• ABOUT US
  • MEMBRI
  • COMUNICATE PRESA
  • ADVERTISING
  • ABONAMENT
  • Facebook
  • LinkedIn
  • CONTACT
  • English
  • ABOUT US
  • MEMBRI
  • COMUNICATE PRESA
  • ADVERTISING
  • ABONAMENT
  • Facebook
  • LinkedIn
  • CONTACT
  • English
English version
ClubIT&C
  • TEHNOLOGII
    • Aplicatii
    • Big Data&Analytics
    • Cloud Computing / Edge
    • Data Center / Storage
    • Enterprise Software
    • Hardware
      • Foto-Video-Audio
    • Internet/Telecom
    • IoT powered by ALLIED TELESIS
    • Mobilitate
    • Networking
    • Securitate
    • Servicii IT
    • Smart City
  • IT MANAGEMENT
    • Business
    • Guvernare/Licitatii
    • Inovatii
    • IT Architecture
    • IT Efficiency / Sustainability
    • IT support
    • Project Management
  • INDUSTRIE
    • Administratie Publica
    • Agricultura&FMCG
    • Constructii/Imobiliare
    • Distributie / Logistica
    • Energie&Utilitati
    • Farmaceutice & Sanatate
    • Financiar-Bancar
    • Productie
    • Retail / Horeca
    • Servicii Profesionale
    • Transport/Travel
  • FOCUS
    • Analiza
    • Bizpoint
    • Esential
    • Expert IT
    • Studii
    • EDUCATIE / JOB
  • INTERVIU
  • IT in World
    • Evenimente
    • NEWS
  • COMUNICATE
  • TEHNOLOGII
    • Aplicatii
    • Big Data&Analytics
    • Cloud Computing / Edge
    • Data Center / Storage
    • Enterprise Software
    • Hardware
      • Foto-Video-Audio
    • Internet/Telecom
    • IoT powered by ALLIED TELESIS
    • Mobilitate
    • Networking
    • Securitate
    • Servicii IT
    • Smart City
  • IT MANAGEMENT
    • Business
    • Guvernare/Licitatii
    • Inovatii
    • IT Architecture
    • IT Efficiency / Sustainability
    • IT support
    • Project Management
  • INDUSTRIE
    • Administratie Publica
    • Agricultura&FMCG
    • Constructii/Imobiliare
    • Distributie / Logistica
    • Energie&Utilitati
    • Farmaceutice & Sanatate
    • Financiar-Bancar
    • Productie
    • Retail / Horeca
    • Servicii Profesionale
    • Transport/Travel
  • FOCUS
    • Analiza
    • Bizpoint
    • Esential
    • Expert IT
    • Studii
    • EDUCATIE / JOB
  • INTERVIU
  • IT in World
    • Evenimente
    • NEWS
  • COMUNICATE
Analiza — July 20, 2018 at 9:02 am

Transformarea digitală în marketing

by Bogdan Marchidanu

Transformarea digitală nu este un proces care se realizează peste noapte, iar analiştii spun că multor firme le lipseşte pur şi simplu organizarea, cultura, structurile, abordarea orientată către client şi gradul de interconectare necesare pentru a obţine o atitudine unică faţă de client care să permită optimizarea experienţei totale a clientului şi, mai ales, posibilităţile de gestionare a acestei experienţe, darămite o luare în considerare a călătoriei digitale efectuate, la rândul lui, de client odată cu firma.

analyticsMai mult, o astfel de atitudine unică faţă de client în cadrul firmei este departe de a reprezenta o garanţie că eforturile de transformare digitală pentru îmbunătăţirea experienţei clientului vor avea şi rezultat. În definitiv, aici contează acţiunea. Chiar dacă sunt implementate toate procesele, transformările, abilităţile personale şi conexiunile necesare, atitudinea unică faţă de client nu înseamnă prin sine însăşi o îmbunătăţire a experienţei clientului. Capacitatea de a face ceva şi pregătirea tehnologică sunt una, cultura şi abilitatea sau voinţa de a acţiona şi de a face efectiv ceva sunt alta. Un “altceva” care necesită schimbări profunde şi o înţelegere majoră a călătoriei parcuse de client pe calea digitală.

Cele de mai sus reprezintă unul din principalele riscuri care apar atunci când firmele se concentrează pe marketingul alimentat de date, care adesea este socotit (greşit!) drept esenţa transformării digitale a marketingului în context de îmbunătăţire a experienţei clientului. Deşi fac parte din transformarea digitală a marketingului, informaţiile relevante de la client şi volumele mari de date, asupra cărora se poate acţiona rapid sunt lipsite de sens prin ele însele.

Oricine se uită la experienţa totală a clientului cu o firmă constată că marketingul este doar o parte a marii şarade numită experienţa holistică a clientului. În plus, oricine se uită la practica actuală a marketingului alimentat de date poate constata prea des, din nefericire, că un astfel de concept este promovat, mai ales de vendorii de soluţii, ca unica soluţie de întărire a experienţei clientului.

Ei bine, în realitate lucrurile nu stau deloc aşa. Marketingul firmelor continuă să se axeze prea mult pe tactică şi încă insuficient pe client. A simţit aşa ceva oricine s-a trezit “prins” în noile procese de marketing conduse de datele oferite, prin care clientului i se solicită feedback-ul şi i se oferă recomandări, însă totul cu răceală, la modul anonim şi cât se poate de robotizat. Asta se petrece atunci când marketingul alimentat de date este efectuat de oameni de marketing tradiţionali, care se concentrează pe minunile aduse de tehnologie şi nu pe elementul mult mai important al “oamenilor”, pentru care procesele sunt doar o funcţie a nevoilor şi obiectivelor clare.

