Financiar-Bancar — June 28, 2020 at 10:20 am

Investiții inteligente în domeniul financiar-bancar

by

Într-o lume în schimbare continuă în care prioritățile băncilor variază, instituțiile sunt nevoite să adopte schimbări fundamentale și operaționale, iar investițiile folositoare sunt în domeniul inteligenței artificiale(AI).

Nici o industrie nu a scăpat de impactul pandemiei provocată de coronavirus. De la lucru la domiciliu până la vizite virtuale la medic și creșterea rapidă a serviciilor de livrare la domiciliu, schimbări operaționale care durează de obicei ani sau decenii au fost comprimate în luni sau chiar săptămâni.

Man Shaking Hand With Robot With Coin StackNu este surprinzător faptul că interesul pentru AI a crescut concomitent cu interesul organizațiilor de a caută modalități de a automatiza procesele cheie, de a gestiona noi servicii și de a reduce potențialele erori. Rezultatul? Pentru instituțiile financiare care doresc să rămână competitive într-o lume schimbată, investițiile inteligente sunt in domeniul AI.

Outside of the box

În timp ce investițiile în AI au fost constante în ultimii ani, recenta criză COVID-19 a declanșat o acțiune substanțială a utilizării în acțiune.

Cu toate acestea, cazurile de utilizare, în curs de dezvoltare, pot prezenta o provocare pentru instrumentele AI care se bazează, în mare măsură, pe date istorice pentru a înțelege contextul și încrederea în luarea deciziilor. Cu cât condițiile actuale sunt mai diferite de procesele anterioare, cu atât este mai dificil pentru sistemele AI să găsească răspunsuri corecte.

Includerea unui om care să examineze și să evalueze recomandările AI poate ghida instrumentele pe drumul corect  și ajută la descoperirea unor răspunsuri mai eficiente pentru îngrijorările imediate.

Aceasta oferă soluția cea mai potrivită pentru firmele financiare: instrumente AI avansate care lucrează alături de observatorii umani pentru a rezolva problemele existente referitoare la confidențialitatea datelor clientului și posibilele prejudecăți in luarea deciziilor.

Cum poate AI gestiona serviciile bancare

Numărul sediilor bancare a scăzut constant de ani buni. Condițiile actuale au accelerat pur și simplu procesul, împingând și mai mulți clienți pe site-uri web și aplicații mobile.
Drept urmare, este esențial pentru bănci să implementeze „micro-servicii” cum ar fi imagistica digitală de verificare și autentificarea contului. Imagistica ajută la eficientizarea experienței utilizatorului. Însă volumul mare de cereri de acces și depozit prezintă o posibila problemă: dacă conturile sunt compromise sau cecurile scanate inadecvat verificate, satisfacția clienților va suferi. Soluțiile AI la scară mică oferă potențialul de a gestiona micro-servicii individuale și de a asigura furnizarea serviciilor la cerere.

Băncile pot livra conținut personalizat

De asemenea, este din ce în ce mai mare nevoie ca băncile să furnizeze clienților, fie prin intermediul aplicațiilor mobile sau al serviciilor web,  conținut relevant și clar. Acest lucru ar putea include oferte de împrumuturi personale sau carduri de credit, consiliere pentru investiții sau site-uri web de gestionare financiară pentru a ajuta clienții să treacă actuala criză.
Aici, puterea AI oferă un avantaj esențial. Permițând accesul instrumentelor inteligente la înregistrările clientului și la istoricul serviciilor pentru clienți (cu permisiunea clientului), băncile pot elabora inițiative de marketing direcționate care vorbesc direct despre nevoile consumatorilor.

AI combate frauda

Pe măsură ce serviciile bancare se mută in spațiul online, ele aduc un potențial pericol problematic: Frauda. Atacurile de tip „phishing” sunt în creștere, în timp ce escrocii încearcă să se infiltreze în conturile consumatorilor prin eforturi false de salvare COVID-19 legate de troieni, ceea ce face ca detectarea digitală a fraudei să fie critică pentru încrederea consumatorilor în datele firmelor financiare.

Studiul AI pentru analiza modelului îl face un instrument ideal în lupta împotriva fraudei. De exemplu, instrumentele AI pot detecta un comportament anormal al utilizatorului – cum ar fi tranzacții multiple, de mare valoare, într-o perioadă scurtă de timp – și apoi raportează aceste constatări personalului băncii pentru intervenție imediată.

AI elimină erorile de introducere de date

Oamenii se luptă cu introducerea constantă de date fără erori. Procesele artificiale si autonome nu au aceasta problemă. Dotat cu ghiduri și funcții specifice – cum ar fi recunoașterea optică a caracterelor și accesul la baza de date de documente – soluțiile AI pot capta și colecta rapid datele clientului din formularele de investiții sau din aplicațiile de credit și se pot asigura că aceste informații sunt potrivite personalului calificat pentru monitorizare.

AI poate utiliza, de asemenea, aceste date pentru a crea evaluări de credit și de risc, atât pentru a eficientiza procesul de aprobare, cât și pentru a se asigura că există acces la datele relevante pentru consilieri astfel încât aceștia să poată face recomandări eficiente de investiții.

AI – viitorul băncii

Inteligența artificială oferă un potențial mare pentru bănci – de la gestionarea serviciului până la conținutul mereu verificat, securitatea îmbunătățită a datelor și reducerea erorilor la introducerea datelor. Acest fapt face posibilă soluționarea problemelor imediate de pandemie și realizarea promisiunii unei priorități permanente de digitalizare.

Deși nu există doar o singură cale către implementarea cu succes, există o regulă simplă pentru investiții inteligente în AI: funcția primează. Prin identificarea cazurilor specifice de utilizare operațională și desfășurarea AI-ului pentru a oferi rezultate cheie, băncile pot construi bazele digitale bazate pe funcții critice care maresc eficienta angajaților și îmbunătățesc experiența utilizatorului final.