Enterprise Software — February 5, 2016 at 5:33 pm

Soluție de plată “Cashless” în restaurantele McDonald’s din România

by

mcdonaldsProiectul “Cashless” este o premieră în România. Pentru implementarea acestuia s-au unit, într-un careu de elită, nume importante de pe piața de profil din România: McDonald’s, BRD Groupe Société Générale, ACROM și Asseco SEE.

Construcția acestuia a început de la ideea diversificării și optimizării metodelor de plată în restaurantele McDonald’s. Pentru simplificarea demersurilor, s-a impus folosirea infrastructurii existente: casele de marcat, imprimantele pentru bonurile fiscale și rețeaua de comunicație, astfel încât soluția să funcționeze în orice restaurant McDonald’s.

În acest fel, până la sfârșitul anului 2014, se vor instala peste 400 de terminale la care clienții McDonald’s iși vor putea utiliza card-urile bancare, indiferent de tehnologia acestora: magnetice, cu chip sau contactless. Cardul nu mai ajunge în mâna casierului, clientul introducându-l singur în terminal, respectându-se în acest fel normele PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), iar tranzacția se desfășoară în deplină siguranță și fără erori. Tehnic, PIN Pad-urile sunt într-un VLAN separat, datele ajungând din restaurant, printr-o infrastructură de comunicație redundantă, la sediul McDonald’s, iar de acolo printr-o linie dedicată la BRD. Bonurile fiscale și chitanțele bancare se tipăresc pe aceeași imprimantă, eliminându-se intervenția casierului și riscul de apariție a defectelor de listare.

Marea încercare și provocare în același timp în implementarea soluției, a fost punerea cap la cap a aplicațiilor care rulează pe casele de marcat și pe PIN Pad-uri, cele două reușind “să se înțeleagă” perfect între ele. Interfața realizată de ACROM împreună cu Asseco SEE a fost punctul nodal al proiectului, validarea acesteia efectuându-se prin zeci de ore de programare, simulări și teste realizate într-un laborator ce a replicat 1:1 infrastructura unui restaurant.

Rezultatul a fost pe măsura așteptărilor și eforturilor depuse de fiecare membru al echipei. În felul acesta, într-un restaurant McDonald’s, plata cu orice fel de card nu va depăși de acum încolo 3 secunde, mai puțin decât ai zice “Big Mac”. Succesul proiectului în ansamblu, generează o experiență nouă, pe care o încearcă clienții McDonald’s și ilustrează un exemplu de colaborare perfectă în realizarea unui plan ambițios.