În cadrul triunghiului tradiţional format din oameni, procese şi tehnologie, esenţiale sunt procesele şi oamenii. Chiar dacă tehnologia şi datele oferă imense oportunităţi, elementul uman nu ar trebui trecut cu vederea. Deşi atitudinea unică faţă de client, ca să nu mai vorbim de parcursul digital comun cu clientul, reprezintă încă un vis îndepărtat pentru mulţi, cei care au încercat să transpună aşa ceva în practică adesea nu au depus eforturi de transformare digitală. Ce au făcut ei a fost pur şi simplu să digitizeze tradiţionalul.

Un exemplu util aici este cel al aşa-numitului CRM social. Această soluţie promitea să dărâme barierele dintre servicii, suport şi vânzări. Cu toate astea, dacă modul în care se fac vânzările s-a transformat digital, de de 65% din timpul unui vânzător continuă să fie cheltuit cu alte lucruri în afara vânzării (iar unele voci susţin că procentul e şi mai mare)?

Cealaltă latură a CRM-ului social, şi mai importantă în contextul experienţei clienţilor şi a promisiunii de oferire a atitudinii unice faţă de client, este zona de servicii. Dacă prin astfel de soluţii ar fi trebuit să se ajungă deja la o atitudine unică faţă de client şi să se creeze comunităţi în care vendorul şi clientul să colaboreze strâns, de ce doar între 7 şi 10 la sută dintre clienţi spun, conform studiilor la nivel global, că experienţele legate de serviciile pentru clienţi le-au depăşit aşteptările?

În realitate, multe organizaţii nici măcar nu au început să digitizeze elemente esenţiale care reprezintă cheia transformărilor din perspectiva experienţei clienţilor. Iar din această perspectivă centrele de contact cu clienţii reprezintă una din zonele majore unde ar trebui să se petreacă schimbări fundamentale. Din păcate, centrele de contact actuale încă mai au multe de făcut din punct de vedere al digitizării, atât la nivel de procese cât şi la nivel de date.

Marketingul digital poate şi de multe ori trebuie transformat radical. Şi, da, marketingul alimentat de date poate contribui la experienţe mai bune ale clienţilor. Însă marketingul nu devine stăpân pe experienţa acestor clienţi. Iar asta face ca transformarea digitală în marketing şi în zonele conexe de distribuţie, servicii şi vânzări să mai aibă încă un drum lung de străbătut.

 

 

Tags CRM social digitaltransformation2018 marketing transformare digitala
Author: Bogdan Marchidanu

NEW! Catalog Security 2025

Video

Could not generate embed. Please try it manualy.

  • AWC Channel Blanket Wireless Architecture

Comunicate

  • Total Technologies se mută în sediu nou
    April 29, 2025
  • Cum a fost portretizat gamblingul în serialele celebre: De la Breaking Bad la Friends
    April 22, 2025
  • Prețurile Honeywell se modifică de la 1 mai 2025
    April 7, 2025

MEMBRI

Video

Could not generate embed. Please try it manualy.

  • Allied Telesis SE Series

Catalog Digitalization. AI 2024

Tags

5G AI Allied Telesis amenintari cibernetice aplicatie aplicatii atac cibernetic automatizare Blockchain cloud Cloud Computing conectivitate Data center digitalizare digital transformation eCommerce ERP Fujitsu gaming inteligenta artificiala IoT Job Kaspersky laptop machine learning malware mobilitate Orange protectie date ransomware retail retea SaaS Securitate securitate cibernetica server servicii cloud servicii IT smartphone smartwatch Software stocare sustenabilitate switch transformare digitala

Arhiva

  • June 2025
  • May 2025
  • April 2025
  • March 2025
  • February 2025
  • January 2025
  • December 2024
  • November 2024
  • October 2024
  • September 2024
  • August 2024
  • July 2024
  • June 2024
  • May 2024
  • April 2024
  • March 2024
  • February 2024
  • January 2024
  • December 2023
  • November 2023
  • October 2023
  • September 2023
  • August 2023
  • July 2023
  • June 2023
  • May 2023
  • April 2023
  • March 2023
  • February 2023
  • January 2023
  • December 2022
  • November 2022
  • October 2022
  • September 2022
  • August 2022
  • July 2022
  • June 2022
  • May 2022
  • April 2022
  • March 2022
  • February 2022
  • January 2022
  • December 2021
  • November 2021
  • October 2021
  • September 2021
  • August 2021
  • July 2021
  • June 2021
  • May 2021
  • April 2021
  • March 2021
  • February 2021
  • January 2021
  • December 2020
  • November 2020
  • October 2020
  • September 2020
  • August 2020
  • July 2020
  • June 2020
  • May 2020
  • April 2020
  • March 2020
  • February 2020
  • January 2020
  • December 2019
  • November 2019
  • October 2019
  • September 2019
  • August 2019
  • July 2019
  • June 2019
  • May 2019
  • April 2019
  • March 2019
  • February 2019
  • January 2019
  • December 2018
  • November 2018
  • October 2018
  • September 2018
  • August 2018
  • July 2018
  • June 2018
  • May 2018
  • April 2018
  • March 2018
  • February 2018
  • January 2018
  • December 2017
  • November 2017
  • October 2017
  • September 2017
  • August 2017
  • July 2017
  • June 2017
  • May 2017
  • April 2017
  • March 2017
  • February 2017
  • January 2017
  • December 2016
  • November 2016
  • October 2016
  • September 2016
  • August 2016
  • July 2016
  • June 2016
  • May 2016
  • April 2016
  • March 2016
  • February 2016
  • January 2016
Copyright © 2025 — ClubIT&C. All Rights Reserved Designed by WPZOOM