Exorigo-Upos, compania poloneză care oferă soluții IT dedicate sectorul de retail, a sprijinit direct peste 100 de retaileri în procesul de conformare cu reglementările fiscale din România, oferind soluții integrate și suport legislativ specializat. La nivel european, compania deservește anual peste 50.000 de locații comerciale, prin intervenții tehnice și servicii de suport adaptate nevoilor retailerilor în plină transformare digitală.
„Piața din România rămâne una atractivă pentru jucătorii internaționali din retail, însă volatilitatea economică și ritmul accelerat al modificărilor legislative creează un mediu operațional complex. Noile măsuri fiscale adoptate de Guvernul României, impun un grad ridicat de rigoare în ceea ce privește implementarea soluțiilor fiscale. Pentru companiile care vor să pătrundă rapid și sigur pe piața din România, lipsa de expertiză locală poate deveni un obstacol major. Exorigo-Upos vine în întâmpinarea acestor provocări cu o abordare end-to-end care combină tehnologia fiscală certificată, dezvoltarea de aplicații specializate și consultanță legislativă aplicat”, a declarat Marek Nowakowski, Manager General, Exorigo-Upos România.
Exorigo-Upos acționează ca un partener tehnologic și legislativ pentru retaileri, oferindu-le ecosisteme integrate care le permit să respecte legea fără a compromite eficiența operațională. Compania pune la dispoziția clienților săi soluții personalizate, dezvoltate în conformitate cu cerințele legislative românești, inclusiv imprimante fiscale omologate AMEF, aplicații middleware precum DUDE, configurate pentru a răspunde cerințelor actuale de fiscalizare (inclusiv emiterea de bonuri cu coduri QR, evidențierea bacșișului și înregistrarea codului fiscal al clientului), precum și suport complet pentru relaționarea cu autoritățile fiscale și procedurile de arhivare, raportare și sigilare.
Activitatea companiei în România se extinde printr-o rețea națională de instalare, întreținere și intervenție, care asigură atât implementarea inițială, cât și funcționarea neîntreruptă a sistemelor de fiscalizare, esențiale pentru continuitatea operațională a oricărui retailer. De asemenea, Exorigo-Upos oferă integrare completă pentru soluții moderne de vânzare, inclusiv case self-checkout, kioskuri interactive sau dispozitive nesupravegheate, toate adaptate cerințelor fiscale actualizate.
Prin această abordare unificată, Exorigo-Upos reduce semnificativ timpul de intrare pe piață pentru noii retaileri și le oferă garanția conformității încă din prima zi de operare.
În același timp, asigură o conformitate mai rapidă cu cadrele legale imprevizibile, cum ar fi raportarea fiscală electronică și imprimarea codurilor QR în viitor. Soluțiile Exorigo-Upos au redus riscul operațional prin monitorizare juridică continuă, fluxuri de lucru certificate și implementări pregătite pentru viitor. Astfel, costul total de proprietate (TCO) scade prin soluții scalabile și modulare care se integrează cu infrastructura de retail existentă. Cu sprijinul Exorigo-Upos, retailerii pot accelera timpul de lansare pe piață pentru extinderile lor și se pot extinde la nivel național în câteva luni, în conformitate fiscală deplină.