Retail / Horeca — August 19, 2025 at 1:48 pm

VTEX își extinde funcționalitățile și oferă control direct cu AI pentru retailerii enterprise, oferte personalizate automatizate și integrare omnichannel

by

VTEX (NYSE: VTEX), platforma completă pentru comerțul digital destinată companiilor care scalează internațional și singura desemnată Gartner® ‘Customers’ Choice’ pentru al doilea an consecutiv, a anunțat o extindere a capacităților sale la nivel enterprise în cadrul VTEX Vision 2025, evenimentul digital anual al companiei. 

English version

Lansarea din acest an aduce funcționalități noi, concepute special pentru complexitatea B2B, experiențe omnichannel personalizate și o forță de muncă bazată pe inteligența artificială autonomă, care optimizează operațiunile prin automatizare.

B2B Enterprise: Soluții personalizate pentru creștere rapidă

Conform raportului Paradigm B2B 2025 realizat de Andy Hoar, VTEX a obținut cele mai multe medalii de aur, atât în edițiile Enterprise, cât și Mid-Market, inclusiv la categoriile Total Cost of Ownership (TCO) și Marketplace capabilities.

VTEX VISION

Rezultatele confirmă că pentru comerțul de tip B2B se aplică un set diferit de reguli. Acesta necesită o infrastructură creată pentru dimensiuni enterprise și gândită să gestioneze complexitatea achizițiilor moderne. Lansarea VTEX Vision B2B a dezvǎluit  capabilități cheie precum:

Personalizare, catalog, prețuri și metode de plată adaptate pentru targetarea fiecărui cumpărător.
Gestionare avansată a clienților companiilor:  cu structuri segmentate, acces pe roluri, bugete și politici interne.
Politici de achiziție și fluxuri le lucru automate pentru aplicarea regulamentelor personalizate.
Instrumente pentru comenzi rapide prin fișiere sau termeni de căutare pentru un coș de cumpărături generat instant.
Matrice SKU și instrumente de comenzi repetitive cu frecvență mare.
● Integrări native Punchout, pentru centralizarea achizițiilor în sistemele enterprise.

Inovațiile constante B2B VTEX confirmă ceea ce liderii din mediul enterprise au învățat deja – succesul constă în infrastructură construită în jurul modului în care cumpărătorii din mediul corporate gestionează achizițiile, nu de sisteme care limitează tranzacțiile.

Omnichannel redefinit: fluid, inteligent și personalizat

Pentru brandurile enterprise, omnichannel rămâne o țintă în mișcare. Stocurile din depozite, actualizările întârziate cu privire la livrări și operațiunile fragmentate ale magazinelor continuă să împiedice multe companii să-și atingă potențialul. VTEX elimină aceste bariere prin consolidarea infrastructurii operaționale necesare brandurilor pentru a acționa cu viteză, precizie și control total asupra sincronizării procesului de livrare. Printre capabilitățile cheie se numără:

Căutare semantică AI care înțelege intenția cumpărătorului prin limbaj natural.
● Recomandări personalizate bazate pe AI, adaptate comportamentului fiecărui client.
Stocuri centralizate și disponibile pe toate canalele: B2C, B2B, marketplace-uri și magazine fizice.
Coș multi-retaileri, cu produse proprii, terțe și din magazine, într-un singur proces de finalizare.
Promisiunea de livrare ajută cumpărătorii să găsească rapid produse disponibile în apropiere, cu opțiuni rapide de livrare.
Fulfillment Cross-Channel: soluții simple pentru BOPIS și livrare direct din magazin, cu un proces facilitat de returnare, reducând costurile și îmbunătățind acuratețea stocurilor.

„Comerțul enterprise nu încetinește în fața complexității operaționale. Sunt răsplătiți cei care transformă această complexitate într-un avantaj competitiv. Cu VTEX Vision 2025, am dezvoltat infrastructura pentru a răspunde noilor cerințe ale segmentului enterprise, de la personalizarea experienței cumpărătorilor B2B, până la cele de retail, care devin mai fluide pentru consumatori, toate reunite într-o platformă unificată de comerț, construită să crească odată cu afacerea”, a declarat Mariano Gomide de Faria, fondator și co-CEO al VTEX.

VTEX VISION 2

Comerț Agentic: AI ca forță de muncă operațională în mediul enterprise

Cu fundația stabilită, VTEX se extinde într-o nouă eră operațională în care echipele din cadrul companiilor colaborează cu sisteme de inteligență artificială (IA) care identifică și rezolvă fluxuri de lucru operaționale cu impact ridicat. VTEX dezvăluie prima fază a strategiei sale către o platformă comercială complet autonomă, introducând trei agenți specializați în AI, concepuți pentru a oferi precizie, viteză și adaptabilitate în cadrul operațiunilor din cadrul companiei. Agentul de servicii pentru clienți oferă deja rezultate măsurabile, urmând ca alți doi agenți AI să-i urmeze și să-i extindă impactul în curând.

Agent pentru Serviciu Clienți: suport complet autonom pe WhatsApp, Instagram, SMS și alte canale. Folosit de UNICEF și Cencosud, a rezolvat 92% din solicitări și a redus timpul de răspuns de la ore la minute.
Agent Editor Vizual: va permite în curând oricărei echipe să actualizează instantaneu magazine online cu fișiere Figma sau limbaj natural, fără implicarea dezvoltatorilor.
● Agent de Analiză a Datelor: oferă acces prioritar la date de performanță omnichannel în timp real, prezentate clar, fără nevoie de dashboard-uri sau interogări SQL.

„Următoarea generație de platforme comerciale va fi definită de capacitatea lor de a direcționa fluxul interconectat de operațiuni. Companiile au nevoie de o infrastructură care să interpreteze condițiile în timp real, să se reconfigureze fără dificultăți și să ofere un echilibru competitiv între personalizare și control. Pe măsură ce VTEX avansează către o platformă comercială complet autonomă, aceasta va transforma centrele de cost în motoare de date pentru creștere, cu impact măsurabil. Primul nostru val de agenți AI este un pas esențial în această direcție, comprimând fluxuri de lucru complexe și creând o nouă valoare pentru brandurile globale. Flexibilitatea, transparența și adaptabilitatea în timp real vor decide liderii în acest spațiu. Orice altceva va fi lăsat în urmă”, a declarat Mariano Gomide de Faria, fondator și co-CEO al VTEX.

O singură platformă. Control total

VTEX construiește infrastructura de comerț de care au nevoie companiile pentru a stimula creșterea atât în modelele B2C, cât și B2B. Fie că este vorba despre a permite unui cumpărător să plaseze comenzi extrem de complexe cu sute de articole sau ierarhii de aprobare în câteva secunde, orchestrează îndeplinirea comenzilor la nivel global în 20 de țări sau implementează un agent de inteligență artificială care transformă datele în acțiune, VTEX oferă brandurilor enterprise o singură platformă pentru a gestiona totul.

Descoperă cum ar putea arăta VTEX Vision 2025 pentru compania ta www.vtex.com.