Enterprise Software — March 21, 2016 at 9:35 am

Cum reduceți costurile cu ajutorul digitalizării

by

background

Din 1 ianuarie 2016 noul cod fiscal intrat în vigoare aduce beneficii menite să ajute companiile să evolueze. O astfel de prevedere se referă la scutirea plății impozitului pe profitul investit în programe informatice.

Dacă până în decembrie 2015 legea era mai restrictivă, iar scutirea era aplicabilă doar echipamentelor tehnologice: mașini, utilaje și instalații utilizate de regulă în activități de producție, acum sfera de cuprindere a legii s-a extins și cu programele informatice, adică și cu aplicații de gestiune, soluții de management al documentelorplatforme de colaborare și alte sisteme informatice integrate ce pot fi utilizate de agenții economici pentru gestionarea mai eficientă a afacerii.

Investiția în programe informatice vă poate ajuta să vedeți mult mai clar detaliile interne de business pe care poate doar le bănuiați. Conștientizarea aspectelor care pot fi îmbunătățite, a deficiențelor pe care le percepeți de ceva vreme în afacere – dar încă nu înțelegeți detaliile din spatele lor, reprezintă primul pas în găsirea de soluții concrete pentru rezolvarea acestora.

O primă investiție utilă ar fi un sistem de gestionare al documentelor (DMS) cu ajutorul căruia toate documentele din compania dumneavoastră trec printr-un proces de arhivare digitală, pentru a fi apoi stocate într-un singur loc. Documentele sunt protejate de accesul persoanelor neautorizate prin existența parolelor individualizate şi pot fi accesate prin intermediul cuvintelor cheie sau al listelor disponibile în meniul de organizare.
Printre avantajele unui astfel de sistem se numără: economia de timp, spațiul de depozitare sau reducerea riscului de pierdere sau deteriorare a documentelor.

Programele informatice trebuie să fie achiziționate și puse în funcțiune în cursul anului 2016. Vă sugerăm deci să profitați de această facilitate și să nu lăsați pe ultimul moment analiza tematicii și decizia de a reinvesti profitul în produse software.

Guvernul va înființa “Comisia de tăiat hârtii”, prin care și-a propus să reducă totalul costurilor impuse oamenilor de afaceri prin taxe administrative, precum cele pentru obținerea unei autorizații. Decizia a fost luată după ce autoritățile au constatat, conform unui document obținut de Profit.ro, că aceste costuri au însumat, în anul 2013, aproximativ 3 miliarde de euro (2,1-2,2% din PIB-ul aferent acelui an).

O astfel de soluție pentru managementul documentelor, urmărirea cheltuielilor și eficientizarea costurilor este Expenses Tracking System (ETS). Acesta vă oferă, printre altele, posibilitatea optimizării controlului financiar, previzibilitatea cheltuielilor viitoare și rapoarte pe care le puteți configura în funcție de nevoile afacerii dumneavoastră.

Avantajele digitalizării publicului român 
Problema este că, deși există infrastructura digitală, nu există destulă competență digitală în România. Dacă în Europa 59% dintre angajaţi şi potenţialii angajaţi deţin competenţe digitale suficiente, în România procentul este mult mai scăzut. Doar 20% din dintre români deţin competenţe digitale suficiente, iar 39% sunt analfabeți digital și nu a folosit niciodată internetul. Cifrele reies din Raportul Agendei Digitale din 2015.

Este, fără îndoială, și un decalaj de competență digitală în rândul populației față de alte țări europene și un handicap major al celor care sunt analfabeți digital față de cei care folosesc noile tehnologii, fie pentru uz propriu sau pentru business-ul lor. Când este vorba de întreprinderi de subzistență, persoana privată și persoana juridică se confundă și decalajul personal de competență devine un mare handicap de business.

ets_expenses_tracking_system1

Avantajul utilizării unui sistem de management al fluxului de lucru, spre exemplu JobRouter, include automatizarea proceselor din companie, acesta fiind creat cu scopul de a transforma fluxul de lucru dintr-o companie, indiferent de mărimea acesteia, într-un proces digital. Astfel managerii au o imagine de ansamblu, actualizată și completă, asupra fluxurilor.

Debirocratizarea administrației publice 
Guvernul României demarează un proiect de debirocratizare a administrației publice în relația cu cetățeanul, o inițiativă care va reduce numărul de documente cerute la interacțiunea cu administrația.