Chiar dacă multe companii fac eforturi pentru o întoarcere cu normă întreagă la birou pentru personalul lor, provocările legate de colaborare devin o problemă majoră, căci liderii nu reușesc să vadă valoarea în întâlnirile personale, conform cercetărilor de la Zoom.
Raportul Colaborarea globală la locul de muncă a chestionat aproape 8.000 de lideri și angajați din 16 țări pentru a afla cum preferă oamenii să lucreze împreună și ce împiedică colaborarea. Concluzia sa principală a fost că colaborarea eficientă este crucială, deoarece peste o treime dintre lideri pierd mai mult de o oră zilnic rezolvând problemele cauzate de munca slabă în echipă.
Datele au arătat că problema este o pierdere de productivitate care ar putea costa mai mult de 12.000 de lire sterline pe manager pe an. În total, studiul a constatat că timpul petrecut pentru rezolvarea problemelor legate de colaborarea ineficientă poate costa organizații la aproximativ 16.491 USD pe an per manager în timp pierdut, sau până la 874.000 USD anual pentru o întreprindere de 1.000 de oameni.
Liderii s-au luptat cu colaborarea mai mult decât angajații lor și au avut mai multe șanse să petreacă o cantitate semnificativă de timp colaborând cu colegii, în special în întâlniri și e-mail.
Mai mult de jumătate din acest grup petrece trei sau mai multe ore pe zi pe e-mail (56%) și întâlniri virtuale (52%). În plus, 47% dintre liderii de echipă au raportat că petrec prea mult timp în întâlniri, comparativ cu 33% dintre angajați și au constatat că este nevoie de mai mult pentru a se reorienta între sarcini. De asemenea, managerii au petrecut mai mult timp decât angajații rezolvând probleme comune legate de colaborarea proastă și au nevoie de mai mult timp pentru a se reorienta între sarcini.
Toate acestea se adaugă și pot ajunge să coste organizațiile pe termen lung, a avertizat Zoom. Atât liderii, cât și angajații au fost de acord că mesageria instantanee/chatul este metoda lor preferată de colaborare. După mesageria instantanee/chat, următoarele metode preferate de colaborare pentru lideri au fost software-ul de management al proiectelor și întâlnirile în persoană. Pentru angajați, al doilea și al treilea au fost întâlnirile prin e-mail și, respectiv, în persoană. Aproape jumătate (46%) dintre utilizatorii AI au preferat metode de colaborare asincrone, cum ar fi software-ul de management al proiectelor, documentele partajate și clipurile video, comparativ cu 20% dintre utilizatorii non-AI.
Cu toate acestea, o diferență generațională a apărut cu aceste preferințe. Generația X, generația milenială și liderii generației Z au preferat colaborarea non-față în față, cum ar fi software-ul de mesagerie instantanee și de management al proiectelor, în timp ce Baby Boomers s-au orientat către întâlniri în persoană. Liderii generației Z sunt cei mai afectați de colaborarea ineficientă, cu 48% cheltuind peste o oră zilnic urmărind stările proiectelor, ceea ce este semnificativ mai mult decât Baby Boomers.
Atât liderii, cât și angajații au raportat că sunt supraîncărcați de aplicații. Studiul a constatat că cei care au raportat că au folosit mai mult de 10 aplicații pentru muncă au avut mai multe șanse să se lupte cu probleme precum neînțelegerile în comunicare, lipsa de implicare din partea colegilor și lipsa de aliniere decât cei care au raportat că au folosit mai puțin de cinci aplicații. În plus, echipele care utilizează mai mult de 10 aplicații au avut de două ori mai multe șanse să petreacă peste o oră rezolvând problemele de colaborare, comparativ cu echipele care utilizează mai puțin de cinci aplicații.