NEW TECHNOLOGY — March 4, 2021 at 5:14 pm

Transformare prin colaborare cu clienţii

by

RS69480_00003317-LargeEste de acum o certitudine faptul că pandemia a schimbat fundamental modul de abordare a zonei de operaţiuni din cadrul firmelor.

Transformarea digitală va face ca lanţurile de aprovizionare să fie mai agile şi dezvoltarea de produse noi mai rapidă. Monitorizarea proceselor va fi mai eficientă prin intermediul analizei avansate de date, a inteligenţei artificiale şi a dispozitvelor inteligente IoT. Creşterea sustenabilităţii afacerii va deveni o prioritate de prim rang.

Într-o recentă postare pe propriul site, Fujitsu, una din cele mai mari companii de tehnologie din lume, motivează multe afirmaţii precum cele de mai sus. Premiza de la care se pleacă este simplă: Datele se găsesc acum în miezul oricărei transformări digitale. Firmele sunt obligate să fructifice imensele volume de date de care dispun pentru a inova şi genera noi zone de afaceri şi oportunităţi de venituri.

Cu toate astea, fără un cadru de lucru sistematic, datele nu sunt altceva decât o masă de informaţii neconectate. Provocarea constă în transformarea acestei mase în informaţii relevante pentru firmă, iar o astfel de valoare nu poate fi obţinută fără ca mai întâi datele să fie integrate în cadrul întregii firme şi a lanţului acesteia de valoare.

Atingerea unui asemenea stadiu implică o călătorie de transformare bazată pe date, pe care Fujitsu o vede ca incluzând patru zone critice de interes. Acestea sunt identificarea conexiunilor necesare în lanţul de transformare, găsirea unei modalităţi de gestionare a informaţiilor în toate locaţiile unde există date, protejarea datelor valoroase contra pierderilor prin măsuri adecvate de securitate şi aplicarea de tehnologii precum inteligenţa artificială pentru a extrage relevanţă.

Pentru a susţine cele de mai sus, firma japoneză dă şi un exemplu relevant, acela al uneia din cele mari firme de proprietăţi imobiliare din Suedia. Aceasta avea ca obiectiv digitizarea tuturor aspectelor afacerii, cu scopul de a deveni o firmă mai eficientă şi mai flexibilă, cu un parcurs care însemna migrarea către un mediu de cloud privat care să poată fi lesne extins către un mediu de cloud hibrid.

În scopul de a satisface cerinţa clientului, Fujitsu a construit o soluţie Primeflex pentru VMware Cloud Foundation. Soluţia suportă acum un număr de 450 de utilizatori aflaţi în 16 locaţii prin folosirea unei infrastructuri de tip desktop virtual (VDI). Ca rezultat post pandemie, soluţia implementată a înjumătăţit costurile de operare ale firmei, simultan cu dublarea eficienţei şi performanţei. De asemenea, soluţia a permis mobilitatea pentru angajaţii clientului, întreaga infrastructură VDI fiind accesibilă de pe telefoane inteligente. În plus, resursele necesare funcţionării pot fi gestionate din orice locaţie prin intermediul unei singure console.

Acesta este genul de transformare care, conform Fujitsu, se poate obţine prin reimaginarea operaţiunilor de zi cu zi.