentru România?
Dan Russ: La nivel de Grup, INFORM deservește la nivel mondial un portofoliu larg de clienți de prestigiu, România concentrând o bună parte din capacitățile de livrare. Și la nivelul diviziei de Digital Solutions, România este un pilon important, iar unul din obiectivele principale este acela de a realiza o integrare mai bună cu celelalte entități ale Grupului care dezvoltă soluții digitale complementare. Planul este de a pune la punct o organizație care să se bazeze pe centrele de competență în toate filialele noastre din zona balcanică, capabile să conlucreze ca o echipă integrată și rodată.

inform-new-logo-300x125Club IT&C: INFORM a fost cunoscut pentru capacitățile sale de imprimare. Cum completează serviciile digitale această ofertă?
Dan Russ: Nu e deloc un secret că în business, la fel ca în viață, succesul vine împreună cu capacitatea de adaptare la schimbarea continuă. Din acest punct de vedere, eu percep orientarea INFORM către soluții digitale ca pe un pas natural către zona de unde schimbarea va veni: dematerializarea documentelor și a proceselor.

Club IT&C: Cum ajută soluțiile digitale concret utilizatorii să-și desfășoare mai eficient activitatea? Unde sunt principalele câștiguri?
Dan Russ: Soluțiile digitale vin în primul rând să automatizeze activitățile repetitive, executate în mod tradițional de angajații sau clienții unei organizații.
Pe lângă componenta cantitativă de economisire a efortului de procesare manuală, există și câștiguri incontestabile în ceea ce privește calitatea proceselor, prin mai buna organizare și standardizare a acestora, precum și prin eliminarea erorilor umane inerente. Vorbim de o eficientizare masivă a proceselor birocratice la nivelul unei companii, astfel încât informația relevantă ajunge să circule “de la sine” (în condiții evident prestabilite) între diversele sisteme sau compartimente, având trasabilitate absolută și reducând intervenția umană numai la acele etape de validare sau aprobare absolut obligatorii. Odată angajații eliberați de povara acțiunilor stereotipe, energia acestora poate fi canalizată spre zona creativă și de îmbunatățire continuă.

Club IT&C: După automatizarea proceselor, veți continua cu introducerea elementelor de inteligență artificială în aceste soluții?
Dan Russ: Cu siguranță că nu vorbim în ziua de azi de digitalizare care să nu implice elemente de AI. Soluțiile puse în operă sunt capabile să învețe, astfel încât să poată trata nu doar etapele 100% clare, repetitive ale unui proces, dar să reducă gradual și intervenția umană în acele puncte unde, într-o primă fază a digitalizării, acest lucru este necesar. După cum se vorbește în industrie, inteligența artificială reprezintă factorul de accelerare al automatizării.

Club IT&C: Este necesară o prioritizare a investițiilor în soluții digitale? De ce?
Dan Russ: Clienții noștri activează în toate ramurile economiei și sunt conștienți de importanța digitalizării ca factor de susținere a competitivității. Este însă rolul nostru ca furnizori să le înțelegem modul de lucru și să ne adaptăm oferta la nevoile lor specifice. Soluțiile propuse trebuie să fie rezultatul unui dialog din care să rezulte un parcurs optim al transformării digitale, astfel încât randamentul investițional să fie maxim.

Club IT&C: Ce credeți că ar trebui să facă România pentru a grăbi procesele de transformare digitală?
Dan Russ: România trebuie să continue și să accelereze procesul de transformare digitală a sectorului public, astfel încât automatizarea proceselor din interiorul mediului privat să fie extinsă și în interacțiunea acestuia cu autoritățile de orice fel. Desigur că au fost făcute progrese importante și lucrurile nu mai arată la fel ca acum niște ani, când schimbul de informație se făcea preponderent în formă tipărită, dar este în continuare nevoie de un efort de digitalizare susținut. Bunele practici de digitalizare din mediul privat trebuie urmate și de sectorul public, pentru eliminarea decalajului digital la care încă asistăm. Un singur exemplu aș vrea să dau, și anume faptul că pentru a își deschide cont pe platforma on-line a unei autorități publice, cetățeanul este obligat să facă o deplasare la ghișeu pentru a își prelua credențialele. Spre deosebire, în sectorul privat soluțiile de digital onboarding nu mai sunt o noutate.

Club IT&C: Cum vedeți evoluția sectorului fintech în perioada următoare?
Dan Russ: Sectorul fintech va continua să se plaseze în avangarda digitalizării și, cu ajutorul tehnologiei, să genereze noi modele de business și să adreseze categorii noi de consumatori. Dezbaterea privind reglementarea mai strictă a domeniului va continua și va influența cu siguranță domeniul.