Data Center — October 15, 2020 at 10:57 am

Sustenabilitatea ca diferenţiator pe piaţa centrelor de date

by

Data CenterConform unui nou studiu publicat de firma de analiză 451 Research, pe piaţa globală de colocare sustenabilitatea va deveni un element esenţial de diferenţiere între operatorii de centre de date în următorii trei ani.

Firma de analiză a discutat cu peste 800 de furnizori de servicii de centre de date din întreaga lume, ca parte a unui proiect mai amplu de cercetare legat de îmbunătăţirea condiţiilor de mediu pentru operarea centrelor de date, proiect comandat de către Schneider Electric.

Peste 57% dintre cei întrebaţi anticipează că sustenabilitatea va deveni un element tot mai important de diferenţiere în anii care vin. Aproape 26% au afirmat că acest element există deja. Cu toate astea, mai puţin de jumătate dintre participanţi (43%) au declarat că dispun de iniţiative strategice axate pe sustenabilitate şi planuri de îmbunătăţirii a eficienţei energetice a infrastructurii, chiar dacă au recunoscut că această zonă devine tot mai importantă pentru clienţii lor.

Cerinţa clienţilor a constituit, de altfel, principalul motiv oferit de operatorii care au ales să prioritizeze iniţiativele de sustenabilitate (circa 25% din respondenţi). Al doilea motiv important a fost dorinţa de a îmbunătăţi rezistenţa pe termen lung a facilităţilor operate. Circa 10% din respondenţi au afirmat că mizează pe sustenabilitate pentru a genera economii de costuri legate de eficienţă.

Sustenabilitatea reprezintă o direcţie esenţială de acţiune pentru finanţatorul proiectului larg de cercetare, Schneider Electric. De altfel, în cadrul forumului anual al acestei firme, Jean-Pascal Tricoire, CEO-ul companiei, a declarat că ameninţările legate de schimbările climatice arată clar că o concentrare masivă pe sustenabilitate şi eficienţă energetică este din ce în ce mai importantă pentru întreaga societate umană.

Firma condusă de Tricoire nu este singura care atrage atenţia asupra importanţei sustenabilităţii. În ultimele luni, mai multe firme majore de colocare, cum ar fi Digital Realty şi CyrusOne, au anunţat asumarea de angajamente pentru a micşora curba emisiilor de carbon generate de operaţiunile lor în următorii câţiva ani. În acelaşi timp, mai mulţi mari consumatori de cloud hyperscale au lansat iniţiative de asigurare a faptului că orice creştere a cererii pentru serviciile oferite nu se va petrece cu costul afectării mediului înconjurător.

Exemple în acest sens sunt Google, care a anunţat că până în 2030 are în vedere ca toate centrele sale de date şi campusurile din întreaga lume unde operează să folosească surse de energie regenerabile, şi Microsoft, care la începutul acestui an s-a angajat să devină o entitate cu amprentă de carbon negativă până la finele lui 2020.