Enterprise Software — November 26, 2025 at 3:13 pm

Noua funcționalitate eSemnatura de la Regista elimină hârtia și facilitează semnarea electronică, direct în aplicație

by

Regista, platforma de digitalizare utilizată în peste 1.200 de instituții publice din România și lider de piață pe segmentul UAT-urilor, anunță lansarea modulului eSemnătură, o nouă funcționalitate care modernizează modul de lucru în cadrul instituțiilor publice, permițând semnarea documentelor în mod electronic direct în platformă.

Noul modul simplifică fluxul birocratic, de la înregistrare până la semnare electronică și arhivare, fără imprimare, fără semnături pe hârtie și fără scanări. Noul modul, dezvoltat în conformitate cu Legea 214/2024 și normele europene eIDAS, elimină riscurile asociate semnăturilor pe hârtie și timpului petrecut cu procedee manuale.

Un pas decisiv spre digitalizarea completă a proceselor interne

Cu ajutorul modulului eSemnătură, instituțiile pot semna documente direct în Regista, folosind toate tipurile de semnături electronice necesare în activitatea administrativă: semnătură electronică simplă, semnătură electronică calificată cu token USB și semnătură electronică calificată în cloud. eSemnătură de la Regista funcționează cu token-urile care sunt deja folosite în instituții și este integrată inclusiv cu semnăturile calificate oferite gratuit către funcționarii de către Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), dar și cu toți furnizorii privați de pe piața locală și europeană, precum CertSign, DigiSign sau TransSped.

Cu ajutorul noului modul eSemnătura, instituțiile publice care vor alege să își digitalizeze fluxurile de documente, vor putea semna direct în platformă documentele necesare. Astfel, vor beneficia de flexibilitate în ordinea semnării documentului, urmând un traseu predefinit de către funcționarii din respectiva instituție publică. Modulul de eSemnătura vine în completarea cerințelor de digitalizare ale instituțiilor publice, care nu mai sunt acum nevoite să scaneze documente sau să le trimită în continuare în format fizic. Totodată, această abordare digitală este conformă cu Hotărârea de Guvern 709/2025, care obligă la reducerea consumului de hârtie și energie în instituțiile publice.

Edward Cretescu - Regista„eSemnătura este un pas esențial în misiunea noastră de a sprijini administrația publică în tranziția către procese complet digitale. Am creat o soluție sigură, conformă legal și ușor de folosit, care integrează toate tipurile de semnătură necesare în activitatea instituțiilor. Prin modulul de eSemnătură, documentele circulă mai rapid, semnarea devine mai simplă, iar întregul flux administrativ câștigă transparență și eficiență”, a declarat Edward Crețescu, CEO Regista.

Pornind de la nevoia funcționarilor publici de a lucra cât mai digitalizat, noul modul eSemnătura din Regista permite colaborarea dintre compartimentele unei instituții publice, prin semnarea secvențială a documentelor, notificarea semnatarilor pentru fiecare document primit electronic, cât și un flux constant de actualizări direct în platformă, în funcție de activitățile semnatarilor. În plus, fiecare semnare poate veni cu note informative transmise direct la semnatar pentru o verificare suplimentară. Modulul de Semnătură respectă cele mai înalte norme de securitate a datelor și este dezvoltat în conformitate cu noua lege a semnăturilor electronice, Legea 214/2024.

Modulul eSemnătură este dezvoltat de Regista împreună cu Namirial, unul dintre principalii furnizori europeni de servicii de încredere și certificate calificate conform eIDAS.

Cele 1.200 de instituții publice aflate în portofoliul Regista — primării, școli, spitale, direcții și servicii –  pot beneficia imediat prin utilizarea semnăturilor electronice în întreaga activitate zilnică pe care o desfășoară.