Business — January 27, 2018 at 10:17 am

Canalele de distributie in 2018 si impactul noilor tehnologii

by
Presiunea dinspre clientii care solicita IA (Inteligenta Artificiala) si Internetul lucrurilor (IoT) va modifica atat continutul vanzarilor prin intermediul canalelor de distributie, cat si modul in care se desfasoara aceasta vanzare.

Fujitsu-World-Tour-2017_KeyVisual_International_1099Accelerarea procesului de digitalizare transforma canalele de distributie
Pe parcursul urmatoarelor 12 luni, digitalizarea va avea un impact profund asupra canalului de distributie, pe masura ce companiile din fiecare sector de activitate recunosc nevoia de a evolua cu ajutorul tehnologiilor digitale avansate. Peste jumatate (51%) din liderii mondiali in domeniul afacerilor declara ca planifica introducerea Internetului lucrurilor, iar 47% sunt in curs de implementare a inteligentei artificiale. Aceasta viziune va modifica nu numai ceea ce vand canalele de distributie, dar si modul in care o fac.
IoT ne aduce pe culmile tehnologiei
Dispozitivele IoT vor genera nevoia pentru o capacitate de calcul si un spatiu de stocare tot mai mari, pe masura ce companiile cauta sa colecteze date de la tot mai multe dispozitive.  Pentru a colecta aceste date, partenerii din cadrul canalului de distributie vor trebui sa ofere solutii informatice de varf pentru a putea procesa si incarca informatiile. Reunirea tuturor acestor date intr-un singur loc si gestionarea lor se va transforma in cea mai dificila provocare. Securitatea cibernetica va ramane cruciala,, mai ales ca la orizont se profileaza Regulamentul general privind protectia datelor al UE. In cele din urma, IoT nu inseamna doar senzori si dispozitive, ci conecteaza oameni si procese intr-o maniera inteligenta cu scopul de a rezolva probleme.
Ascensiunea robotilor
Partenerii vor incepe sa vanda din ce in ce mai multa tehnologie IA – studiul nostru Canalys a constatat ca 10% dintre acestia deja realizeaza acest lucru, iar 32% planifica sa o faca pe parcursul urmatoarelor 12 luni sau mai curand. Companiile vor fi interesate sa foloseasca capacitatea de invatare automatizata intr-o gama larga de contexte pentru companii, inclusiv in vederea extragerii unor cantitati din ce in ce mai mari de date din IoT.
Este momentul sa apelam la un sfetnic de incredere
Pe masura ce companiile devin tot mai avide sa utilizeze aceste tehnologii, ele vor cauta parteneri in canalele de distributie care sa le poata ghida pasii in procesul de schimbare tehnologica si care sa poata functiona ca sfetnici de incredere pentru proprii clienti. Solutiile vor deveni mai importante decat dispozitivele, iar partenerii din cadrul canalului de distributie trebuie sa fie pregatiti sa treaca de la vanzarea de echipamente la momentul in care trebuie sa actioneze ca parteneri in procesul de co-creatie. Multi dintre partenerii din cadrul canalului de distributie vor alege sa se specializeze intr-un anumit domeniu, fie acesta IoT, solutiile de securitate sau de tip cloud, pentru a se asigura de faptul ca pot oferi consultanta de care au nevoie clientii proprii.
Evolutia canalelor de distributie franata de deficitul de competente digitale
In consecinta, partenerii din cadrul canalului de distributie vor trebui sa cladeasca noi competente si cunostinte care sa le protejeze succesul pe termen lung. Pe parcursul urmatorului an, multi dintre partenerii din cadrul canalului de distributie se vor confrunta cu problema deficitelor de competente in acest domeniu, pe masura ce tehnologiile si aplicatiile acestora continua sa evolueze. Rolul vital care revine vanzatorilor de tehnologie este cel de a sprijini formarea profesionala continua, perfectionarea membrilor actuali si dezvoltarea cunoasterii cu privire la noile tehnologii insesi. Incurajandu-i pe partenerii din cadrul canalului de distributie sa faca un salt inainte in epoca digitala, vanzatorii de tehnologie isi vor asigura si propriul succes in continuare.
de David Hazard, Vicepresedinte EMEIA Channel&Sales Operations Fujitsu